לאקדיימון (מיתולוגיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תיקוני תעתיק
שורה 1: שורה 1:
'''לאקדמון''' (ב[[יוונית]]: '''Λακεδαίμων''') הוא דמות מ[[המיתולוגיה היוונית]] נחשב למייסד האגדי של [[ספרטה]].
'''לאקדיימון''' (ב[[יוונית]]: '''Λακεδαίμων''') הוא דמות מ[[המיתולוגיה היוונית]] נחשב למייסד האגדי של [[ספרטה]].


לאקדמון היה בנם של [[זאוס]] וה[[פליאדות|פליאדה]] [[טייגטה]]. הוא נישא ל[[ספרטה (מיתולוגיה)|ספרטה]] בתו של [[אאורטס]] מלך [[לאקוניה]]. הוא ייסד את העיר [[ספרטה]] וקרא לה על שם אשתו האהובה. אם כי הספרטנים מכונים לעתים "לאקדמונים" על שמו. לו ולספרטה נולדו שני בנים, [[אמיקלס]] שירש את המלוכה, ו[[אאורדיקה מארגוס|אאורדיקה]] שנישאה ל[[אקריסיוס]] וילדה לו את [[דנאה]] שילדה את [[פרסאוס]].
לאקדיימון היה בנם של [[זאוס]] וה[[פליאדות|פליאדה]] [[טייגטה]]. הוא נישא ל[[ספרטה (מיתולוגיה)|ספרטה]] בתו של [[אאורטס]] מלך [[לאקוניה]]. הוא ייסד את העיר [[ספרטה]] וקרא לה על שם אשתו האהובה. הספרטנים מכונים לעתים "לאקדיימונים" על שמו. לו ולספרטה נולדו שני בנים, [[אמיקלס]] שירש את המלוכה, ו[[אורידיקה מארגוס|אורידיקה]] שנישאה ל[[אקריסיוס]] וילדה לו את [[דנאה]] שילדה את [[פרסאוס]].


[[קטגוריה:מלכים מהמיתולוגיה היוונית]]
[[קטגוריה:מלכים מהמיתולוגיה היוונית]]

גרסה מ־00:47, 2 במאי 2015

לאקדיימוןיוונית: Λακεδαίμων) הוא דמות מהמיתולוגיה היוונית נחשב למייסד האגדי של ספרטה.

לאקדיימון היה בנם של זאוס והפליאדה טייגטה. הוא נישא לספרטה בתו של אאורטס מלך לאקוניה. הוא ייסד את העיר ספרטה וקרא לה על שם אשתו האהובה. הספרטנים מכונים לעתים "לאקדיימונים" על שמו. לו ולספרטה נולדו שני בנים, אמיקלס שירש את המלוכה, ואורידיקה שנישאה לאקריסיוס וילדה לו את דנאה שילדה את פרסאוס.