לדלג לתוכן

משתמש:אקסינו/קרלסבד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קרלסבדגרמנית: Karlsbad) היא עירייה במחוז הדרומי של קרלסרוהה בבאדן-וירטמברג בקצה הצפוני של היער השחור. היא נוצרה במהלך רפורמה קהילתית ב-1 בספטמבר 1971 ממגוון קהילות עצמאיות לשעבר.

גאוגרפיה והיסטוריה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

העירייה ממוקמת ברמת אלב-פינץ בצפון היער השחור, 8 ק"מ דרום-מזרח לאטלינגן, 13 ק"מ דרומית מזרחית לקרלסרוהה ו-15 ק"מ מערבית לפפורזהיים.

קהילות כפריות

[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיריית קרלסבאד מורכבת מ -5 עיריות עצמאיות של קהילות שהיו מאוחדות על ידי הרפורמה בעירייה בשנת 1971:[1]

לאנגנשטיינבאך

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקהילה הגדולה והמרכזית בקרלסבאד, שבו ממוקמים משרדי הממשל העיקריים. בעוד שלכל כפר יש בית ספר יסודי משלו, כל בתי הספר התיכוניים של קרלסבאד (גימנסיה, ריאלשול והאופטשולה) ממוקמים בלאנגנשטיינבאך. לאנגנשטיינבאך יש גם בית חולים מפורסם, בית ספר מיוחד לנכים ואפילו בריכות שחייה ציבוריות.

למרות שחפירות ארכאולוגיות הוכיחו שהאזור בו נמצאת אוורבך כבר התיישב בשנת 90 לספירה, הכפר הוזכר לראשונה במסמכים משנת 1278. אוורבך הוא אחד הקהילות הקטנות של קרלסבד. כמו כל אחד מהמחוזות של קרלסבד, יש לאוורבך מרכז אזרחי משלו עם משרדי מנהלה מקומיים העוסקים בנושאים הנוגעים לכפר ולא לעירייה כולה. יתר על כן, הוא כולל גן ילדים, בית ספר יסודי, אולם ספורט ואירועים גדול (מה שמכונה "אולם רב תכליתי") ומגרשי כדורגל של מועדון הכדורגל המקומי.

כמו אוורבך, מוצ'לבך הוא אחד הקהילות הקטנות ביותר בקרלסבד. ניתן לתארך את ההוכחות התיעודיות הראשונות שלו משנת 1278. בשנת 1936 אוחדו הכפרים הלדנזיים העצמאים, אך כמעט והתמזגו, בעבר, תחתון ומרכזי Mutschelbach לעירייה אחת בשם Mutschelbach. במסגרת הרפורמה בעירייה, מוטצ'לבך השתלב אז בעיריית קרלסבד שהוקמה לאחרונה.

  1. ^ Karlsbad - Ortsteile, www.karlsbad.de