Spy vs. Spy

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מרגל נגד מרגל)
Spy vs. Spy
מידע קומיקס
יוצר אנטוניו פרוהיאס
סוגה הומור
סטטוס עדיין רץ
תקופת פרסום מקורית 1961 – עד היום
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפת המקור אנגלית
מוציא לאור מד מגזין עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Spy vs. Spy (בתרגום חופשי לעברית: מרגל נגד מרגל) הוא קומיקס שחור לבן ללא מילים אשר מתפרסם באופן קבוע במגזין ההומור הסאטירי האמריקאי מד מגזין מינואר 1961 ועד היום. הקומיקס נוצר במקור על ידי הפליט הקובני אנטוניו פרוהיאס. הקומיקס אשר נוצר בהשראת מרוץ החימוש של המעצמות במהלך תקופת המלחמה הקרה מציג באופן הומוריסטי את המאבק המתמשך בין שתי דמויות מרגלים, אחד שחור והשני לבן, אשר מנסים לחסל זה את זה באמצעות שלל מלכודות וכלי נשק מתוחכמים.

לאחר שפרוהיאס יצא לגמלאות, המשיכו להפיק את הקומיקס אמנים שונים: ג'ורג' וודברידג' (יצר שתי רצועות בלבד אשר פורסמו בשנת 1988), בוב קלארק (1988 - 1993), דייב מאנאק (1993 - 1997) ופיטר קופר (משנת 1997 ועד היום).

בעקבות ההצלחה הרבה לה זכתה הסדרה הופקו לאורך השנים משחקי וידאו רבים אשר מבוססים על הסדרה. משחק הווידאו הראשון של הסדרה יצא לשווקים בשנת 1984 ויועד למספר קונסולות משחק ומחשבים ביתיים שונים בהם קומודור 64. המשחק האחרון בסדרה יצא בשנת 2005 ויועד לקונסולות אקס בוקס ופלייסטיישן 2. כמו כן, לאורך השנים הופקו גם סרטוני אנימציה קצרים רבים המתבססים על עלילת הסדרה בתור מעברונים לסדרת המערכונים האמריקנית MADtv.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המרגל השחור והמרגל הלבן - הדמויות הראשיות.
  • המרגלת האפורה - ידועה גם כ"ליידי גריי". מרגלת אשר מופיעה בסדרה לעיתים רחוקות ומצליחה תמיד להביס את שני המרגלים. שני המרגלים אשר מאוהבים בה, מנסים לעיתים רבות להציל אותה משום שהיא מתיימרת להיות במצוקה. משום שהיא תמיד ניצחה, פרוהיאס החליט להפסיק להשתמש בה. לאורך השנים האמנים הנוספים אשר יצרו את הסדרה, בהם פיטר קופר, החזירו אותה להופעות מזדמנות.
  • המנהיג השחור והמנהיג הלבן: הקצינים הבכירים ביותר בשגרירויות אליהם המרגלים משתייכים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Spy vs. Spy בוויקישיתוף