מספר חשבון ביטוח אישי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מספר חשבון ביטוח אישי
שם מלא Страхового номера индивидуального лицевого счета
שם מקוצר СНИЛС
מפעיל קרן הפנסיה של רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר ספרות 11
ספרת ביקורת כן
דוגמה 123-456-789-12
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מספר חשבון ביטוח אישירוסית: Страхового номера индивидуального лицевого счета, СНИЛС) הוא מספר שמונפק ומשמש את קרן הפנסיה של הפדרציה הרוסית לתושבי רוסיה לצורך מעקב אחר חשבונות הביטוח שלהם. המספר שהיה בעבר מונפק על גבי כרטיס פלסטיק ירוק, אך מאז 4 באפריל 2019 הושעתה הנפקת כרטיסים וכיום המספר מונפק בצורה אלקטרונית בלבד, בעוד שהכרטיסים שהונפקו לפני מועד זה עדיין תקפים. מי שמחפש לקבל עבודה חוקית בפדרציה הרוסית או להגיש בקשה להטבות חייב להחזיק במספר שכזה. המספר משמש באופן אוניברסלי כמספר אישי ראשוני למתן שירותים מהממשלה. כל מי שמתגורר ברוסיה באופן קבוע רשאי להגיש בקשה למספר. ניתן להגיש בקשה גם בשם ילד שאך נולד.

המספר נדרש לקרן הפנסיה של הפדרציה הרוסית לארגן מידע אישי אודות עובד והסכומים שתרם מעביד לחשבון הפרישה האישי של העובד בגין פנסיה עתידית.

המספר הוא ייחודי לכל אדם. החשבון האישי של האדם מכיל את כל הנתונים על דמי הביטוח שנצברו ושולמו על ידי מעסיקים במהלך כל עבודתו הפעילה. לאחר מכן נלקח בחשבון כאשר נקבעים או מתאימים לראשונה את הטבות הפנסיה עבורו. מספר ביטוח מוקצה באופן אוטומטי כדי לפשט ולזרז את התהליך לקביעת גמלת פרישה מביטוח.

פורמט המספר הוא "123-456-789-12" כאשר תשע הספרות הראשונות יכולים להיות כל ספרה והשניים האחרונים הם סיכום ביקורת. מאז ינואר 2012 המספר יכול להיות מוענק גם לאזרחים זרים המתגוררים ברוסיה באופן זמני ועובדים במדינה אך רק אם הם עובדים מעבר לשלושה חודשים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא רוסיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.