ממלו גייטנופולוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ממלו גאיטנופולוס)
ממלו גייטנופולוס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1938 (בן 86 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים מכללת ברקלי למוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ג'אז עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורפיאוס (ממלו) גייטנופולוס (נולד ב-1938 לערך[1]) הוא נגן ג'אז, מלחין ומעבד מוזיקלי ישראלי ממוצא יווני[1], המנגן בסקסופון ובחצוצרה וגם בחליל.

נולד בירושלים. אביו סטרטיס גיאטנופולוס לימד אותו נגינה בפסנתר והלחנה. עבודתו הראשונה הייתה בגיל 17 לצד הפסנתרן דני גוטפריד.

בשנות השבעים השתתף במספר אלבומים ישראליים חשובים, ביניהם "שבלול" (1970) של אריק איינשטיין ושלום חנוך, "למה לא סיפרת לי!?" (1971), אלבום הבכורה של שלמה גרוניך ו"פתאום אחר ימים רבים" של שלמה ארצי שבהם ניגן בחליל.

ב-1975 סיים לימודי ג'אז בבית הספר למוזיקה ברקלי, ואז התגורר למשך 16 שנה בניו יורק.

בארצות הברית ניגן בשלושה אלבומים של תזמורת ה"סופר בנד" של צ'ארלי פרסיפ (אנ'): "In Case You Missed It" ‏(1984), "No Dummies Allowed" ‏(1987) ו-"Original Superband" ‏(1994). הופיע לצד ג'ק מקדף (אנ') ולצד תזמורת הג'אז של מל לואיס (אנ') וכן הוביל להקה בת תשעה נגנים[2].

ב-1988 חזר באופן קבע לישראל, והחל להופיע בהופעות ג'אז שונות, וכן השתתף באופן קבוע בפסטיבל הים האדום ובפסטיבל הג'אז של תל אביב. ב-1997 יצא לסיבוב הופעות בהודו לצד רביעיית דני גוטפריד וכן הופיע עמה בפסטיבל הג'אז של רומא. ב-2007 הופיע עם "תשיעיית ממלו גאיטנופולוס" בפסטיבל הים האדום, וב-2010 הוציא אלבום הופעה חיה של "רביעיית ממלו גאיטנופולוס" בהופעה במועדון ה"שבלול".

גייטנופולוס הוא חבר סגל בבית הספר רימון ובאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]