כל המקומות המוארים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כל המקומות המוארים
All the Bright Places
מבוסס על כל המקומות המוארים עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ברט היילי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אל פנינג עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ניפר ניבן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סוזי אלמיגר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אל פנינג
וירג'יניה גרדנר
פליקס מאלארד
קיגן-מייקל קי
למאר ג'ונסון
אלכסנדרה שיפ
קלי אוהרה
ג'אסטיס סמית'
לוק וילסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה קיגן דוויט עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוב גיבנס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 בפברואר 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 108 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט רומנטי, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כל המקומות המואריםאנגלית: All the Bright Places) הוא סרט נעורים ודרמה רומנטית אמריקאי משנת 2020, בבימויו של ברט היילי, המבוסס על תסריט של ג'ניפר ניבן וליז האנה, שעובד מרומן באותו השם מאת ניבן. מככבים בו אל פנינג, ג'אסטיס סמית', אלכסנדרה שיפ, קלי אוהרה, למאר ג'ונסון, וירג'יניה גרדנר, פליקס מאלארד, סופיה האסמיק, קיגן-מייקל קי ולוק וילסון.

הוא הופץ ב-28 בפברואר 2020 על ידי נטפליקס, וזכה לביקורות חיוביות ממבקרים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאודור פינץ' וויולט מארקי הם שני בני נוער אומללים שחיים בעיירה קטנה באינדיאנה. היא מתמודדת עם אשמת הניצול לאחר מותה של אחותה אלינור והוא מתבודד, שנקרא "פריק" על ידי תלמידים אחרים.

פינץ' וויולט נפגשים על הגשר שבו אלינור נהרגה בתאונת דרכים תשעה חודשים קודם לכן. ויולט שרדה את התאונה, ומאז לא נסעה במכונית. היא מוצאת את עצמה עומדת על קצה הגשר במה שהיה יום הולדתה ה-19 של אלינור. פינץ', יוצא לריצה, רואה את ויולט יושבת על הקצה מביטה מטה ומטפס לידה, ומנסה להסיח אותה מפני התאבדות אפשרית.

בשיעור גאוגרפיה בבית הספר, פינץ' מתחיל שותפות עם ויולט שנרתעה בתחילה לפרויקט בית ספרי שדורש מהתלמידים לחקור את אינדיאנה ביחד. הוא מחפש אותה בפייסבוק, חוקר את תאונת הדרכים של אחותה, קורא בכתביה הישנים של ויולט ומשוחח איתה באינטרנט. פינץ' וויולט נוסעים ברחבי אינדיאנה כדי לראות אתרים שנבחרו על ידו לפרויקט.

ויולט מסרבת לנסוע במכונית, אז הם רוכבים על אופניים לנקודה הגבוהה ביותר באינדיאנה. עם זאת, כדי לבקר ברכבת הרים מיניאטורית רחוקה מכדי לרכב אליה, היא מסכימה להיכנס למכונית של פינץ'. ויולט חוזרת לכתוב, לראשונה מאז מותה של אלינור. הוא עוזר לה לדבר על אחותה, מה שאף אחד אחר לא הצליח לעשות. ויולט לאט לאט מתחילה להחלים והם מתאהבים.

ויולט מבחינה בהתנהגות המוזרה של פינץ' מדי פעם. לפעמים הוא נעלם לימים. יום אחד, בזמן שהם שוחים באגם, פינץ' נעלם מתחת למים. כשהוא צץ מחדש, ויולט נסערת ומאלצת אותו לספר לה יותר על עצמו, ומאיימת לעזוב אם לא. פינץ' מגלה שהוא עבר התעללות פיזית על ידי אביו, שלעיתים נכנס ל"מצבי רוח אפלים".

באחת הפעמים, פינץ' וויולט נשארים בחוץ כל הלילה, ומרגיזים את הוריה של ויולט. בבית הספר באותו יום, הוא מאבד את עשתונותיו על החבר לשעבר של ויולט לאחר שזה קרא לו "פריק". שני הבנים רבים, ופינץ' עוזב במכוניתו. ויולט, שקטעה את הקטטה, מפתחת שיחה עם חברו הקרוב ביותר של פינץ', צ'רלי, שמדבר איתה עליו.

פינץ' משתתף בפגישה של קבוצת תמיכה, שהומלצה קודם לכן על ידי יועץ בית הספר, אבל שום דבר פורה לא יוצא מזה, בין השאר בגלל שהוא לא יכול לתאר את הבעיות שלו. הוא מבקר בבר שבו עובדת אחותו קייט ושואל אותה מדוע לדעתה אביהם התעלל בהם, והאם ניתן היה לעזור לו. כועסת, קייט פוסלת את הנושא, ואומרת שלא אכפת לה, ושאביהם הוא בעיה של מישהו אחר עכשיו. מאוכזב, פינץ' עוזב לביתם, שם מחכה ויולט. כשהיא שואלת אותו על פתקי הפוסט-איט המוצבים בכל מקום, הוא רומז לפרקים שלו של "מצבי רוח אפלים" כאשר הוא לא מצליח "להישאר ער". לבסוף, משוכנע שהוא מעבר לעזרה, צועק עליה שתעזוב.

פינץ' נעלם שוב. כפי שהציע אביה, ויולט בודקת מקומות שבהם ביקרו יחד ונוסעת אל החור הכחול. שם, היא מוצאת את הבגדים והטלפון של פינץ', ומסיקה נכונה שהוא הטביע את עצמו. זמן מה לאחר מכן, היא משתתפת בהלווייתו.

תוך כדי ריפוי מההתאבדות של פינץ', ויולט מוצאת את המפה שבה השתמשו כדי לטייל באינדיאנה ומבחינה במקום האחרון שבו הם היו אמורים לבקר יחד מסומן באדום. זהו מקום מנוחה למטיילים ומקום מרפא לאבלים. היא מוצאת את חתימתו בספר האורחים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]