יעקב ביננסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יעקב ביננסון (1974-) הוא שחיין ומאמן נבחרת השחיה הפאראלימפית של ישראל ואחד מחתני פרס מפעל חיים מטעם משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט בקטגוריית מאמני השנה לשנת 2022.[1]

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביננסון נולד באורנבורג שברוסיה בשנת 1974. הוא בוגר תואר ראשון בחינוך גופני מרוסיה. הוא עלה לארץ לפני שנת 2000 עם אשתו ובנו התינוק איליה.

עם עלייתו מצא עבודה באיל"ן חיפה כמאמן מציל.[2] שם נתקל לראשונה בספורטאים פאראלימפיים. הספורטאית הראשונה שאימן, בשיתוף פעולה עם אביה פיטר, הייתה ענבל פיזרו. לאחר מכן החל לאתר ספורטאים פאראלימפיים נוספים באופן יזום. כל ילד וילדה שמגיעים לאיל"ן חיפה זוכים למספר שיעורי שחיה אצלו.

לדבריו של רון בולוטין, המאמן המקצועי של הוועד הפאראלימפי, ביננסון הוא מאמן טוטאלי, המעורב בכל היבטי חייהם של הספורטאים אותם הוא מאמן. הוא משיג תוצאות מצוינות עם מאתר התחלתי מצומצם מאד של שחיינים.[2]

שחיינים פאראלימפיים זוכי מדליות שאימן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביננסון זכה בפרס מפעל חיים מטעם משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט בקטגוריית מאמני השנה לשנת 2022. בנימוקי הוועדה נרשם כי הוא זכה בו בשל “היותו מאמן פורץ דרך אשר גידל דורות רבים של מדליסטים פראלימפיים, אלופי עולם ושיאנים במשחקים הפראלימפיים”. “יעקב פרץ דרך באימון ושילוב ספורטאים עם מוגבלות ומגוון לקויות באמצעות השחייה” נכתב בהודעת הפרס. “חניכיו זכו להישגים יוצאי דופן, כאשר בין היתר ראוי לציין את שמונה המדליות הפראלימפיות מהאולימפיאדה האחרונה בטוקיו – מדליות אשר הסבו גאווה גדולה לאזרחי מדינת ישראל”.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אביחי חיים, "שיקם וגידל אלופים": פרס מפעל חיים בספורט ליעקב ביננסון, באתר שווים, ‏2022-03-27
  2. ^ 1 2 הדרך לענף וזיהוי כוכבים: ביננסון קבלן ההצלחה, באתר ONE - מספר אחת בספורט, ‏2021-08-30