מרלה דנדרידג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מרלה דנדרידג׳)
מרלה דנדרידג'
Merle Dandridge
דאנדרידג׳, 2019
דאנדרידג׳, 2019
לידה 31 במאי 1975 (בת 48)
אוקינאווה, יפן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1994
עיסוק שחקנית, זמרת
מקום לימודים
  • אוניברסיטת רוזוולט
  • Papillion-La Vista Senior High School
  • Chicago College of Performing Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרלה דנדרידגאנגלית: Merle Dandridge; נולדה ב-31 במאי 1975) היא מדבבת, שחקנית וזמרת אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנדרידג׳ נולדה באוקינאווה שביפן ב-31 במאי 1975. אמה של דנדרידג' היא חצי יפנית וחצי קוריאנית, ואביה אפרו-אמריקאי.[1] היא חזרה לארצות הברית עם הוריה עקב עבודתו של אביה, והם התגוררו בבסיס חיל האוויר ביל בקליפורניה לפני שהתיישבו בבסיס חיל האוויר בבלוויו, נברסקה, שם בילתה את רוב ילדותה. היא למדה בבית הספר התיכון Papillion La Vista והשתתפה בשיעור הפקת הצגות ובמגמת תיאטרון. לאחר מכן למדה בקונסרבטוריון התיאטרון באוניברסיטת רוזוולט.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנדרידג׳ החלה את הקריירה שלה בהצגות תיאטרון בשיקגו. היא צברה קהל רחב יותר בתור המדובבת של אליקס ואנס במשחק הפעולה עטור הפרסים Half-Life 2. בשנת 2006, היא לוהקה לתפקיד קאלה בהפקה המקורית של טרזן בברודוויי. היא זכתה בפרס BAFTA על הופעת הדיבוב שלה במשחק 2015 Everybody's Gone to the Rapture. לדנדרידג' היו גם תפקידים חוזרים בסדרת הדרמה של FX ,ילדי האנרכיה בתור ריטה רוזוולט, ואופרת הסבון הנעורים הקצרה של The CW Star-Crossed בשנת 2014. בשנת 2015, היא כיכבה בעונה השנייה של NBC Medical.

בשנת 2015 לוהקה דנדרידג׳ לתפקיד הדמות הראשית בסדרת הדרמה של רשת אופרה ווינפרי, גרינליף. היא מגלמת את התפקיד של גרייס גרינליף, בתו המנוכרת של גרינליף. היא זכתה לשבחים רבים על תפקידה בסדרה.[2]

מ-9 בנובמבר 2017 עד 7 בינואר 2018, כיכבה דנדרידג' בתפקיד Papa Ge the God of Death בחידוש לדרמה המוזיקלית בברודוויי של Once on This Island. כמו כן, בשנת 2018, היה לה תפקיד חוזר בסדרה הקומית של CBS מרפי בראון. בשנת 2020, דנדרידג׳ לוהקה לתפקיד קבוע בסדרה את שמונה הפרקים של HBO Max "הדיילת".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרלה דנדרידג' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ CAAM, Merle Dandridge on "Blasian" Identity and Oprah Winfrey Network's new summer original series “Greenleaf”, CAAM Home, ‏20 ביוני 2016 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ A. B. C. News, 5 Reasons to Watch Oprah Winfrey's New Series 'Greenleaf', ABC News (באנגלית)