התחרות הבין-לאומית למשפט מבוים על שם פיליפ ג'סאפ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
התחרות מדמה [[קונפליקט|סכסוך]] דמיוני בין שתי מדינות מול [[בית הדין הבינלאומי לצדק]] שב[[האג]]. התחרות קרויה על שמו של פיליפ ג'סאפ, לשעבר שופט בבית הדין הבינלאומי. התחרות מתרחשת מדי שנה ב[[וושינגטון די.סי.]], ב[[ארצות הברית]], בדרך כלל בשבוע הראשון של חודש [[אפריל]].
התחרות מדמה [[קונפליקט|סכסוך]] דמיוני בין שתי מדינות מול [[בית הדין הבינלאומי לצדק]] שב[[האג]]. התחרות קרויה על שמו של פיליפ ג'סאפ, לשעבר שופט בבית הדין הבינלאומי. התחרות מתרחשת מדי שנה ב[[וושינגטון די.סי.]], ב[[ארצות הברית]], בדרך כלל בשבוע הראשון של חודש [[אפריל]].


== ג'סאפ בישראל ==
== ישראל והג'סאפ ==
מוסדות אקדמיים בישראל לוקחים חלק בג'סאפ מזה כעשור. הראשונה להקים נבחרת ג'סאפ הייתה [[המסלול האקדמי המכללה למינהל|המכללה למינהל]]. הנבחרת אומנה על-ידי פרופסור [[אורנה בן-נפתלי]] ופרופסור [[יובל שני]].
מוסדות אקדמיים בישראל לוקחים חלק בג'סאפ מזה כעשור. המוסד הראשון להקים נבחרת ג'סאפ היה [[המסלול האקדמי המכללה למינהל|המסלול האקדמי המכללה למינהל]]. הנבחרת אומנה אז על-ידי פרופסור [[אורנה בן-נפתלי]] ופרופסור [[יובל שני]].
מאז שנת 2007, ולאחר מעברו של פרופ' שני ל[[האוניברסיטה העברית בירושלים|אוניברסיטה העברית]], משתתפת גם האוניברסיטה העברית בשלב הארצי. מאז, ניצחה האוניברסיטה העברית ושלחה את נבחרתה לשלב הבינלאומי, שם השיגה הישגים מכובדים<ref>http://micro5.mscc.huji.ac.il/~gharpaz/jessup.php?type=materials</ref>. בשנת 2011 צפויות להשתתף בשלב הארצי רק המכללה למינהל והאוניברסיטה העברית.
מאז שנת 2007, ולאחר מעברו של פרופ' שני ל[[האוניברסיטה העברית בירושלים|אוניברסיטה העברית]], מאומנת נבחרת גם באוניברסיטה העברית, דבר שהצריך הקמת שלב ארצי לג'סאפ. מאז הקימה נבחרת, ניצחה האוניברסיטה העברית בשלב הארצי מדי שנה, ושלחה את נבחרתה לשלב הבינלאומי, שם השיגה הישגים מכובדים<ref>http://micro5.mscc.huji.ac.il/~gharpaz/jessup.php?type=materials</ref>. גם בשנת 2011 צפויות להשתתף בשלב הארצי רק המכללה למינהל והאוניברסיטה העברית.


{{-}}
{{-}}

גרסה מ־23:16, 20 באוגוסט 2010

התדרוך הראשון בתחרות של שנת 2007

התחרות הבינלאומית למשפט מבוים על שם פיליפ ג'סאפאנגלית: Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition), ידועה גם בשם הג'סאפ, היא תחרות בינלאומית למשפט מבוים. היא נחשבת כיום לגדולה וליוקרתית ביותר בעולם, עם למעלה מ-500 קבוצות, המגיעות מלמעלה מ-80 מדינות ברחבי העולם.[1][2][3][4][5]

התחרות מדמה סכסוך דמיוני בין שתי מדינות מול בית הדין הבינלאומי לצדק שבהאג. התחרות קרויה על שמו של פיליפ ג'סאפ, לשעבר שופט בבית הדין הבינלאומי. התחרות מתרחשת מדי שנה בוושינגטון די.סי., בארצות הברית, בדרך כלל בשבוע הראשון של חודש אפריל.

ישראל והג'סאפ

מוסדות אקדמיים בישראל לוקחים חלק בג'סאפ מזה כעשור. המוסד הראשון להקים נבחרת ג'סאפ היה המסלול האקדמי המכללה למינהל. הנבחרת אומנה אז על-ידי פרופסור אורנה בן-נפתלי ופרופסור יובל שני. מאז שנת 2007, ולאחר מעברו של פרופ' שני לאוניברסיטה העברית, מאומנת נבחרת גם באוניברסיטה העברית, דבר שהצריך הקמת שלב ארצי לג'סאפ. מאז הקימה נבחרת, ניצחה האוניברסיטה העברית בשלב הארצי מדי שנה, ושלחה את נבחרתה לשלב הבינלאומי, שם השיגה הישגים מכובדים[6]. גם בשנת 2011 צפויות להשתתף בשלב הארצי רק המכללה למינהל והאוניברסיטה העברית.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא חוק ומשפט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.