משתמש:איש לבן/לובנאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לובנאו (Lübbenau) הוא היישוב הראשי בכל מתחם השפרוולד. הוא נוסד עוד בימי הביניים והאזכור הראשון שלו הקיים עד ימינו הוא משנת 1315. היישוב עצמו הוא מרכז התיירות הראשי אליו מגיעים עשרות אלפי תיירים מדי שנה.

עיירת המלפפונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד מהכינויים שנתנו לה לאורך השנים היה: "עיר המלפפונים", בזכות תעשיית המלפפונים המסורתית הקיימת בה עד היום.

עיר התיירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לובנאו מוגדרת בפי המקומיים והתיירים כהמקום השלו ביותר במזרח גרמניה מיקום העיר והכפר לובנאו הוא במרחק של שעת נסיעה בלבד מברלין, היא בדרך לקוטבוס, יש בה תעלות מים ולצידם בתים עתיקים וטירות וציוריים וצמחייה טבעית עם אילנות נאים שובי לב. העיר גם התפרסמה בתענוגות השיט בתעלות המים המדהימות והמוצלות, שמתפצלות עד לכדי אצבעות קטנטנות, המהוות גם כמבוך מהנה ומאתגר.

תיירות אופניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לובנאו הנקראת גם (Lübbenau Spreewald), בהעיר העתיקה של Lübbenauer ניתן לראות בה מאות תיירים העוברים בתעלות המים הציוריות ובשדות הפתוחים, ששם גדלים המלפפונים. התיירים המגיעים ללובנאו שוכרים אופניים לעבור בין תעלות המים ושדות המלפפונים, נתיבי האופניים עוברים בנקודות היסטוריות של האזור, כגון ארמון Lübben המדהים, המים הצלולים של אגמי קתן (Köthen) ונויינדורף (Neuendo) שחלק מהתיירים קופצים להתרענן בהם, וכן בעיירת האומנים הציורית מאין כמותה, Lehde, שמשלבת מסורתיות גרמנית במלוא משמעות המילה.

תיירות סירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם ההגעה למשכנן של הסירות במושב יש מבחר עצום של סירות וקיאקים. ביניהם סירות עצמאיות וגם סירות ענק עם שולחנות, שמגישים בהן בירות מקומיות באיכות משובחת תוך כדי שיט. בעת הנסיעה בתעלות המתפצלות הדרך שופעת עצים גבוהים וירוקים שמצלים על השייטים ומגני בירות (הביר גארטן), שהם סמל התרבות הגרמנית והאוסטרית.

הקהילה היהודית[עריכת קוד מקור | עריכה]

התקיימה בה קהילה יהודית חשובה בראשה עמד תלמיד הנודע ביהודה הרב אליעזר קרפליס ב"ר נפתלי קרפליס, מחבר הספרים, ערכי עלי, מאבני המקום. [1]