לדלג לתוכן

משתמש:דן רויטל/שמואל רויטל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ד"ר שמואל רויטל (נולד ב 1928) הוא משפטן, מומחה בתחומי תיכנון ובניה ושילטון מקומי, ומחברם של ספרי משפט פופולריים בנושאים אלה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר שמואל רויטל נולד ברובנו שבפולין (כיום אוקראינה), ועלה ארצה בשנת 1935. קיבל תואר דוקטור במישפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 1972. ד"ר רויטל שימש כמישפטן בשירות המדינה - במשרד מבקר המדינה ובתור סגן היועץ המישפטי של נציבות תלונות הציבור.

ד"ר רויטל שימש כמרצה בחוגי המישפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת בר-אילן והמרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיני התיכנון והבניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדריך נרחב בתחום דיני התכנון בישראל, שזיכה את הד"ר רויטל בפרס השלטון המקומי. הספר נמצא בשימושם של שופטים, עורכי דין, מהנדסים, אדריכלים ויזמים ומצוטט על ידי שופטים בפסקי דין רבים. לספר זה יצאו עד כה 29 מהדורות.

דיני רישוי עסקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוקדן בנושא רישוי עסקים בישראל. במוקד הספר עומד חוק רישוי העסקים, כולל התקנות והצווים. הספר דו, בנוסף, ביתר החיקוקים הרלוונטיים לנושא. הספר מציג את הוראות החוק תוך ניתוח מעמיק ומפורט של הלכות הפסיקה שניתנו לגביהן ושל הפרשנות בעניין. הוא שימושילמשפטנים, לאנשי רשויות הרישוי ולבעלי עסקים הכפופים להוראות החיקוקים.