משתמש:בילבו/ארגז חול/HL

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של בילבו.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של בילבו.


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

בילבו/ארגז חול/HL
Half-Life
כללי
תאריך הוצאה 1998
פיתוח Valve Software
הפצה Sierra Studios
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג BBFC: 15
ELSPA: 15+
ESRB: M (Mature)
OFLC: MA 15+
PEGI: 16+ (re-release)
PEGI: 15+ (re-release) (FI)
פלטפורמות Microsoft Windows,PlayStation 2

Half-Life הוא משחק יריות מגוף ראשון, אשר פותח על-ידי חברת Valve Software. המשחק יצא לאור ב-16 בנובמבר 2004, בתום ציפייה כבת חמש שנים למשחק ההמשך ל-Half-Life הפופולרי. Half-Life 2 זכה לתגובות אוהדות ביותר בקרב ציבור השחקנים. במהלך תקופת הפיתוח הממושכת של המשחק גם דלף קוד המקור שלו לאינטרנט, מה שגרם לדחייה גדולה בתאריך יציאת המשחק.

רקע כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק עסק בגורדון פרימן מדען פשוט שעובד ב"בלק מיסה" בעקבות ניסוי שהשתבש נפתח שער שמחבר בין שני עולמות , כדור הארץ והכוכב Xen.
לאחר פתיחת השער זורמות מפלצות לתוך כדור הארץ. המשחק זכה לשבחים רבים והוא זוכה במשחק השנה, והוביל מהפכה אדירה במשחקי הFPS (first player shooting).
במהלך המשחק נתקלים בדמות מסתורית שמופיעה במקומות שונים, שחקנים חיפשו את שם המודל של הדמות וגילו כי המודל נקרא G-man.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גורדון פרימן (הגיבור הראשי) מפלס את דרכו לפני השטח (המשחק נפתח בירידה ארוכה מתחת לפני האדמה שכן מעבדות ב"בלק מיסה" נמצאות מתחת לפני האדמה). בדרכו למעלה הוא עובר תלאות רבות, מתמודד בעיקר נגד זומבים וחוצנים מהכוכב Xen וכן אנשי יחידות מיוחדות שנשלחו להרוג את המשתתפים ולחסל את החייזרים ואת כל מי שיודע על כך.
היחידה המיוחדת שגורדון נלחמם בה נקראת "הזרדוס" ומטרתה היא להסוות את התאונה ובעצם להפטר מכל היודעים עליה. במהלך המשחק, דמות מסתורית הידועה בשם G-MAN מופיעה בסצנות שונות במשחק בפתאומיות.< br /> ד'ר פרימן בדרכו לפני האדמה נעזר במדענים ובאנשי האבטחה ששרדו כדי להחלץ.
בסוף המשחק, גורדון רוצח את היצור שאחראי להשארת השער פתוח ובכך סוגר את השער. הG-man מדבר איתו ישירות ומספר לגורדון שהוא מופתע מההצלחה שלו בהתמודדות עם הקשיים ואומר לו שיש לו עתיד מזהיר. הוא מציע שתי אפשרויות, משרה שתממש את העתיד של גורדון או הברירה השניה - מלחמה שהסיכוי לניצחון בה אפסי. גורדון, בוחר כמובן לעבוד עבור G-man וכך מסתיים המשחק. he:Half-Life