זאב צעיר: הסרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זאב צעיר: הסרט
Teen Wolf: The Movie
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על "זאב צעיר" מאת ג'ף דייוויס
בימוי ראסל מלקהי
הופק בידי ג'ף דייוויס
תסריט ג'ף דייוויס
שחקנים ראשיים טיילר פוזי
הולנד רודן
שלי הניג
קריסטל ריד
טיילר הקלין
אורני אדמס
לינדן אשבי
ג'יי. אר. בורן
סת' גיליאם
קולטון היינס
ראיין קלי
מליסה פונציו
דילן ספרייברי
קילין רמבו
איאן בוהן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה MTV Entertainment Studios
MGM Television
Orion Television
חברה מפיצה פרמאונט+
הקרנת בכורה 26 בינואר 2023
משך הקרנה 140 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט נעורים, דרמה על-טבעית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זאב צעיר: הסרטאנגלית: Teen Wolf: The Movie) הוא סרט מתח על טבעי לנוער אמריקאי שנכתב והופק על ידי ג'ף דייוויס, ומשמש כהמשך לעלילת הסדרה עליה הוא מבוסס, ששודרה בשנת 2011 ובעצמה מבוססת באופן רופף על סרט באותו השם משנת 1985. בנוסף, הסרט עתיד לשמש גם כנקודת מוצא לסדרה "Wolf Pack", המבוססת על רומן שנכתב על ידי אדו ואן בלקום.[1]

הסרט עלה לשירות הזרמת המדיה "פרמאונט+" ב-26 בינואר 2023.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

15 שנים לאחר שסקוט שעזב את ביקון הילס, סקוט מק'קול מנהל כעת מקלט לבעלי חיים בלוס אנג'לס, צמוד למרפאה החדשה של דיטון, לידיה עובדת בחברת אנרגיה בסן פרנסיסקו ונפרדה מסטיילס לאחר שקיבלה חזון חוזר על מותו. לדרק יש ילד בן 15 בשם אלי, והוא מנהל חנות לתיקון רכב עם מאליה ופיטר. מייסון הצטרף למשטרת ביקון הילס. ליאם חי ביפן ועובד במסעדה היקארי ג'אנג, שם הם שומרים על הכד המכיל את הנוגיטסונה. דמות עם ברדס שחור תוקפת את המסעדה ומשחררת את הנוגיטסונה.

הדמות המסתורית מציתה שריפות רבות ביער ביקון הילס, סקוט, לידיה וכריס מקבלים חזיונות של אליסון, שמתה בידו של האוני בעונה 3 של הסדרה. הם משערים שהנשמה שלה לכודה בבארדו ואינה יכולה להמשיך הלאה עד שהם יבצעו טקס. הם חוזרים לביקון הילס יחד עם ג'קסון לטקס בנמטון, שמקים לתחייה את אליסון באופן בלתי צפוי. היא מתעוררת עם אמנזיה, ולא מזהה את סקוט, אבל כן יש לה זכרונות מקוטעים מהמלחמה של משפחתה עם דרק. היא תוקפת את סקוט ונמלטת מבית החולים.

דיטון מבין שהנוגיטסונה שולט בכריס וגורם לחזיונותיה של אליסון כדי להערים על הלהקה של סקוט להחזיר אותה מהמתים. הנוגיטסונה משתמש בכוחו של הנמטון כדי להתגלות פיזית ויוצר תשעה אוני. הוא ניגש לאליסון בטענה שסקוט הרס את משפחתה. אליסון תוקפת את דרק וצדה את סקוט ואלי עד שסקוט נותן לה לדקור אותו עם פגיון מצופה ברעל זאבים. היא לוקחת אותו לאצטדיון של העיר כדי להשתמש בו כפיתיון לשאר הלהקה שלו. הוא מצליח לעורר עוד מהזיכרונות שלה, והיא משתפת איתו פעולה נגד הנגיטסונה.

הנוגיטסונה חוטף את ליאם, היקארי, דרק, אלי, שריף סטילינסקי, מייסון, ודיטון, ומחזיק אותם כבני ערובה בעולם הבארדו. לידיה וג'קסון בוחנים את שריפות היער ומבינים כי עצי רוויה נשרפו על מנת לייצר אפר הרים. האשם הוא אדריאן האריס, שהסתתר מאז הירצחו לכאורה בעונה 3 של הסדרה. האריס מאשים את הלהקה של סקוט בחוסר המזל שלו ומתכננן נקמה. האריס מקיף את האצטדיון באפר הרים ומאלץ את לידיה לצפות במצוקתם של חבריה. לידיה מייצרת צרחה שגורמת לאליסון לזכור את עברה כששמעה אותה. סקוט משכנע את הנוגיטסונה לשחרר את כולם אם אליסון תוציא אותו להורג. היא יורה בו בחוסר רצון, אבל הרוח העל טבעית של היקארי מגנה עליו מהפגיעה. פאריש, כריס, מליסה ופיטר מצטרפים לחבורה בבארד, והורגים את האוני אחד אחד בעזרת כדורים סכינים וחצים המצופים בכסף. דרק מצליח לגרום לאלי להתגבר על הפחד שלו, והוא מצליח להפוך לאדם זאב סוף סוף. סקוט, דרק ואלי נלחמים בנוגיטסונה וגוברים עליו. הלהקה מבינה שהדרך היחידה שהנוגיטסונה יהרג לתמיד זה אם פאריש ישתמש בכוחות האש שלו, אבל פאריש לא מספיק חזק על מנת לרסן את הנוגיטסונה לבד, ואם מישהו ירסן אותו במקום, הוא יישרף גם. דרק מחליט להקריב את עצמו, ומרסן את הנוגיטסונה עד שפאריש שורף את שניהם. עיניו של דרק הופכות לאדומות ברגעיו האחרונים, והופך לאלפא אמיתי באמצעות מעשה ההקרבה העצמית שלו. לאחר שהכל נרגע, הלהקה מופיעה שוב באיצטדיון הלקרוס, שם אליסון מתאחדת עם סקוט וחבריה.

בהלוויה של דרק, נואה מוריש את הבעלות על הג'יפ של סטיילס לאלי. סקוט מחדש את מערכת היחסים שלו עם אליסון ובסופו של דבר, השניים לוקחים את אלי תחת חסותם.

פאריש שם את האריס בבית חולים פסיכיאטרי. בסצנה האחרונה, אלי נראה על גבעה המשקיפה על ביקון הילס, ומתבונן בה, נחוש להמשיך את המורשת של אביו ואת העתיד של הלהקה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – זאב צעיר (סדרת טלוויזיה)#שחקנים ודמויות

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח וליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2021, נמסר כי שירות הזרמת המדיה "פרמאונט+" שוקדת על פיתוחו של סרט איחוד לסדרת הטלוויזיה "זאב צעיר", אותו ישוב לכתוב ולהפיק בפועל, ג'ף דייוויס, יוצר הסדרה. עוד נמסר כי רוב חברי צוות השחקנים המקורי ישובו לגלם את דמויותיהם,[2][3] למעט דילן או'בריאן, ארדן צ'ו וקודי כריסטיאן, שסירבו לשוב להפקת הסרט.[4][5]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו במרץ 2022,[6] והסתיימו ב-17 במאי 2022.[7]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לשירות הזרמת המדיה "פרמאונט+" ב-26 בינואר 2023.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר הביקורות "Rotten Tomatoes", זכה הסרט לציון רקוב של 39% עם דירוג ממוצע של 5.4/10, על סמך 23 ביקורות.[8] הקונצנזוס של האתר כתב: "צוות השחקנים חזר אבל נוסטלגיה לא יכולה להציל את הסרט הזה."

האתר "Metacritic" נתן לסרט ציון ממוצע של 51 מתוך 100, דירוג זה מבוסס על 7 מבקרים. כולל "ביקורות מעורבות או ממוצעות".

זאב צעיר: הסרט שבר את שיאי פרמאונט+ בתור הסרט המקורי הנצפה ביותר ביום הראשון להופעת הבכורה שלו.

בטקס פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV לשנת 2023, זאב צעיר: הסרט היה מועמד לקאסט ה"קיק-אס" הטוב ביותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Teen Wolf Movie Will Set up New Wolf Pack TV Show". Screen Rant. February 16, 2022.
  2. ^ Otterson, Joe (September 24, 2021). "Teen Wolf Revival Movie Set at Paramount Plus as Creator Jeff Davis Inks MTV Entertainment Studios Overall Deal (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved July 22, 2022.
  3. ^ Ausiello, Michael (May 13, 2022). "Teen Wolf Movie: Tyler Hoechlin Set to Return for Paramount+ Revival". TV Line. Retrieved July 22, 2022.
  4. ^ Malkin, Marc (March 9, 2022). "Dylan O'Brien Explains Why He's Not in 'Teen Wolf' Movie: 'It Was a Difficult Decision' (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved July 22, 2022.
  5. ^ Petski, Denise (June 1, 2022). "Arden Cho Confirms She Passed On 'Teen Wolf' Revival Movie Over Salary Inequity". Deadline. Retrieved July 22, 2022.
  6. ^ Swift, Andy (March 22, 2022). "Teen Wolf: The Movie Begins Production — See BTS Photos From Day 1". Yahoo!. Retrieved July 22, 2022.
  7. ^ Drum, Nicole (May 17, 2022). "Teen Wolf: The Movie Celebrates Filming Wrap With New Photos". ComicBook.com. Retrieved July 22, 2022.
  8. ^ "Teen Wolf: The Movie". Rotten Tomatoes. Fandango Media. Retrieved January 24, 2023.