מרי ג'יין ניויל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרי ג'יין ניויל
לידה 1860
שרופשייר, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1947 (בגיל 87 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Birmingham School of Art עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה אמנות חזותית עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות תנועת האמנויות והאומנויות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרי ג'יין ניויל, באנגלית: Mary Jane Newill (18601947) הייתה ציירת, רוקמת, מורה, מאיירת ספרים ומעצבת ויטראז'ים אנגלייה. היא הייתה קשורה לתנועת האמנויות והאומנות. ניויל הייתה חברה בקבוצת בירמינגהם, קבוצה לא רשמית של אמנים ואומנות שעבדה בברמינגהם, אנגליה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי ג'יין ניויל נולדה בשרופשייר, אנגליה בשנת 1860. [1] היא למדה בבית הספר לאמנות בברמינגהם בשנות ה-80 וה-90. עמיתיה כללו את צ'ארלס מארץ' גיר, סידני מטיארד והנרי פיין.[2] היא זכתה במלגת ג'ון סקירו רייט בשנת 1880, ניויל המשיכה את לימודיה בפריז. היא חזרה לבירמינגהם ונשכרה ללמד רקמה ועיצוב בבית הספר לאמנות בבירמינגהם ב-1892, תפקיד אותו מילאה עד 1919. [3]

בשנת 1893, הוצג הוויטראז׳ שלה Newill's Babes in the Woods - באגודת התערוכות השנתית של Arts and Crafts בלונדון, זה היה עיצוב הוויטראז' השני של אמנית אישה שהוצג, והראשון של אישה שהפכה מאוחר יותר לאמנית מסחרית מצליחה. הציור שימש מאוחר יותר את כריסטופר וואל כהמחשה במדריך רב ההשפעה שלו: עבודת זכוכית צבעונית (1905).

איור לספר

הרישומים של ניויל דומים לעבודותיו של המנטור שלה, סלווין אימג'. "אף שעבודות הוויטראז' שלה לאחר מכן התפתחו בדרכים מעניינות ומקוריות, היא תמיד שמרה על הדים של הפשטות הגרפית של אימג' ברישום."

לניויל היה סטודיו משלה במרכז ברמינגהם עד 1906, בתקופה שבה היו מעט נשים שעבדו במקצוע. [4]היא הייתה מעצבת באגודה לאמנויות שימושיות וחברה בקבוצת בירמינגהם ובאגודה לתערוכות אומנויות ואמנות. רוב עבודות הוויטראז' שלה הוזמנו ונרכשו עבור מגורים פרטיים. שתי דוגמאות פומביות ליצירתה הן חלון בקפלת סנט מרי וכנסיית סנט אמברוז באדגבסטון, וחלון בכנסיית וורוקורדין בשרופשייר. רקמה של ניויל ותלמידיה הוצגה בתערוכה הבינלאומית של 1906 בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד. כמה מפרויקטי הרקמה שלה הוזמנו עבור כנסיות. דוגמאות לעבודות רקמה שלה נמצאות באוספים של מוזיאון ויקטוריה ואלברט ושל המוזיאון והגלריה לאמנות ברמינגהם.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרי ג'יין ניויל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Rediscovered 100 year-old Arts and Crafts embroidery on view at All Saint's Church, Witley, Sundays 30 October and 6 November"
  2. ^ Cormack, Peter (2015). Arts and Crafts Stained Glass. Paul Mellon Centre. p. 55.
  3. ^ Curator, Philippa (24 July 2015). "Mary J Newill (1860-1947) Bromsgrove Guild Designer". Research Worcestershire.
  4. ^ "Newill and Gaskin". University of Birmingham
  5. ^ Morris, Barbara J (2003). Victorian Embroidery: An Authoritative Guide. p. 144.