לדלג לתוכן

יבגני לוין (פיזיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה, למשך 30 ימים: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו.
בחלוף 30 ימים, ניתן להסירה.
הערך נמצא בשלבי עבודה, למשך 30 ימים: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו.
בחלוף 30 ימים, ניתן להסירה.
יבגני לוין
Евгений Маркович Левин
לידה 22 ביוני 1940 (בן 84)
סנקט פטרבורג, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי פיזיקה תאורטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים הפקולטה לפיזיקה באוני' סנט פטרבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחה לדוקטורט ולדימיר גריבוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
www.tau.ac.il/~leving/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יבגני לויןרוסית: Евгений Маркович Левин‏; נולד ב-22 ביוני 1940,לנינגרד). הוא פיזיקאי סובייטי-ישראלי. הוא מומחה בפיזיקה גרעינית.

קורות חיים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

יבגני לוין נולד בשנת 1940 בלנינגרד למשפחה יהודית. אביו היה פרופסור בהנדסה ואמו הייתה מהנדסת. את החורף 1941/42 הם עברו בלנינגרד הנצורה ובאביב פונו לחלק הפנימי של ברית המועצות. בשנת 1945 הם חזרו לעיר.

בשנת 1957 לוין החל לימודי פיזיקה באוניברסיטת לנינגרד. הוא סיים את הלימודים בשנת 1963 בהצטיינות והחל לעבוד בסניף גטצ'ינה של מכון לפיזיקה וטכנולוגיה על שם יופה. בעבודה במכון הוא סיים עבודת תואר שלישי בשנת 1968 ו בשנת 1978 סיים עבודת פוסט-דוקטורט.

לוין מתמחה בפיזיקת חלקיקים וכרומודינמיקה קוונטית. הוא פיתח שיטות ומודלים קשורים לחקר אדרונים. תאוריות שלוין פיתח נבדקו בניסויים שבוצעו במאיציי חליקים.

בתחום התמחותו לוין פרסם כ-300 מאמרים בכתב עת מקצועיים בברית המועצות ומחוץ לגבולות המדינה. הוא היה מדריך של מספר עבוודות תואר שלישי בתקופת פעילותו בלנינגרד ובתל אביב. לאחר התפרקות ברית המועצות לוין הוזמן לעבודה במספר אוניבריטאות באירופה, ארצות הברית וברזיל

בשנת 1996 לוין עלה לישראל והתמנה לפרופסור באוניברסיטת תל אביב.

על עבודתו לוין קיבל מספר פרסים בין-לאומיים.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יבגני לוין בוויקישיתוף