מרכז התחמושת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מרכז תחמושת)
תג מרכז התחמושת והטילים[1]

מרכז התחמושת והטילים[1]ר"ת: מרת"ח) הוא הגוף הצה"לי האמון על התחמושת והטילים. המרכז כפוף פיקודית לאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) במטה הכללי, וכפוף מקצועית לחיל הטכנולוגיה והאחזקה[1] שבאגף. כמו במרחבי אט"ל האחרים, מחולק מרת"ח לשלושה מרחבים: מרחב צפון, מרחב מרכז ומרחב דרום.

המרכז אחראי על כלל תחום התחמושת, החל בתכנון וחיזוי הצרכים בתחמושת, דרך מעורבות בתהליכי הרכש, הקליטה, ההנדסה, האחסנה, הטיפול והאספקה ליחידות צה"ל השונות. בין השאר, הוא גם אחראי לאיסוף הבלאי והנצלתו במפעלים, במכונים ובמעבדות המרכז או בסילוקו, תהליך שמעורבים בו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומטרתו התייעלות כלכלית. בנוסף, המרכז אחראי גם על הדרכת יחידות צה"ל השונות באשר לשימוש נבון בתחמושת.

בשנים האחרונות, עם עליית המודעות לשמירה על איכות הסביבה, משנה המרכז את תרבותו הארגונית, על מנת להוביל למזעור הנזקים לסביבה של השימוש והטיפול בתחמושת וזכה במגן השר להגנת הסביבה לשנת 2004 על "סילוק תחמושת בתהליך סמי־ירוק".

המרכז פועל באופן המשלב את האיכות, הבטיחות ואיכות הסביבה בכפיפה אחת ומוסמך לתקנים הבינלאומיים לאיכות, בטיחות ואיכות הסביבה (ISO 9001 ,ISO 14001, ת"י 18001) וזכה בתו הזהב של מכון התקנים הישראלי. ב-2016 זכה המרכז בפרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות בבית תומכי הלחימה.[1]

מפקדת מרת"ח הנוכחית היא אל"ם מירי מזרחי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]