לייזר דופלר ויברומטר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Ynontal (שיחה | תרומות)
יצירת דף עם התוכן "'''לייזר דופלר ויברומטר (LDV)''' לייזר דופלר ויברומטר (laser Doppler vibrometer - LDV) הוא מכשיר מדידה המשמ..."
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''לייזר דופלר ויברומטר (LDV)'''
'''לייזר דופלר ויברומטר (LDV)'''
לייזר דופלר ויברומטר (laser Doppler vibrometer - LDV) הוא מכשיר מדידה המשמש למדוד תנודות של משטח ללא מגע על פי אפקט דופלר. אלומת קרן הלייזר מהLDV ניצבת למשטח הנמדד, והאמפליטודה והתדירות של התנודות נמדדות מהקרן המוחזרת מהמשטח (ע"פ אפקט דופלר – הזזה בתדר של הקרן המוחזרת). מוצא הLDV בד"כ יהיה מתח אנלוגי הפרופורציונאלי לשינוי האמפליטודה והתדר של המשטח.
לייזר דופלר ויברומטר (laser Doppler vibrometer - LDV) הוא [[מכשיר מדידה]] המשמש למדוד תנודות של משטח ללא מגע על פי [[אפקט דופלר]]. אלומת קרן ה[[לייזר]] מה-LDV ניצבת למשטח הנמדד, וה[[אמפליטודה]] וה[[תדירות]] של התנודות נמדדות מהקרן המוחזרת מהמשטח (על פי אפקט דופלר – הזזה בתדר של הקרן המוחזרת). מוצא ה-LDV יהיה בדרך כלל מתח אנלוגי הפרופורציונלי לשינוי האמפליטודה והתדר של המשטח.


[[קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים של משתמשים חדשים|2016 09]]
[[קטגוריה:מכשירי מדידה]]
[[קטגוריה:מכשירי מדידה מבוססי לייזר]]
[[קטגוריה:אפקט דופלר]]

גרסה מ־07:18, 28 בספטמבר 2016

לייזר דופלר ויברומטר (LDV) לייזר דופלר ויברומטר (laser Doppler vibrometer - LDV) הוא מכשיר מדידה המשמש למדוד תנודות של משטח ללא מגע על פי אפקט דופלר. אלומת קרן הלייזר מה-LDV ניצבת למשטח הנמדד, והאמפליטודה והתדירות של התנודות נמדדות מהקרן המוחזרת מהמשטח (על פי אפקט דופלר – הזזה בתדר של הקרן המוחזרת). מוצא ה-LDV יהיה בדרך כלל מתח אנלוגי הפרופורציונלי לשינוי האמפליטודה והתדר של המשטח.