מוסקבה מדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוסקבה מדיה
נתונים כלליים
מייסדים VGTRK
תקופת הפעילות אוגוסט 2011 – הווה (כ־12 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות עיריית מוסקבה
מנכ"ל איגור שסטאקוב
 
moscowmedia.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוסקבה מדיהרוסית: Москва Медиа) הוא ארגון של עיריית מוסקבה, המאחד את כלל נכסי התקשורת של עיריית מוסקבה[1]. נוצר בשנת 2011 ומאגד תחנות רדיו, עיתון, סוכנות ידיעות, ערוצי טלוויזיה ואתר אינטרנט[2].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמת החברה החלה באוגוסט 2011 ביוזמת ראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין בעקבות רפורמות רחבות היקף שהנהיג. במסגרת הרפורמות הללו, אולפני הטלוויזיה המחוזית נסגרו. ב-5 בספטמבר 2011 הפך ערוץ הטלוויזיה "סטוליצה", שהיה לאמצעי התקשורת הראשון בעיר באחזקתו של איגור שסטאקוב באותה תקופה, לערוץ המידע הפועל 24 שעות ביממה בשם "מוסקבה 24". ערוץ הטלוויזיה "אמון", שהצטרף לחברת ההחזקות החדשה, עבר גם מיתוג מחדש ונודע בכינוי "מוסקבה. אמון". כחלק מההחזקות הושקה תחנת הרדיו בשפה האנגלית בשם "מוסקבה FM" (בתדר 105.2 FM).

כדי לבצע את השינויים הללו, עיריית מוסקבה רכשה בחזרה 35% ממניות חברת הטלוויזיה העירונית TV Stolitsa וכ-65% ממניות Radio Center Concern מחברת Bonaventure ובכך איחדה 100% ממניות החברה. תחנת הרדיו הציבורית, אשר בנוסף לתחנת "מדברת מוסקבה" היה חלק מקונצרן מרכז הרדיו, פורקה.

נכסי מדיה מרכזיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – מוסקבה 24, מוסקבה. אמון, רדיו מוסקבה, מוסקבה (סוכנות ידיעות), מוסקבה בערב
  • ערוץ הטלוויזיה "מוסקבה 24" (Москва 24). ערוץ טלוויזיה פדרלי אינפורמטיבי הפועל מסביב לשעון. נוצר על ידי עיריית מוסקבה ביוזמת ראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. המטרה העיקרית של הערוץ היא ליידע את הצופים על המצב במוסקבה - מאירועי עיר ועד מידע על תנועה ותחזיות מזג אוויר באזורים שונים במוסקבה ודיווחים חדשותיים. אתר האינטרנט של הערוץ, M24.RU, כולל מידע על חיי המטרופולין לרבות חדשות, סרטונים וגלריית תמונות.
  • ערוץ "מוסקבה. אמון" (Москва. Доверие). ערוץ טלוויזיה בידורי במוסקבה. המטרה העיקרית של הערוץ היא הרצון לעזור לצופה להסתגל למציאויות חדשות ומתמרק בתוכניות שנועדו לשפר את איכות החיים.
  • תחנת הרדיו "מוסקבה FM". תחנת רדיו למידע ובידור. משדרת בדרך כלל עלוני חדשות קצרים (כל 30 דקות) וכן שידורים חיים אינטראקטיביים. המוזיקה המשודרת של תחנת הרדיו מלאה ביצירות של מוזיקה אמריקאית ובריטית, שיצאה לא לפני 2007. בימי חול השידור המוזיקלי נעדר ומושמע לרוב בסופי שבוע.
  • תחנת הרדיו "רדיו מוסקבה" (Радио Москвы). תחנת מידע ומוזיקה לדור המבוגר. מתמקד בשידור קלאסיקה סובייטית ועולמית, בעיקר מוזיקה.
  • תחנת הרדיו קפיטל FM. תחנת רדיו ממוסקבה המשדרת מידע ומוזיקה בשפה האנגלית. הוא משדר ב-105.3 FM[3] החל מ-1 בדצמבר 2015 ומחליף את רדיו מוסקבה FM בתדר זה.
  • סוכנות הידיעות העירונית "מוסקבה". פרויקט חדשות המהווה דיווח ידיעות וחדשות ומתפקדת כסוכנות ידיעות עירונית. מגוון האירועים שמכסה הסוכנות כולל אירועים וחדשות בקנה מידה עירוני, כמו גם סיפורים מקומיים שמעניינים את תושבי האזורים הספציפיים. המוצרים העיקריים הם עדכוני חדשות, תצלומים וסרטונים. בנוסף, לסוכנות ארכיון משלה. ביצירת תוכן הסוכנות עושה שימוש בטכנולוגיות וציוד מודרניים, המאפשרים למסור מידע לצרכן במהירות וביעילות.
  • סטודיו "קול". מעבדת תדמית ומרכז הכשרה.
  • מוסקבה בערב. עיתון ומגזין חדשות שנוסד בשנת 1923 ומאז 2011 פועל בחסות "מוסקבה מדיה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מוסקבה מדיה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]