מוסאובלגז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוסאובלגז
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1958–הווה (כ־66 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה גז עריכת הנתון בוויקינתונים
 
mosoblgaz.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוסאובלגזרוסית: Мособлгаз) היא חברת מניות משותפת במחוז מוסקבה. אחת מחברות הפצת הגז הגדולות ברוסיה.

החברה מחברת גז לתושבי פרברי מוסקבה, מתקנת ומתקינה ציוד, בונה בתי דוד ומשרתת יותר מ-7 מיליון תושבי האזור.

מנכ"ל החברה הנוכחי הוא איגור ברנוב.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1958 הוקם משרד תעשיית הגז במחוז מוסקבה בראשות אלכסנדר גורדיוחין שהפך בהמשך לחברת הולכת הגז של המחוז.

עד אמצע שנות השמונים כלכלת הגז באזור צמחה לביות אחת הגדולות בברית המועצות. בשלב זה, תוכניות אספקת הגז ברוב הערים באזור החלו לכלול לפחות שני מקורות אנרגיה מצינורות גז שונים.

בשנת 1985 הושלמה בהצלחה עבודה ליצירת מתקני הגז של מחוז מוסקבה. הגז במאזן הדלק באזור הגיע ל־80% – רוב המפעלים התעשייתיים ודודי החימום הוסבו לדלק גז. עם הביקוש הגובר לדלק גז, נוצר צורך בטכנולוגיות מודרניות יותר, מודרניזציה בתחום תיעוד רגולטורי וטכני ושיטות שירות. היישום הפעיל של שיטות אלה סימן שלב משמעותי בפיתוח החברה.

באותו זמן, אלכסנדר מוסינוב, הידוע ביכולתו לחשב את המצב כמה מהלכים קדימה, מונה למנהל החברה. הוא זה שהצליח לשכנע את יו"ר הוועד הפועל של מחוז מוסקבה לשמר את המבנה של חברת מוסאובלגז במהלך הקמת המנהלת הראשית לכלכלה עירונית. המנהלת כללה את המחלקות לאספקת מים, אנרגיה, שירותים ועוד. ברמה המקומית, ארגוני שעסקו בתחומים אלה עברו לשליטת הרשויות המקומיות. כך, החבר עמדה בפני גורל דומה. בהתעקשותו של מוסינוב, ניתן היה לשמור על מנגנון החברה ולהכפיף את החברה למנגנון הניהולי, כך שמשק הגז שמר על עצמאותו.

בסוף שנות ה-90, יישמה החברה בהצלחה תוכנית ממשלתית חדשה לחיבור האזור לגז, שאפשרה לחסוך כספים תקציביים ולשפר את האקולוגיה של האזור.

בשנת 2003, החברה פיתחה וקיבלה ליישום תוכנית לבניית צינורות גז חדשים. נעשה שימוש בצינורות פוליאתילן שאינם דורשים הגנה אלקטרוכימית, שימוש בשיטות חיבור מודרניות. כאחת הראשונות בענף, כלכלת הגז באזור החילה מערכת אספקת גז לבנייני מגורים בודדים בהתאם לתוכנית הלחץ הבינוני, המאפשרת לווסת את ערך הלחץ עבור כל צרכן ספציפי, בהתאם למכשירים המשמשים אותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]