משתמש:ג'סי פלאי/ארץ האגדות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארץ האגדות (באנגלית: The Land of Stories) היא סדרת ספרי פנטזיה והרפתקאות שנכתבו על ידי השחקן והזמר האמריקאי כריס קולפר. הספר הראשון יצא לאור ב-17 ביולי 2012[1]. הספר השישי פורסם ביולי 2017. במהלך שיחת וידיאו חשף קולפר כי בכוונתו לכתוב סדרות רקע וסדרות המשך לארץ האגדות[2]. הספרים תוארו בידי קולפר כ"סיפורי פיות עכשוויים", העוקבים אחר התאומים אלכס וקונר ביילי כאשר הם נופלים מהעולם האמיתי לעולם מלא סיפורי אגדות שבעבר רק קראו אותם, ומגלים שיש בעולם הזה יותר ממה שנראה לעין.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קסם המשאלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הראשון בסדרה, "קסם המשאלה", יצא לאור בשבעה עשר ביולי 2012.

שנה ותשעה חודשים עברו מאז איבדו התאומים אלכס וקונר ביילי את אביהם בתאונת דרכים. אימם מנסה לאזן בין עבודתה כאחות בבית חולים לילדים למשפחתה. ביום הולדת השנים-עשר של אלכס וקונר, סבתם נותנת להם ספר אגדות ישן מילדותם. אלכס מגלה שהספר מזמזם, זוהר ואף שואב פריטים אל דפיו. בניגוד לעצתו של קונר, אלכס שומרת את הספר ובסופו של דבר מחליטה להיכנס לתוכו, לאחר שהתנסתה בזריקת עפרונות וספרים פנימה. קונר פורץ לחדר כדי למנוע מאלכס להכנס לספר, ובכך מבהיל אותה והיא נופלת פנימה. קונר קופץ לעזור לאלכס. הם מגלים שהספר הוא שער מעבר לעולם האגדות, שם הם פוגשים את צפרדי, אדם שכושף והפך לצפרדע. צפרדי נותן להם יומן שמספר על קסם המשאלה וכיצד למצוא את הפריטים המרכיבים אותו. קסם המשאלה הוא קסם שיכול להעניק לאדם כל משאלה שהוא רוצה אם יש לו שמונה פריטים ספציפיים. בתקווה לחזור לעולם האמיתי, אלכס וקונר יוצאים לדרך למצוא את פריטי קסם המשאלה. במהלך המסע הם פוגשים נערה, שמאוחר יותר יגלו כי היא בתו של הצייד, הציידת. אלכס וקונר מבינים שהציידת עובדת עבור המלכה הרעה שרוצה גם היא להשיג את קסם המשאלה. המלכה הרעה מגלה בעזרת מראת הקסמים שלה כי ניתן להשתמש בקסם רק פעמיים וכבר השתמשו בו פעם אחת, ובכך מתחילה מרוץ נואש להשלים את קסם המשאלה לפני התאומים. התאומים מגלים מאוחר יותר אף הם כי ניתן להשתמש בקסם רק פעמיים, והאיש שכתב את היומן כבר השתמש בו פעם אחת. לבסוף, כאשר אלכס וקונר משיגים את כל הפריטים הדרושים לקסם המשאלה, המלכה הרעה חוטפת אותם, לוקחת את החפצים שלהם והולכת למקום המסתור שלה, מצפון לממלכה הנרדמת. שם, קונר מנסה למנוע מהמלכה מלהשתמש בקסם המשאלה באמצעות ניפוץ הבקבוקון המכיל דמעת פיה, אחד הפריטים הדרושים להרכבת קסם המשאלה. המלכה הרעה מספרת את סיפורה: בצעירותה קראו לה אוולי, והיא הייתה ילדה חביבה ואכפתית. היא התאהבה בנער צעיר בשם מירו, אבל הקוסמת כלאה אותה ומנעה מהם להפגש. אוולי ניסתה לשלוח הודעות סודיות למירו אך הקוסמת גילתה וכלאה את מירו במראה. אוולי נקמה בקוסמת והרגה אותה, אך לא הצליחה לשחרר את מירו מהקסם שכלא אותו במראה. עד שגילתה את קסם המשאלה, וקיוותה להשתמש בו כדי לשחרר את אהובה מהמראה. אלכס נרגשת מהסיפור ומזילה דמעות, והמלכה הרעה אוספת דמעה מפניה של אלכס, מניחה אותה על השולחן יחד עם שאר פריטי קסם המשאלה, והקסם מופעל. מירו משתחרר ממראת הקסם, אך היא איחרה את המועד, ומירו על ערש דווי. צוות החילוץ, בראשות צפרדי, מגיע. מירו מת בזרועותיה של המלכה הרעה שבורת הלב, וכשהמראה נופלת היא בולעת את שניהם. בלחימה שלאחר מכן, הצייד ובתו נהרגים, ואלכס וקונר נחלצים. לאחר שהפיה הסנדקית מחזירה את צפרדי למראהו האנושי, מתגלה כי צפרדי הוא הנסיך צ'רלי מקסים האבוד מהממלכה הקסומה ואלכס וקונר מגלים שסבתם היא הפיה הסנדקית, שמסוגלת ליצור שערי מעבר בין עולם האגדות לעולם האחר. היומן שנכתב על ידי האיש שהשלים את קסם המשאלות נכתב על ידי אביהם, לכן אלכס וקונר הם חצי-פיות.

שובה של הקוסמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השני בסדרה, "שובה של הקוסמת", יצא לאור בשישה באוגוסט 2013.

אלכס שבה מבית הספר לביתה ומוצאת את אחיה קונר, שמודאג כי אמם עדיין לא חזרה הביתה מהעבודה. הוא גם מצא פתק רומנטי לאמם ממנתח בבית החולים בו היא עובדת, בשם ד"ר בוב, שהביא להם גור. כששרלוט חוזרת הביתה, אלכס וקונר מתעמתים איתה לגביו והיא מודה שהם יוצאים. מאוחר יותר, בוב הולך לראות את התאומים ומספר להם על תוכניתו להציע נישואין לאמם. הוא מראה להם את הטבעת, שעליה שני יהלומים גדולים, אחד ורוד ואחד כחול המייצגים את התאומים. כאשר בוב מבקש רשות מהתאומים לגבי ההצעה, קונר ואלכס מחליטים שזה ישמח גם את בוב וגם את אמם, והם מסכימים.

שלושתם החליטו אז להפתיע את שרלוט עם ארוחת ערב מיוחדת בבית ביילי ביום חמישי הבא בשש. אלכס חוזרת הביתה מהר ככל שהיא יכולה מקורס שלמדה בקולג' קהילתי, ובוב אומר לאנשים איתם הוא עובד בבית החולים להעסיק את שרלוט כדי שהיא לא תחזור הביתה מוקדם. אמם של התאומים, שרלוט ביילי, לא מגיעה בזמן, אבל אחות אחרת בבית החולים מספרת שהיא עזבה לפני שעתיים. לאחר מכן הם שומעים דפיקה מסתורית בדלת וחבורת חיילי אגדות מהממלכה הקסומה נכנסים פנימה. בוב נכנס להלם, ולאחר מכן מתקשה להאמין, אבל מאוחר יותר הוא מקבל שעולם האגדות קיים. סבתם של התאומים, הפיה הסנדקית, נכנסת לביתם ומסבירה שאמם נחטפה. בזמן שסבתם עסוקה בבעיה שצצה בארץ האגדות, קסנתוס (חבר במועצת הפיות) וסר למפטון (חברו הוותיק של אביהם) שומרים עליהם עד שאמא אווזה, החברה הקרובה ביותר של סבתא שלהם לוקחת אחריות על התאומים. מאוחר יותר, אלכס נותן לאמא אווזה אלכוהול עד שהיא משתכרת, ואלכס מבקש ממנה מידע, שהיא נותנת בלי משים.

אלכס מגלה שאמה נתפסה על ידי אזמיה, "הקוסמת", שקיללה את היפהפייה הנרדמת בהיותה תינוקת צעירה, וכי הממלכה הנרדמת נהרסה. מכיוון שהיא לא יכולה להגיע לארץ הסיפורים דרך הספר, אלכס חומקת מהבית ורוכבת על אופניים לבית סבתה, בתקווה למצוא את הדרך לארץ האגדות. למחרת, היא כמעט נופלת מגשר ובאופן בלתי צפוי, קונר מציל אותה ומודה שהוא עקב אחריה. בסופו של דבר הם הולכים לבית של סבתם, שהיה בו ציור זוהר. אלכס יודעת שזהו פורטל לעולם האגדות. לפתע, אלכס וקונר מוצאים את עצמם בארץ האגדות. בסופו של דבר הם מוצאים את צפרדי, שחזר לדמות הצפרדע שוב כתחפושת, לאחר שחזר לאדם בסוף הספר הראשון. שלושתם נוסעים לממלכת כיפה אדומה, שם נראה היה שהקוסמת הורסת מראות היסטוריים סמליים. לאחר מכן אלכס וקונר משתתפים בפגישה המיועדת רק עבור המלכים והמלכות בעזרת כיפה אדומה, שהצליחו לשכנע אותה ללבוש שמלה שהם יוכלו להסתתר תחתיה. בפגישה, הקוסמת לוכדת את סבתם של אלכס וקונר, וחושפת שהיא לכדה את 'אלכס', אך במקום זאת השיגה את שרלוט, אמם, שהעמידה פנים שהיא אלכס. בטירה של כיפה, קונר לומד על משהו שנקרא מטה הפלאות, שהופך את המחזיק לבלתי מנוצח. כדי ליצור אותו, יש למצוא את ששת הדברים היקרים ביותר מבין ששת האנשים השנואים ביותר בעולם. כדי לעזור למצוא את כל הפריטים, כיפה מבקש מתושבי הממלכה לסייע לבנות ספינה מעופפת מכל הסלים שלה.

לאחר שבניית הספינה הושלמה, אלכס, קונר, כיפה, צפרדי, זהבה וג'ק מטיסים את הספינה על פני ארץ האגדות. הם משיגים את שרביט הקרח של מלכת השלג, את טבעת הנישואין של אמה החורגת של סינדרלה, את הנבל של הענק, את הזכוכית מהמראה של המלכה הרעה ואת התכשיטים של מכשפת הים. עם זאת, לא ברור להם מהו הרכוש היקר ביותר של הקוסמת. לאחר שנחתו בממלכת הטרולים והגובלינים, הם מגלים שטרולבלה, טרולית שמאוהבת בקונר, היא כעת מלכה ושבוב נסע גם לארץ האגדות ונשבה בידי ה"טרובלינים". הם פוגשים את רוח הרפאים של המלכה הישנה בממלכה המזרחית, היפה מ"היפה והחיה", שאומרת שהרכוש היקר ביותר של הקוסמת הוא הגאווה שלה.

הקוסמת משתמשת בגפנים שלה כדי לגרור את קונר, כיפה, צפרדי, זהבה וג'ק לקולוסיאום. אלכס מנסה להביס את אזמיה על ידי גניבת גאוותה בעדינות, אבל היא מעיפה את אלכס מהקולוסיאום. בגלל שהיא החזיקה את שרביט הפלאות, היא ניצלה ממוות. עם זאת, כשהיא מגיעה לקרקע, היא מתעלפת. אלכס חולמת שהיא דיברה עם אליס מאליס בארץ הפלאות , לוסי מנרניה , דורותי גייל מהקוסם מארץ עוץ ווונדי דרלינג מפיטר פן שמייעצים לה על המצב. אלכס מתעוררת ועולה בחזרה לקולוסיאום באמצעות סוס מעופף. כשהיא מגיעה, היא מפילה את השרביט מול אזמיה. היא מצליחה לקחת מאזימה את הכעס שלה, ואזמיה מאבדת את כל כוחה. אזמיה מנסה להרוג את אלכס עם השרביט לאחר שאלכס שלל ממנה את כוחותיה (עד שאזמיה תפסה את שרביט הפלאות) אך עוץ לי גוץ לי קופץ ומשמש כמגן אנושי כדי להציל את אלכס מאשמה על כל מה שעשה בשירותה של הקוסמת. קונר הורס את השרביט, אז כל הקסם נלקח מגופה של אזמיה והיא מתה.

לאחר מכן, בוב סוף סוף מציע נישואין לשרלוט והם מתחתנים בטירה של המלכה סינדרלה בהוראתה של סינדרלה ובעלה כדי להודות לשרלוט על שטיפלה בתינוקת שלהם. כשהגיע הזמן לעזוב, אלכס טוענת שהיא נועדה להישאר בארץ האגדות ושקונר צריך לשתף את הסיפורים שלהם בעולם האמיתי. התאומים מאמינים כי הם עתידים להיות מופרדים לנצח לאחר שהפיות החליטו לאטום את כל השערים המובילים אל ארץ האגדות וממנה. מאוחר יותר, קונר מביא את אמה החורגת של סינדרלה ואת אחיותיה החורגות כדי לחזור לעולמו, קונר גם משתף את הסיפור שלהם בעולם האחר.

אזהרה מהאחים גרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השלישי בסדרה, "אזהרה מהאחים גרים", יצא לאור בשמונה ליולי 2014.

בתחילת הספר השלישי, אלכס מקבלת שיעורי קסם מסבתה בעוד קונר ממשיך ללמוד בבית הספר בעולם האחר ונשאל היכן נמצאת אחותו. קונר יוצא לטיול לימודי מטעם בית הספר כדי לשמוע סיפורים שטרם ראו אור על ידי האחים גרים שנמצאו לאחרונה בקפסולת זמן. החדשות הטובות עבור קונר הן שהבחורה שהוא מאוהב בה, ברי קמפבל, משתתפת. החדשות הרעות הן שגם ארבע בנות מעצבנות שקוראות לעצמן "מחבקות הספרים" מגיעות.

אלכס מנסה למלא משאלות רבות ככל שהיא יכולה אך רק זורעת יותר הרס ובלבול, בסופו של דבר היא פוגשת ילד חווה בשם רוק רובינס, שאותו היא מחבבת. היא נקרעת בהמשך הסיפור כי סבתה גוססת והיא מרגישה שהיא הורגת אותה. הפיה הסנדקית גוססת כי היא סוף סוף מצאה תחליף; היא יכולה לנוח בידיעה שעולם האגדות נמצא בידיים טובות.

קונר מגלה שאחד הסיפורים הוא מסר סודי ואזהרה לארץ האגדות. הוא בורח מהטיול ויוצא למסע ברחבי גרמניה כדי לפצח קוד של 200 שנה. בעזרתה של ברי ובעזרת ההנחיות של אמא אווזה, קונר פוגש בסופו של דבר את אמריך הימלסבאך, ילד קטן מכפר קטן.

אלכס וקונר מבינים שחיילים עקורים בזמן של הגרנד ארמה של נפוליאון מעולמם מגיעים לעולם האגדות. את הצבא מוביל הגנרל ז'אק דה מרקיז, בעזרתו של האיש במסיכה, אסיר ששחרר במהלך פשיטה על כלא פינוקיו. כאשר כמה מתושבי הכפר מותקפים על ידי הגרנד ארמה, רוק (הקראש של אלכס והנשיקה הראשונה שלה) נסחט על ידי הצבא כדי לגלות את מיקומם של אלכס ומשפחות המלוכה.

סבתה של אלכס, הפיה הסנדקית, מביסה בסופו של דבר את הדרקון של האיש במסכה בקסם הפיות שלה ו"חוזרת לקסם". אלכס מגלה שרוק הוא האדם שהדליף מידע. היא פגועה מזה ומחליטה להיפרד ממנו. רוק מנסה להחזיר את האמון שלה בכך שהוא עוזר לה בסיפורים הבאים. אלכס מרגישה עצובה שעזבה אותו אבל יודעת שהיא עשתה את הדבר הנכון. בסוף הספר, אלכס פוגשת את האיש במסכה ללא המסכה שלו ומשתכנע שהוא אביהם המנוח של התאומים, ג'ון ביילי.

מעבר לממלכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הרביעי בסדרה, "מעבר לממלכות" ראה אור בשבעה ביולי 2015.

הספר מתחיל כשהתאומים ביילי רודפים אחר האיש במסכה, שאלכס מאמינה שהוא אביהם המנוח. קונר לא השתכנע. אלכס עוברת שינויים ניכרים במצב הרוח, בהם שערה מרחף מעל ראשה ועיניה זוהרות. היא מתקשה לשלוט ברגשותיה שגורמים לה לתקוף אנשים רבים בקסמיה, כולל בני משפחתה וחבריה. אלכס מתעקשת בפני מועצת הפיות שהאיש במסכה צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלהם. לאחר שהמועצה לא משתכנעת מטיעוניה אלכס אומרת כי בכוונתה לרדוף אחר האיש במסכה גם ללא אישור מהמועצה. כתוצאה מכך המועצה שוללת ממנה את תוארת הסנדקות ומסלקת אותה ממועצת הפיות. אלכס מאבדת את העשתונות ואת שליטתה בקסמיה, יורה על מועצת הפיות ברקים ונעלמת בחומת אש. היא מגיעה לטירת הענק לאחר מכן, שם שוהה אמא ​​אווזה.

מאוחר יותר, בחתונתם של כיפה וצפרדי, מורינה מכשפת היופי מפריעה וטוענת שהיא אהובתו הראשונה של צפרדי (וזו שקיללה אותו לחיות כצפרדע). היא מאיימת לקלל את כיפה אם הוא לא יעזוב איתה, מה שגורם לצפרדי לבחור לעזוב איתה, שכן מורינה היא ישות רבת עוצמה. בינתיים, קונר חוטף מכות על ידי האיש במסכה בספרייה כשבא לקחת את טבעות הנישואין של כיפה וצפרדי כאשר האיש במסכה מנסה לגנוב משם ספרים. קונר קורע את המסכה שלו, והוא גם מאמין שהאיש במסכה הוא אביהם. באותו לילה, אלכס רוצה לדבר עם סבתה המנוחה. לאחר מכן, סבתה שולחת פרפר רוחני מהחלל החיצון של זיכרונות מהכוכבים כדי לספר לאלכס את הסיפור האמיתי של האיש במסכה: האיש במסכה הוא דודם לויד.

חברתו הוותיקה של קונר, טריקס הפיה, גנבה ספר מרשות סבתו. מהספר הם מגלים שמה שלויד ניסה לגנוב היה שיקוי שבעזרתו ניתן להכנס לכל יצירה בדיונית ממש כפי שנכנסו אלכס וקונר לארץ האגדות בספר הראשון. המרכיבים לשיקוי הם ענף מהעץ העתיק ביותר ביער, נוצה מהפסיון המשובח בשמיים, מנעול ומפתח נוזליים שהיו שייכים לאדם אהוב, שבועיים של אור ירח וניצוץ של קסם. לאחר מכן אלכס מסבירה לאחרים שהאיש במסכה הוא הדוד שלהם ולא אביהם. קונר אומר שהיא משוגעת לאחר שמגלה מי היה מקור המידע שלה לזה, אבל אמא אווזה מאשרת שזה נכון ושזו הייתה המשאלה האחרונה של סבתא שלהם שהיא לא תספר. לאחר מכן, הקבוצה יוצאת במסע אל היצירות הבדיוניות מהעולם האחר בניסיון לעצור את דודם לפני שהוא מגייס צבא של נבלים ספרותיים.

לאחר שהם רדפו אחריו לתוך הקוסם מארץ עוץ , ארץ לעולם לא ואליס בארץ הפלאות . בארץ הפלאות התאומים מובלים למלכודת ולויד מכניס את התאומים לסיפורים שונים. אלכס לכודה בעולמו של המלך ארתור ואילו קונר לכוד בארצו של רובין הוד . לאחר שהם נמלטים ונפגשים בארץ עוץ, הם מבינים שלויד שלח צבאות להשמיד את הממלכות ושהם צריכים לחזור הביתה כדי לקבל אספקה. הם עוזבים לעולם האחר בצוק - הם לא ייכנסו לסיפורים שפורסמו, אלא לסיפורים הקצרים של קונר עצמו כדי לגייס צבא ספרותי משלהם.

מסעו של סופר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר החמישי בסדרה, "מסעו של סופר", יצא לאור בארבעה עשר בדצמבר 2015.

כשהתאומים וחבריהם נכנסים לעולמות שנוצרו מדמיונו של קונר, הם מוצאים בני ברית שאף אחד אחר לא היה יכול לחלום עליהם, כמו גם משחזרים זיכרונות רבים שעשו בעולם האגדות שנכתבו בסיפורים במודע ובלא מודע על ידי קונר. קונר ואלכס מבלים זמן בסיפורים הקצרים של קונר, החל ממאבק בפיראטים ועד מירוץ בפירמידה עתיקה מלאה באלף מומיות זומבים עם הגיבור הראשי של הסיפור. קונר הביא את אמו, שרלוט ביילי, להרפתקת המומיה. בינתיים, למכשפת הים ולמלכת השלג יחד עם המכשפות בערוץ האיש המת היו תוכניות אחרות. מלכת השלג ומכשפת הים מתכננות לתת חופן אבק מרושע לאלכס. האבק הזה נוצר ממראה קסם שנוצרה על ידי שדים איומים. האבק ניתן גם לקוסמת המרושעת והמפחידה שאלכס הרגה בספר השני. הסיבה שהקוסמת הייתה כל כך איומה הייתה בגלל האבק, שלא רק גרם לה לאבד את עשתונותיה אלא גרם לכאב לב חמור יותר ממה שאפשר היה לדמיין. מי שמושפע מהאבק לא מסוגל לחוש עוד רגשות חיוביים וטובים, ורואה את העולם צבוע דרך האבק ברגשות שליליים. מלכת השלג ומכשפת הים מאמינות שהאבק יפעיל את אותו קסם מרושע על אלכס, כפי שהשתמשו בו בעבר. כאשר אלכס הולכת לשירותים, מורינה משליכה את חופן האבק אל מול פניה של אלכס ששואפת אותו בבהלה. בינתיים, קונר וחבריו מותקפים על ידי לויד שמכריח אותם לעשות עירוי דם מאמריך אליו, שבעזרת זו מקווה לויד לקבל חזרה את כוחות הקסם שנגנבו ממנו בידי אמו, הפיה הסנדקית, שכן אמריך הוא בנו של האיש במסכה. קונר מביס את לויד בכך שהוא לוכד אותו באחד מהסיפורים של ברי, אבל אז מגלה שאלכס נעלמה.

עולמות מתנגשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השישי והאחרון בסדרה, "עולמות מתנגשים", ראה אור באחד עשר ביולי 2017.

אחרי פרולוג שבו קונר, כיום בן 80, חוגג את יום הולדתו בחנות ספרים, ומבין שהוא לא יודע מה קרה לאלכס, הוא מתחיל לקרוא את ספרו האחרון. הסיפור מתחיל עם אלכס, שעדיין בשליטת המכשפות, שזורעת הרס בספרייה הציבורית של ניו יורק. קונר מבין זאת ויוצא לעיר ניו יורק מלווה בכיפה, ג'ק, זהבה וברי. יש כמה תקלות בשדה התעופה, כמו כמות הפריטים שכיפה קונה בחנות המתנות, אבל הם עולים למטוס בשלום. כשהם מגיעים, מחבקות הספרים, שבדיוק ישבו במסעדה, רואים את קונר ומספרים להוריהם. עם זאת, קונר מתכופף, וההורים לא רואים אותו. כשהקבוצה של קונר מנסה להיכנס לספרייה, הומלס בשם ראסטי שעזר להם קודם לכן תמורת כסף, מוביל אותם למנהרת רכבת תחתית שננטשה בשנות ה-20 ונמצאת ישירות מתחת לספרייה. כשהם שם, הם שומעים מחסרי בית אחרים ומבינים ששער המעבר בין העולמות הולך להיפתח בספרייה. הם פורצים לספרייה ורואים את אלכס, כרגע בשליטתה של מורינה, והמכשפה שומרת עליהם בשקט. בזמן השינה, קונר מקבל הודעה מאלכס שאומר שהיא רוצה שהוא יהרוג אותה כדי שהיא תוכל "לחזור לקסם" ולהשתחרר מהקללה.

מחבקות הספרים מצילים את קונר והחבורה. מועצת הפיות וגיבורים אחרים נלחמים ומביסים את המכשפות והנבלים. בינתיים, אלכס גורמת לעוד כאוס בניגוד לרצונה. לאחר שהצבא הספרותי הושמד, קונר כותב סיפור, שבו הוא ואלכס מעולם לא חקרו את ארץ הסיפורים. בסיפור, אלכס לא מושפעת מהקללה, והם רואים את אביהם. לאחר מכן אלכס מתרגשת מהמפגש עם אביה עד כדי כך שהקללה מתפרקת והם עוזבים בדיוק בזמן לפני שהסיפור הסתיים. לאחר מכן הם מתקנים את ניו יורק באמצעות להבות מרפא ושבוע לאחר מכן, פוגשים את הנשיאה. הם מסבירים לה שעליה לשמור על ספר ארץ האגדות כדי להבטיח שלא יקרה שוב אסון כמו זה של הצבא הספרותי. הסדרה מסתיימת עם 65 שנים מאוחר יותר שבה קונר, כיום בן 80, הולך לעבור לבית אבות בגלל שילדיו מאמינים שהוא משוגע. נכדתו שרלוט "צ'רלי" בלק מבקרת אותו כשהוא עומד לבקר את אלכס. לאחר מכן הוא יוצא לעולם האגדות. הסדרה מסתיימת בכך שצ'רלי שומע צליל ועולה לעליית הגג ורואה את ספר ארץ הסיפורים זורח. אחרי כל מה שקרה, אלכס וקונר נפגשים שוב ביחד, בריאים ושלמים.

  1. ^ The Land Stories Wishing Spell
  2. ^ Adam Lujan Updated July 12, 2016 at 03:01 PM EDT, Chris Colfer on 'The Land of Stories' and wishing his characters could meet Harry Potter, EW.com (באנגלית)