משרד ההגנה (וייטנאם)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משרד ההגנה
Bộ Quốc phòng
מטה משרד ההגנה
מטה משרד ההגנה
מידע כללי
מדינה וייטנאם עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט וייטנאם עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 27 באוגוסט 1945
ממשלה ממשלת וייטנאם
שר פאן ואן זאנג
תאריך כניסה 8 באפריל 2021
www.mod.gov.vn/wps/portal/en
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משרד ההגנהוייטנאמית: Bộ Quốc או בראשי תיבות BQP) הוא משרד בממשלת הווייטנאמית, האחראי על יישום מדיניות הביטחון של וייטנאם. בראשו עומד שר ההגנה. השר העומד בראש המשרד אחראי על ניהולם השוטף של הכוחות המזוינים של וייטנאם, כמו גם על גיוסם בשעת הצורך. הוא מדווח ישירות לנשיא המדינה המשמש גם כמפקד העליון של הצבא.

למשרד ההגנה ישנן שתי זרועות עיקריות: המטה הכללי והמחלקה הפוליטית הכללית. ראש המטה הכללי משמש כמפקד העליון של הצבא, בעוד ראש המחלקה הפוליטית מפקח על הצדדים הפוליטיים והמוסריים של הצבא, ואחראי גם על התיאום בין ראשי הצבא למנהיגי המפלגה הקומוניסטית של וייטנאם. כמו כן, המחלקה הפוליטית אחראית על פעילות בתי המשפט הצבאיים. כמו כן ישנן מספר מחלקות הפועלות ישירות תחת שר ההגנה: המחלקה הכללית להנדסה (Tổng cục Kỹ thuật), המחלקה הכללית ללוגיסטיקה (Tổng cục Hậu cần), המחלקה הכללית לתעשייה צבאית וייצור (Thicụcệng ו-General) המחלקה למודיעין צבאי (Tổng cục Tình báo quốc phòng או Tổng cục 2), מחלקת מבצעי חיפוש והצלה (Cục Cứu hộ, cứu nạn) ומחלקת קשרי חוץ (Cục Đối ngoại).

תפקיד שר ההגנה הוא צבאי ולא פוליטי. השר הוא גנרל שנבחר בידי הנשיא והממשלה, ומתמנה לתפקידו בידי הנשיא. שר ההגנה הנוכחי הוא הגנרל פאן ואן זאנג שנכנס לתפקידו ב-8 באפריל 2021.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משרד ההגנה בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא וייטנאם. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.