טיילר רייק: חילוץ 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיילר רייק: חילוץ 2
Extraction 2
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סם הרגרייב עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי כריס המסוורת', סם הרגרייב, מייק לארוקה, ג'ו רוסו, אנתוני רוסו, אנג'לה רוסו-אוטסטוט עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ו רוסו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אלכס רודריגז, ויליאם הוי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים כריס המסוורת'
מוזיקה הנרי ג'קמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גרג בלדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה AGBO עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 ביוני 2023
משך הקרנה 122 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה אקשן
סרט קודם טיילר רייק: חילוץ עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיילר רייק: חילוץ 2אנגלית: Extraction II) הוא סרט מתח ופעולה אמריקאי משנת 2023, שבוים על ידי סם הרגרייב ונכתב על ידי ג'ו רוסו, המבוסס על הרומן הגרפי "Ciudad". זהו סרט המשך לסרט "טיילר רייק: חילוץ" משנת 2020. כריס המסוורת', גולשיפטה פרהאני ואדם בסה חוזרים לתפקידיהם מהסרט הקודם, כאשר לצוות השחקנים מצטרפים אולגה קורילנקו, דניאל ברנהרדט ואידריס אלבה.

הסרט יצא בשירות הסטרימינג נטפליקס ב-16 ביוני 2023.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ששרד בקושי את משימתו הקודמת בדאקה, בנגלדש, טיילר רייק פורש מעבודתו בתור שכיר חרב ועובר לבקתה באוסטריה, שם ניגש אליו זר ומבקש ממנו לחלץ את קטבן, אחותה של גרושתו של טיילר, מיה, ואת שני ילדיה סנדרו ונינה. קטבן התחתנה עם דביט רדיאני, מהמייסדים השותפים של ארגון הפשע הגדול ביותר בגאורגיה. לאחר שדביט זרק סוכן המנהל לאכיפת הסמים (DEA) מגשר, הוא נכלא. דביט מאלץ את קטבן וילדיה לעבור לכלא, מתוך רצון להיות בקרבת משפחתו, אך תנאי המחיה הגרועים שם וההתעללות של דביט גורמים לקטבן להזעיק את מיה לעזרה.

טיילר מגייס את ניק ויאז להצטרף אליו, והם מסתננים לכלא. האסירים מתחילים מהומות. במהלך החילוץ, דביט תוקף את טיילר ואת קטבן, וכתוצאה מכך טיילר נאלץ להרוג אותו.

טיילר וקטבן נאלצים להילחם בתוך המהומה המתרחשת בבית הכלא, ומצליחים לעלות על רכבת ומטוס ולברוח לווינה. עם זאת, סנדרו, שמעריץ את אביו, יוצר קשר בסתר עם דודו וחושף את מיקומם. זוראב ואנשיו מוצאים ותוקפים את טיילר וצוותו בווינה. קטבן נוזפת בבנה על כך שהוא מסכן את משפחתו. בתוך הכאוס, סנדרו נוטש את אמו ומצטרף לזוראב. הצוות נמלט באחד המסוקים של זוראב, אך זוראב פוצע את יאז אנושות. הצוות נסוג לבקתה של טיילר, שם הוא וקטבן מתאחדים עם מיה.

טיילר מתנצל בפני מיה על שעזב אותה לפני שבנם מת מסרטן.

זוראב יוצר קשר עם טיילר, ואומר לו להיפגש בשדה תעופה סמוך שנמצא ליד כנסייה. טיילר מוצא את זורב וסנדרו בכנסייה שנמצאת בשיפוצים, כאשר סנדרו לובש חגורת נפץ. זוראב מאלץ את סנדרו לקחת את האקדח של טיילר, אבל סנדרו, לאחר שהבין את טעותו ואיזה סוג של אנשים הם באמת אביו ודודו, מסרב לירות בטיילר. טיילר נלחם והורג את זוראב, אבל ניק נותרת פצועה כשהמשטרה מסתערת על הכנסייה.

לאחר מכן, ניק וטיילר נכלאים ומיה מודיעה לטיילר שקטבן וילדיה הועברו לתוכנית להגנת עדים. היא מספרת לטיילר שבנם מת עם זיכרונות טובים ממנו וראה בו כגיבור, ונפרדת מטיילר לתמיד. טיילר מועבר מהכלא כדי להיפגש עם הזר ששלח אותו למשימה בתחילת הסרט, כדי להציע לו משימה חדשה.

ביקורות וקבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסרט יש סצנת וואן שוט מלאכותית (כלומר, הסצנה לא צולמה במציאות בטייק אחד, אלא מורכבת מטייקים רבים שחוברו יחד באמצעות אפקטים ממוחשבים ליצירת תחושת רציפה) האורכת כ25 דקות ובמהלכה גיבורי הסרט נמלטים מבית הכלא בגאורגיה. הסצנה הזו זכתה לשבחים רבים מהקהל ומהמבקרים. הסרט זכה גם לשבחים על קטעי האקשן שבו. עם זאת, עלילת הסרט והדמויות זכו לביקורות מעורבות, בדומה לסרט הקודם.

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2023, בפסטיבל Netflix Tudum, הוכרז כי "טיילר רייק: חילוץ 3" נמצא בפיתוח. כריס המסוורת' ישוב את תפקידו כטיילר רייק, כשסם הארגרייב ישמש שוב כבמאי.[1][2][3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Flam, Charna (17 ביוני 2023). "'Extraction 3' With Chris Hemsworth Coming to Netflix". Variety. נבדק ב-18 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Stedman, Alex (17 ביוני 2023). "Netflix's Tudum 2023: Everything Announced". IGN. נבדק ב-18 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Chitwood, Adam (17 ביוני 2023). "'Extraction 3' in the Works at Netflix". The Wrap. נבדק ב-18 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)