משתמש:הדס מזור רם/האור הנשי – הנגשת רפואה משלימה לחולים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של הדס מזור רם.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של הדס מזור רם.


"האור הנשי – מטפלים למען הקהילה" הוא פרויקט התנדבותי של קבוצת מטפלים הפועל למען הגברת הנגישות של טיפולי רפואה משלימה. הפרויקט הוקם על ידי הדס מזור רם, ופועל החל מ-2002. הפרויקט מפעיל קבוצת מטפלים רפואה אלטרנטיבית מוסמכים, המתנדבים בפריסה ארצית, ומעניקים טיפולי רפואה משלימה לחולים המתמודדים עם מחלות מסכנות חיים בבתיהם.

פרויקט זה נוצר מתוך הבנה כי חולים במחלות מסכנות חיים המרותקים לבתיהם מתקשים ליהנות מרפואה אלטרנטיבית, בשל חוסר יכולתם להגיע למרכזים המספקים שירותים אלה.[דרוש מקור] בנוסף, עלותה הגבוהה של רפואה אלטרנטיבית פרטית בביתו של החולה אפשרה למעטים בלבד לקבל טיפולים באופן סדיר. בישראל קיימות יחידות להמשך טיפול של קופות החולים עבור חולים מרותקים לבתיהם, המספקות לחולים שירותי סיעוד ורפואה, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק.

שיתוף הפעולה הראשון של הפרויקט נוצר עם הועד למלחמה באיידס ונמשך 13 שנים. בהמשך נוצרו שיתופי פעולה עם המחלקות ההמטו-אונקולוגיות ילדים בבתי החולים "תל השומר" ו"דנה" (איכילוב), וכן עם ארגון WELLNESS COMMUNITY המספק תמיכה פסיכוסוציאלית במחלימים מסרטן, ושיתופי פעולה נוספים מתפתחים כיום עם עמותת MS ישראל המטפלת בחולי טרשת נפוצה ועם עמותת PINK LEMMON TREE המטפלת בנשאיות BRCA1.[דרוש מקור]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

http://israls.org.il/wp-content/uploads/2016/01/%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%A1-17.pdf

2016 07