לידת הבתולה (פייטרו לורנצטי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לידת הבתולה
מידע כללי
צייר פייטרו לורנצטי
תאריך יצירה 13351342
טכניקה וחומרים טמפרה על עץ
ממדים בס"מ
רוחב 187 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 182 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
מיקום קתדרלת סיינה, סיינה, איטליה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"לידת הבתולה" הוא ציור של הצייר האיטלקי, בן העיר סיינה, פייטרו לורנצטי, המתוארך לסביבות השנים 13351342, ומתאר את לידת מרים, אם ישו. הציור נמצא כיום באוסף המוזיאון של קתדרלת סיינה באיטליה.

הציור עיטר במקור את המזבח שהוקדש לסאבינוס הקדוש (אנ') בקתדרלה. הוא הוזמן כחלק מסדרה של תיאורים של חיי מרים, ששובצו בארבעה מזבחות המוקדשות לקדושים פטרוני העיר. אלה כללו עבודות מאת סימונה מרטיני (1333), ליפו ממי ואמברוג'ו לורנצטי (1342). בנוסף כלל עיטור הכנסייה גם ציור לידה (1531), המפורק כיום ומיוחס לברטולומאו בולג'יני (אנ'), וכן ה"מאסטה" מאת דוצ'ו.

העבודה היא טריפטיכון, המצויר בצבעי טמפרה על לוח עץ. עם זאת, שלושת חלקי הציור מתארים את אותו חלל. לורנצטי עושה שימוש בפרספקטיבה, המתבטאת בתיאור הרצפות ובתיאור האדריכלי של החלל. תקרת החדר מעוצבת כסדרה של קמרונות צולבים, המעוטרים בכוכבים. בפנל המרכזי מופיעה אנה הקדושה, שוכבת על מיטה. לצידה דמות נשית המשוחחת איתה. בתחתית הפנל מתוארות שתי נשים הרוחצות את מרים התינוקת. בפנל השמאלי מופיע יהויקים הקדוש, המאופיין בהילה. בפנל הימני מתוארות שתי נשים המחזיקות אביזרי רחצה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לידת הבתולה בוויקישיתוף