לדלג לתוכן

דרק הייל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרק הייל
Derek Hale
שם סרט זאב צעיר: הסרט
תוכנית טלוויזיה זאב צעיר
גילום הדמות טיילר הקלין
מידע
גיל 38
תאריך לידה 7 בנובמבר 1988
מקום לידה ביקון הילס, קליפורניה
גזע אדם זאב מפותח
מין זכר
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ביקון הילס, קליפורניה
תאריך פטירה 2026 (ציר הזמן של זאב צעיר: הסרט)
סיבת המוות נשרף למוות
דמויות קשורות
משפחה טליה הייל (אמא), לורה הייל (אחות גדולה), קורה הייל (אחות קטנה), פיטר הייל (דוד), מאליה טייט (בת דודה) אלי הייל (בן)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרק היילאנגלית: Derek Hale) היה דמות ראשית (בעונות 1–4) ודמות אורח בחצי השני של עונה 6 בסדרת הטלוויזיה "זאב צעיר". דרק הופיע גם בסרט "זאב צעיר: הסרט" של פרמאונט+ לצד בנו בן ה-15 – אלי הייל.

את דמותו של דרק, גילם השחקן האמריקאי טיילר הקלין.

ביוגרפיה בדיונית

דרק נולד ב-7 בנובמבר 1988 כבן אמצעי לאשת זאב אלפא בשם טליה הייל ולאבא חסר שם בעיירה "ביקון הילס" שבקליפורניה. כחבר במשפחה עתיקת היומין הזו, דרק גדל בידיעה על העל-טבעי ביחד עם אחיותיו לורה וקורה הייל, ודודו פיטר הייל.

כאשר דרק הגיע לתיכון, הוא הצטרף לקבוצת הכדורסל של בית הספר, תוך כדי שהוא עדיין מתקשה לשלוט בשינוי הצורה שלו במהלך ירח מלא. בעקבות זה, דודו פיטר החליט ללמד את את דרק להשתמש בכעס ובשנאה כדי לשלוט בשינוי, מה שבסופו של דבר הצליח, אבל גם שינה את אישיותו של דרק, והפך אותו לבן אדם עצבני שמתקשה להתחבר עם אחרים.

במהלך שהותו בתיכון, דרק הכיר נערה בשם פייג' קרסיביסקה. מהר מאוד, השניים התאהבו ובילו ביחד כמה זמן שרק יכלו. באותו זמן, פיטר מנסה לשכנע את דרק שהדרך היחידה לגרום להם להישאר ביחד, זה אם היא תהפוך לאדם זאב.

דרק לבסוף מסכים, ומצליח לפתות את פייג' לבוא לבית הספר. לאחר שפייג' מגיעה, אניס (כדאי לקרוא "זאב צעיר" כדי להבין) מגיע ונושך אותה. דרק מצליח להתאפק, אבל בסופו של דבר מחליט להתערב. דרק מגיע מאוחר מדי, פייג' כבר ננשכה. מתוך זעם, הוא תוקף את אניס, אבל לרוע המזל, דרק היה רק בן 15 וברמה בטא באותה תקופה, כך שלא היה לדרק שום סיכוי נגד אניס. גופה של פייג' דחה את הנשיכה, ודם שחור החל לזרום מאפה ומפיה.

פייג' התחננה בפני דרק שיהרוג אותה כדי לסיים את סבלה, ולמרות שדרק מסרב בהתחלה, הוא מסכים בסופו של דבר, ומשתמש בכוחו הזאבי כדי לשבור לה את המפרקת. עם זאת, מאחר ודרק הרג אדם חף מפשע, צבע עיניו של דרק הפכו מצהוב לכחול.

השריפה בבית הייל

בשלב מסוים לקראת סוף 2004 ותחילת 2005 (6 שנים לפני תחילת הסדרה), בזמן שדרק ולורה היו בבית הספר, קייט ארג'נט ושותפיה הציתו את בית הייל בזמן שרוב משפחתם נמצאת בפנים. אמו טליה ועוד בערך שבעה אנשים נוספים מתו בשריפה.

היו רק שני ניצולים:

  • פיטר הייל – היה בבית הייל בזמן השריפה, הצליח לשרוד. סבל מכוויות בדרגה שלישית על חצי מגופו, מה שגרם לו להיכנס לקומה למשך 6 שנים.
  • קורה הייל – הצליחה לברוח משם בבטחה, עם מחשבה שאף אחד מבני משפחתה לא שרד, גם לא דרק ולורה.

השנים שלאחר השריפה

לאחר השריפה, דרק עזב את ביקון הילס עם אחותו לורה ועבר לניו יורק, שם הם חיו יחד עד 2011. לאחר ששמעו דיווחים על תקיפות חיות מוזרות שמתרחשות בביקון הילס, השניים החליטו לחזור. לורה הגיעה ראשונה לביקון הילס, לאחר שמישהו שלח לה תמונה של צבי מת, עם ספירלה (הסמל של אנשי הזאב לנקמת דם) שצרובה בפרוותו.

לאחר שלא שמע מלורה במשך זמן מה, דרק נסע לביקון הילס כדי לבדוק מה מצבה, רק כדי לגלות שהיא נהרגה על ידי אדם זאב לא ידוע, ששיסע את גופה לשניים. כמה שבועות לאחר מכן, עלילת הסדרה מתחילה.

זאב צעיר (סדרת טלוויזיה)

דרק מופיע בסדרה זאב צעיר כדמות ראשית מעונות 1–4, ודמות אורח בחצי השני של עונה 6.

עונה 1

דרק מחפש את אדם הזאב שהרג את אחותו, לורה הייל, תוך כדי שהוא עוזר לסקוט מק'קול לשלוט בכוחו ולהסתגל לחייו החדשים כאדם זאב.

עונה 2

בתור האלפא החדש, דרק מתחיל לבנות להקה משלו. הוא מגלה שהנשיכה של ג'קסון השתבשה, והפכה אותו למשהו שנקרא "קאנימה", יצור דמוי זוחל שנשלט על ידי אדם. דרק לוקח אחריות על זה ומנסה למנוע מהקאנימה להרוג אנשים נוספים. במקביל, הוא גם נאלץ להתמודד עם משפחת ארג'נט, במיוחד ג'רארד ארג'נט, שמנסה צד אותו ואת הלהקה שלו.

עונה 3

חלק א: להקת האלפא, שבראשם מנהיג עיוור בשם דוקליון, מגיעה לביקון הילס. להקת האלפא מנסה לגייס את דרק בכוח, אך הוא מסרב. במקביל, חברתו החדשה של דרק, ג'ניפר בלייק, מנסה לשכנע אותו לעזור להביס את דוקליון ואת להקת האלפא. היא מדביקה את אחותו לורה בצמח טפיל שנקרא דבקון. בעקבות זה, דרק מחליט לוותר על ניצוץ האלפא שלו כדי לרפא את קורה מהדבקון.

לאחר שג'ניפר הורגת שלושה חברים מלהקת האלפא, הוא מצטרף לג'ניפר כדי להתמודד מול דוקליון. הוא מרמה אותה כדי לשקם את הראייה של דוקליון, מה שמחליש אותה מספיק כדי שאנשי הזאב האחרים יוכלו לעצור אותה. בנוסף, דרק הוא היחיד מלהקת מק'קול שזכה לראות את סקוט הופך לאלפא. לאחר הקרב, דרק וקורה עוזבים את ביקון הילס ביחד.

חלק ב: רוח יפנית עתיקה, בשם "נוגיצונה", משתלטת על סטיילס סטילינסקי. עקב כך, דרק שהצטרף לאחרונה ללהקת מק'קול, עוזר לסקוט להביס את הנוגיצונה ואת העוזרים שלו, האוני.

עונה 4

דרק נחטף על ידי קייט ארג'נט שמחזירה אותו חזרה לגיל 15, הגיל שבו הוא בטח בה. אמנם הוא חוזר לעצמו לאחר כמה זמן, אבל אז הוא מגלה שהוא מאבד בהדרגה את כוחותיו. בעקבות חזרתה, דרק שוכר את שירותיה של בריידן, שכירת חרב שתעזור לו למצוא את קייט כדי להבין מה היא עשתה לו.

דרק פוגש בפעם הראשונה את ליאם דאנבר, ומנחה את סקוט בעזרת הניסיון שלו כאלפא לשעבר. הוא מראה לכריס ארג'נט את הכספת של המשפחה שלו ומסביר שקייט עשתה לו משהו שגרם לצבע עיניו להשתנות ולאובדן הכוח שלו. כשנראה שאין לו למה להסתיר את זה יותר, דרק מודה בפני בריידן שאיבד את כוחו. בעקבות זה, היא מנסה ללמד אותו להשתמש באקדח, ובסופו של דבר הם מתאהבים.

בעקבות רשימת החיסול, דרק עוזר ללהקת מק'קול ולהקתה של סטומי להילחם נגד המתנקשים, עד שבסופו של דבר, הם מצליחים לבטל את הרשימה.

דרק נוסע למקסיקו עם להקת מק'קול כדי להביס את קייט, אך נפצע קשות על ידי אחד הברזרקרים שלה, ומת. זמן קצר לאחר מכן, הוא חוזר לחיים עם כל הכוחות שלו ועם היכולת הנדירה להפוך לזאב אמיתי.

עונה 5

דרק לא מופיע בעונה 5 בעקבות עזיבתו של טיילר הקלין. עם זאת, הוא כן מוזכר כמה פעמים. אפילו יוצר הסדרה, ג'ף דייוויס אמר שהיו לו תוכניות לגבי חלק 2 לעונה 5, שהיה אמור לכלול את דרק ואת חזרתה של ג'ניפר בלייק.

עונה 6 חלק ב'

לאחר ששמע שסקוט זקוק לעזרתו, דרק חוזר לביקון הילס כדי לעזור ללהקת מק'קול להילחם בג'רארד ארג'נט ובציידת צעירה בשם מונרו כדי למנוע מהם להרוג את כל היצורים העל טבעיים בעיירה.

זאב צעיר: הסרט

דרק מופיע בזאב צעיר: הסרט לצד בנו בן ה-15, אלי הייל.

15 שנים לאחר אירועי זאב צעיר, ירח מלא עולה בביקון הילס, ואיתו הנוגיצונה חוזר. דרק ובנו, אלי, מנסים לעזור לסקוט מק'קול להציל את ביקון הילס מפני הנוגיצונה, שחוזר חזק ואכזרי מאי פעם, ואיתו אליסון ארג'נט שחזרה לחיים.

בסוף הסרט, דרק מחליט להקריב את עצמו כדי להציל את חבריו ואת בנו. דרק אומר לסקוט שעכשיו אלי חלק מהלהקה שלו, לפני שמעיף אותו הצידה ותופס את הנוגיצונה, ונותן לג'ורדן פאריש לשרוף אותו ואת הנוגיצונה.

ברגעיו האחרונים, דרק מוכיח את עצמו כאדם זאב טהור, והופך לאלפא אמיתי. למרבה הצער, כוח האלפא האמיתי לא מספיק להציל אותו ממוות.

כוחות ויכולות

כאדם זאב, לדרק יש כוחות על טבעיים רבים, בהם הוא משתמש כדי להגן על עצמו ועל חבריו. יכולות אלה כוללות: סופר חוזק, סופר מהירות, ריפוי מואץ, ספיגת כאב, שינוי צורה ועוד.

אבל בנוסף, יש לו גם לא מעט חולשות, כגון: אקוניטון, חשמל, ליקוי ירח ועוד.

הלהקה של דרק

לאחר שהרג את דודו פיטר בסוף עונה 1, והפך לאלפא, דרק החל לבנות להקה משלו ולהגביר את כוחו לקראת הגעתה של להקת האלפא. אבל לצערו, לא הלך לו טוב בכלל בתור אלפא. אריקה ובויד נהרגו על ידי להקת האלפא, ואייזק לייהי עזב את הלהקה כדי להצטרף ללהקה של סקוט. לאחר שאיבד את כולם, דרק ויתר על ניצוץ האלפא שלו כדי להציל את אחותו קורה ממוות.

חברי להקה

  • אייזק לייהי – אדם זאב
  • ורנון בויד – אדם זאב
  • אריקה רייס – אדם זאב
  • קורה הייל – אדם זאב

בעלי ברית

קישורים חיצוניים