משתמש:אלבוס/יחסי ארצות הברית-קוריאה הצפונית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית מתקיימים יחסים עוינים שהחלו כבר במלחמת קוריאה שבה הפציץ חיל האוויר האמריקאי חלקים רבים בצפון קוריאה והרג כ-20% מאוכלוסיית המדינה. בשנים האחרונות יחסים אלו הוחרפו עוד יותר, בעקבות ניסויים גרעיניים רבים שביצעה צפון קוריאה ופיתוחם של כלי נשק לא קונבנציונלי, טילים ארוכי טווח ונשק להשמדה המונית בתצוגות ראווה. נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש, התייחס אל צפון קוריאה כ"ציר הרשע" בעקבות יכולותיה הגרעיניות.

מאחר שלארצות הברית ולצפון קוריאה אין יחסים דיפלומטיים רשמיים, ממלכת שבדיה מגנה במקומה של ארצות הברית על האינטרסים של ארצות הברית - כמעין מתווכת לעניינים קונסולריים. מאז מלחמת קוריאה, שומרת ארצות הברית על נוכחית צבאית חזקה בדרום קוריאה.

על פי סקר שנעשה על ידי חברת אמריקאית בשם Gallup - רק ל-9% מהאמריקאים יש דעה חיובית על צפון קוריאה, בעוד ל-87% יש דעה שלילית עליה. בנוסף על פי סקר שנעשה על ידי ה-BBC - רק כ-4% מהאמריקאים מסתכלים על השפעת צפון קוריאה על העולם כהשפעה חיובית, בעוד שכ-90% מסתכלים עליה כבעלת השפעה שלילית, שזה מצביע על כך שהדעה של האזרחים בארצות הברית על צפון קוריאה היא בין השליליות ביותר בעולם.