משתמשת:Danalif/מועצת עיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

- מועצת העירייה את הממשלה המקומית של עיריית כגון עיריות ועל מועצות העיר.

צרפת[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות עצום של הבדלים בין אוכלוסיות, כל אחת הקומונות של הרפובליקה הצרפתית בעל ראש העיר (תבנית:Lang-fr) המועצה העירונית (תבנית:Lang-fr), אשר נהל את הקומונה מ mairie (העירייה), עם בדיוק אותם כוחות, לא משנה את הגודל של הקיבוץ והמועצה. החריג היחיד הוא העיר של פריז, שבו משטרת העיר נמצא בידיים של המדינה המרכזי, לא בידיים של ראש העיר של פריז. זה אחידות של מצב ברורה מורשת של המהפכה הצרפתית, אשר רצה לעשות משם עם המקומיים ייחודיות ויש הבדלים עצומים של מצב זה היה קיים בממלכת צרפת.

הגודל של קומונה עדיין חשוב, עם זאת, בשני תחומים: החוק הצרפתי קובע את הגודל של מועצת העירייה על פי האוכלוסייה של הקומונה; גודל האוכלוסייה קובע אילו ההצבעה תהליך משמש הבחירות של מועצת העירייה.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רשימות של הקומונות של צרפת
  • קומונה (חלוקה)
  • רשימה של חמש עשרה בגודלה צרפתית אזורי מטרופולין על ידי האוכלוסייה

הונג קונג[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפי שנקבע סניטריים לוח ב-1883, מועצת העירייה ב האי הונג קונג לבין קאולון (כולל החדש קאולון) סיפק את השירותים המוניציפליים מקורה באזורים ואז הבריטי הונג קונג. חלקי הבחירות הורשו בשנת 1887, אבל רק מאפשר נבחרים אנשים להצביע עבור חברי הדירקטוריון. הלוח היה משוקם ב-1935, ומכאן שמם כמו עירוני המועצה בשנה הבאה, לאחר שהממשלה העבירה העירונית המועצה התקנה. Democratisation היה מיושם, מתן זכות הצבעה כללית לקרות לאורך כל התפתחותו. שנתיים לאחר העברת הריבונות על הונג קונג, המועצה פורק בשנת 1999 על ידי כך ראש הרשות המבצעת של הונג קונג אזור המנהלים מיוחד. כל חברי המועצה נבחרו באמצעות זכות הצבעה כללית על ידי הזמן של פירוק.

המקביל של מועצת העירייה לשרת את השטחים חדש (למעט חדש קאולון) היתה המועצה האזורית כפי שנקבע הזמנית המועצה האזורית ב-1986. פונקציונלי לבחור ועדות, מחוז ועדות ותת-ועדות המכוננת של כל מועצה אזורית. כל החברים שנבחרו מתוך מחוזות הבחירה ואת מחוז לוחות.

שניהם של מועצות עירוניות בהונג קונג הם עכשיו שהתפרקה.

הודו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רואה נגר Palika עבור עיריות של הודו.

ג ' ורדן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מולדובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועצת העירייה ב מולדובה הוא הגוף המפקח בחמש עיריות: Chișinău, Bălți, טירספול ו בנדרי (הידוע גם בשם Tighina או בנדר). מועצת העירייה (מולדובה השפה: Consiliul העירוני) משמש המייעצת של הגוף עם כמה סמכויות של קביעת מדיניות כללית.[1] הוא מורכב מבחינה משפטית נקבע מספר עורכי הדין (לדוגמא 35 Bălți) נבחר לארבע שנים, המייצגים מפלגות פוליטיות עצמאיות עורכי הדין. פעם נבחר, פרקליטים, עלול להיווצר שברים בפנים של מועצת העירייה.

אתמול בחירות אזוריות מקומיות המינהל הציבורי שנערך Bălți ביוני 2007, הביא לשלטון את המפלגה של הקומוניסטים של הרפובליקה של מולדובה (PCRM), המחזיקה 21 מנדטים, 11 מנדטים מוחזקים על ידי נציגים של מפלגות אחרות, ו-3 מנדטים על ידי עצמאים. ישנם שני שברים מועצת העירייה: PCRM השבר (21 עורכי הדין) ו "Meleag" חלק (3 עצמאית עורכי הדין ו-4 נציגים של מפלגות שונות).

של ראש העירייה נבחר על ארבע שנים. ב Bălți, ואסיל Panciuc (PCRM) הוא מכהן מ-2001, נבחר מחדש פעמיים: ב-2003 במהלך הצפוי הבחירות (כמו תוצאה של הרפורמה החדשה של החלוקה המנהלית במולדובה בשנת 2003), ובשנת 2007. ב Chișinău, את העיר שעברה הבחירות היה צריך להיות חוזר ונשנה שלוש פעמים, בגלל שיעור נמוך של השתתפות. כתוצאה מכך, דורין Chirtoacă (המפלגה הליברלית), לא ראש העיר בבחירות Chișinău.

הולנד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהולנד מועצת העירייה (הולנדית: gemeenteraad) הוא נבחר הרכבה של העירייה. זה מורכב של בין 9 ו-45 חברים (כפי שנקבע על פי החוק) מי הם נבחרים על-ידי האזרחים פעם אחת בכל ארבע שנים.

המועצה המרכזית של משימות הגדרת העיר של מדיניות ופיקוח על ביצוע של פריטי מדיניות אלה על-ידי עיריית ירושלים, מועצת המנהלים.

נורבגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועצת העירייה (תבנית:Lang-no) , פשוטו כמשמעו העירוני הלוח , הוא הגבוה ביותר. הגוף המנהל של עיריית ב נורבגיה. מועצת העירייה קובע את היקף העירונית פעילות, לוקח החלטות משמעותיות, צירים אחריות. המועצה בראשותו של ראש העיר (ordfører) s מחולק מנהל המועצה (formannskap) ועוד מספר רב של ועדות, כל אחד אחראית על סעיף של משימות. אין זה נדיר עבור חלק מחברי המועצה לשבת מחוז מועצות מדי, אבל נדיר מאוד שהם גם להחזיק חקיקה (Storting) או הממשלה למשרד, ללא חופשה.

מועצת העירייה שתחילתה 1837 עם הקמתה של Formannskabsdistrikt. בערים המועצה היא מכונה לעתים קרובות מועצת העיר (bystyre).

טייוואן[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייפה מועצת העיר

את הרפובליקה של סין, מועצת העירייה מייצג מיוחד העירייה. חברי המועצות נבחרים דרך העירוניים , בבחירות שהתקיימו כל 4-5 שנים.

מועצות עבור מיוחד הרשויות בטייוואן הם טייפה מועצת העיר, ניו טייפה מועצת העיר, Taichung מועצת העיר, Tainan מועצת העיר, Kaohsiung מועצת העיר ואת מועצת העיר Taoyuan.

  • מועצת העיר
  • מועצת העיר

המלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Regulamentul privind constituirea și funcționarea Consiliului municipal Chișinău" (ברומנית). Chișinău Town Hall. נבדק ב-2012-12-18.

[[קטגוריה:עיריות]]