ליגות כדורגל מוספות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ליגות כדורגל מוספות היו ליגות כדורגל אזוריות בימיו הראשונים של הכדורגל התחרותי בסקוטלנד. הליגות הוקמו על ידי קבוצות שהיו חברות בליגות הבכירות בסקוטלנד, ושוחקו בשבתות פנויות, בהן לא התקיימו משחקים במסגרת הליגה או הגביע הסקוטיים. הליגות המוספות הראשונות הוקמו כאשר הליגה הסקוטית כללה עשר קבוצות בלבד, ששיחקו במהלך כל עונה שמונה-עשר משחקים כל אחת. התרחבותה ההדרגתית של הליגה הסקוטית החל משנת 1900 גרמה לביטול הליגות המוספות.

הליגות המוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של אדינבורו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של אדינבורו הוקמה ב-1894. שם הליגה שונה ב-1896 לליגת הכדורגל של מזרח סקוטלנד, כאשר דנדי הצטרפה כחברה בליגה.

בשנת 1899 חלק מקבוצות הליגה הצטרפו לליגת הכדורגל הבין-עירונית יחד עם קבוצות מליגת הכדורגל של גלאזגו. הליגה בוטלה בסופו של דבר ב-1906, ואין כל קשר בינה לבין ליגת הכדורגל של מזרח סקוטלנד הנוכחית.

הקבוצות שנטלו חלק בליגה היו דנדי, איסט סטרילינגשייר, הארטס, היברניאן, לית' אתלטיק, ריית' רוברס וסנט ברנרדס. לאלופת הליגה הוענק גביע מק'רי (McRae Cup).

האלופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של גלאזגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של גלאזגו הוקמה ב-1895. ב-1899 הצטרפו מספר קבוצות ששיחקו בליגת הכדורגל של אדינבורו וכך נוצרה ליגת הכדורגל הבין-עירונית. ליגת הכדורגל של גלאזגו חזרה למתכונתה המקורית ב-1904 למשך שתי עונות בלבד. במהלך שש העונות בהן התקיימה הליגה, השתתפו בה סלטיק, קלייד, פרטיק ת'יסל, קווינס פארק, גלאזגו ריינג'רס ות'רד לאנארק.

האלופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של גלאזגו ומערב סקוטלנד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של גלאזגו ומערב סקוטלנד הוקמה ב-1898. הליגה בוטלה בשנת 1906, כאשר הליגה הסקוטית התרחבה לשמונה-עשר מועדונים.

שמונה החברות המקוריות בליגה היו אברקורן, אייר פארקהאוס (קבוצה שאינה מהליגה הסקוטית), קילמרנוק, לינטהאוס, מורטון, פרטיק ת'יסל, פורט גלאזגו אתלטיק וסנט מירן. במהלך שנות הליגה השתתפו בה גם איירדריוניאנס, קלייד, המילטון אקדמיקל ומודרוול.

אלופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל הבין-עירונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל הבין-עירונית הוקמה ב-1899.

החברות המקוריות בליגה היו סלטיק, קווינס פארק, גלאזגו ריינג'רס ות'רד לאנארק (ששיחקו קודם לכן בליגת הכדורגל של גלאזגו), יחד עם הארטס והיברניאן (אשר המשיכו לשחק במקביל גם בליגת הכדורגל של אדינבורו). ב-1902 הצטרפו לליגה דנדי, פרטיק ת'יסל וסנט מירן.

אלופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל הבין-עירונית באמצע שבוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל הבין-עירונית באמצע שבוע הייתה אחת מליגות הכדורגל המוספות שנוצרו בסקוטלנד במטרה להגדיל את כמות המשחקים של קבוצות הליגה הסקוטית.

בשל העובדה כי יום רביעי היה יומם החופשי של הפועלים בסקוטלנד, הוחלט בעונת 1912-1913 להקים ליגת אמצע שבוע לטובתם של הפועלים. שש קבוצות צמרת מהליגה הסקוטית נרשמו, אך הליגה בוטלה בחודש נובמבר 1912, לאחר ארבעה מחזורים בלבד, בשל פופולריות נמוכה ותפוסות קהל נמוכות.

טבלת הליגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצה משחקים ניצחונות תיקו הפסדים שערי זכות שערי חובה נקודות
גלאזגו ריינג'רס 4 3 0 1 11 6 6
דנדי 4 2 1 1 8 5 5
היברניאן 4 2 0 2 7 5 4
אברדין 4 2 0 2 7 10 4
סלטיק 4 1 1 2 4 9 3
הארטס 4 1 0 3 5 7 2

ליגת הכדורגל הבין-מחוזית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל הבין-מחוזית (באנגלית Inter County Football League). החברות המקוריות בליגה היו אברקורן, אלביון רוברס, ארתורליי, אייר ווייל אוף לבן.

בעונת 1916-17 הוקמה הליגה מחדש בהשתתפות אלביון רוברס, דאמברטון הארפ, קווינס פארק, רנטון וסטיבנסון יונייטד.

ליגת הכדורגל של לנרקשייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של לנרקשייר נוסדה ב-1898 בסקוטלנד. מעט מאוד פרטים ידועים אודות הליגה, האליפות המתועדת היחידה היא זו של אלביון רוברס בעונת 1901-1902.

חברות בליגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של רנפרושייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל של רנפרושייר הייתה תחרות כדורגל חד-פעמית שהתקיימה בסקוטלנד בין חודשים מרץ וספטמבר 1895. התחרות הייתה אחת מליגות הכדורגל המוספות שנוצרו בסקוטלנד במטרה להגדיל את כמות המשחקים של המועדונים בליגה הסקוטית. הכוונה הייתה לאסוף את כל הקבוצות הבכירות ברנפרושייר, אך לאחר שארתורליי ואברקורן לא נענו להזמנה, התקיימה ליגה בין שלוש קבוצות בלבד, והתקיימו שישה משחקים בסך הכל.

טבלת הליגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצה משחקים ניצחונות תיקו הפסדים שערי זכות שערי חובה נקודות
מורטון 4 2 1 1 9 9 5
פורט גלאזגו אתלטיק 4 2 0 2 15 11 4
סנט מירן 4 1 1 2 8 12 3

ליגת הכדורגל הסקוטית המחוזית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הכדורגל הסקוטית המחוזית הייתה אחת מליגות הכדורגל המוספות שנוצרו בסקוטלנד במטרה להגדיל את כמות המשחקים של קבוצות הליגה הסקוטית.

העונה היחידה שבה ידוע בוודאות כי התקיימה הליגה היא 1901-02. מעט המידע הידוע על הליגה הוא שאברקורן ואייר חלקו את תואר האליפות, וכי אחת הקבוצות הנוספות בליגה הייתה ריית' רוברס.