טיוטה:SourceHut

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

SourceHut הוא שירות מקוון ואוסף כלים לצורך תמיכה בתהליך פיתוח תוכנה באמצעות מערכות ניהול הקוד Git ו-Mercurial.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

SourceHut נוסדה על ידי דרו דה-וולט[1] (Drew DeVault) ברוח עקרונות התוכנה החופשית והקוד הפתוח ותפיסת עולם לפיה תוכנה חופשית הכרחי לפתח על גבי תשתית חופשית בלבד.

משתמשים יכולים לפתוח חשבונות באתר ולבחור מודל תשלום רצוי, אף שניתן להשתתף בפרויקטים שונים ללא צורך בפתיחת חשבון כלל, או לבקש פטור מתשלום בגין קשיים כלכליים. בשנת 2021 נפתחו באתר יותר מ-10,000 חשבונות עם מנוי חודשי או שנתי. באותה שנה עיקר ההכנסות של SourceHut היה מהספקת שירותי ייעוץ לארגונים[2].

להבדיל משירותים דומים בקטגוריה זו וברוח גישתו המקורית של מפתח Git, לינוס טורבאלדס, גם SourceHut מיועדת בראש ובראשונה לאפשר השתתפות בפיתוח תוכנה דרך דוא"ל וללא תלות בממשק וובי ודפדפן אינטרנט. באתר הפרויקט ניתן לעקוב אחר הפיתוח, אבל הוא אינו מחייב גישה עם דפדפן תומך ג'אווה-סקריפט ולא אוסף מידע אישי אודות המבקרים.

שימוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוח גישתו המקורית של לינוס טורבאלס, אשר יצר את Git בכוונה לאפשר ניהול הפיתוח של לינוקס באופן מבוזר באמצעות דוא"ל, SourceHut פותחה כך שניתן יהיה לשלוח עדכונים (פאצ'ים) בדוא"ל, ללא צורך בשימוש בממשק הוובי. דה-וולט ממליץ להשתמש בתוכנת דואר ייעודית הכוללת תמיכה מיוחדת בעבודה עם קטעי קוד מוטמעים וקיצורי מקלדת יעילים. הוא עצמו משתמש בתוכנת הדוא"ל aerc משורת הפקודה[3]. העבודה באמצעות דוא"ל מובנית ב-Git, אבל הפעלתה עשויה להיות כרוכה בהתקנת הרחבה הזמינה בנפרד[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מוכר גם כמפתחם של Sway ו-wlroots
  2. ^ SourceHut's 2021 Financial report, sourcehut.org
  3. ^ aerc - a pretty good email client, aerc-mail.org
  4. ^ Learn to use email with git!, git-send-email.io