מסטרה בורגייס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנתוניו קרלוס דה מנזס
Antonio Carlos de Menezes
לידה 6 בספטמבר 1955 (בן 68)
לרנג'ייראס, מדינת אספיריטו סאנטו, ברזיל
מדינה ברזיל
מקום מגורים קוריטיבה, מדינת פרנה, ברזיל
כינויים נוספים מסטרה בורגייס
מקצוע אומן לחימה, מוזיקאי
תואר מאסטר לקפוארה
https://mestreburgues.com.br/mbm/

אנתוניו קרלוס דה מנזס (Antonio Carlos de Menezes; נולד ב-6 בספטמבר 1955), הידוע בכינויו מסטרה בורגייס (Mestre Burguês), הוא אומן לחימה ומוזיקאי ברזילאי העוסק באמנות הלחימה קפוארה.

בורגייס הוא בעל דרגת "מאסטר", חגורה לבנה בקפוארה, והוא עומד בראש קבוצת הקפוארה הבינלאומית "מוזנזה" והפדרציה של הקפוארה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנתוניו קרלוס דה מנזס נולד בכבר לרנג'ייראס (Laranjeiras), שבמדינת אספיריטו סנטו, שבברזיל. בגיל צעיר מאוד, עבר לגור יחד עם משפחתו בשכונת חאמוס שבעיר ריו דה ז'ניירו.

בילדותו, התמודד בורגייס עם אלימות מצד מספר ילדים בשכונה, ולכן התחיל בגיל 12 ללמוד את אמנות הלחימה קפוארה יחד עם עוד מספר חברים, כדי שיוכל להתגונן מפני הבריונים.

ככל שהזמן עבר, בורגייס השתפר, והפך למשתתף קבוע בשיעורי הקפוארה של מסטרה מטרינייה (Mestre Mentirinha), ולבסוף הפך לחבר קבוצת הקפוארה "מוזנזה" שהקים מסטרה פאולו (Mestre Paulão).

דה מנזס קיבל מהמורה שלו, מסטרה פאולו, את הכינוי "בורגייס" (Burgues) שפירושו בפורטוגזית "בורגני", כלומר, עשיר, משום שהיה משלם את שכר הלימוד כשלושה חודשים מראש.

לאחר פרישתו של מסטרה פאולו מהקפוארה, לטובת שירות צבאי בחייל הים של ברזיל, קיבל בורגייס על עצמו את ראשות הקבוצה. בורגייס העביר את מטה קבוצה לעיר קוריטיבה שבמדינת פרנה שבברזיל, והפך אותה לבינלאומית, עם סניפים ב-25 מדינות בעולם, ביניהן ישראל.

בורגייס הקים בשנות ה-90 את ה"פדרציה של הקפוארה", איגוד הקפוארה הגדול והבכיר ביותר בעולם, בראשו הוא עומד גם היום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]