משתמש:חגיגית+/מצב כפית (תכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מצב כפית
סוגה נונסנס
יוצרים דומינו גרוס
כותבים דומינו גרוס
בימוי

עדי בנימינוב, חן אביגדורי,

בימוי מערכוני דירה 17 - גדי פורטנוי
שחקנים יהלי חנדרוס דיגמי
יובל בינימין
יונתן אבינועם
יונתן גרופר
ליבנת טיראן
לירון רחל אמנו
מאור גולדשטיין
מיטל סלמה רייכנר
קארין כהן
תמיר סממה
אסי גל
טל טירנגל
יורן דוידי
עידו פרנקל
תומר פישמן
פסקול ספריות
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 27
הפקה
מפיקים בפועל עמית זלץ
חברת הפקה ניהול פלוס יואב גרוס ובני מנשה בע"מ
אתר צילומים ישראל
אורך פרק 23 דקות
שידור
רשת שידור yes Comedy HD, yes
פורמט (תמונה) HD
תקופת שידור מקורית 8 ביולי 2012 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

מצב כפית היא תוכנית מערכונים ישראלית המשודרת בחברת yes. הסדרה עלתה לשידור ב-8 ביולי 2012.

התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית מערכונים מבית דומינו גרוס בסגנון פלטפוס ודומינו גרוס.

התוכנית מצולמת במתכונת של מופע בימתי מול קהל חי, ומבוצעים בה מערכונים ושירים קצביים ומצחיקים, בכיכובם של עשרה קומיקאים שעדיין לא מוכרים לציבור, אשר מגלמים דמויות מופרעות בסיטואציות מופרכות, מונולוגים הזויים, שירים וקטעי פנטומימה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דירה 17 - תירס סקסואל וחמלל"ו (אסי גל, טל טירנגל, יורן דוידי, עידו פרנקל, תומר פישמן) – חבורה של 5 גברים שאף אחד לא היה רוצה לפגוש בסמטה חשוכה, או בסמטה מוארת, או בכלל. כולם מצטופפים בדירה אחת: השמן, ההומו, התחמן, האידיוט וזה שאפילו לא טרח למצוא תכונת אופי אחת שמתארת אותו. יחד הם יוצאים להרפתקאות הזויות שאף אחד אחר לא היה מוכן לעבור.
  • The Yonatan's (יונתן אבינועם, יונתן גרופר) – להקת הבנים המצליחה ביותר בשקר-כלשהו. הלהקה היחידה שלא עובדת עם פלייבק, כי אף פלייבק לא היה מוכן לעבוד איתה. כותבים ושרים על אהבה, יחסים ואיברי מין.
  • ירון קפלינסקי (יובל בינימין) – ירון הוא היחיד שלא התקבל ל"היפה והחנון" כי הוא היה חנון מידי בשבילם. בכל ערב יוצא ירון למופע במה כלשהו רק בשביל לבאס את מי שמופיע מולו.
  • אתם על הקצה שלי (לירון רחל אמנו) – מנחה הטוק שואו הפופולרי ציקי ברק, במהלכו הוא מארח אורחים מכובדים ולא מפסיק להתעמר בהם ולסתום להם את הפה.
  • ניסו פופרס ושיקו בוצ'ה (יונתן אבינועם, תמיר סממה) – הדבר הכי גדול בסצנת המוזיקה ההומואית-מזרחית. פשוט כי הם הלהקה הגאה-מזרחית היחידה שיש בארץ.
  • נרקיס (יהלי חנדרוס דיגמי) – האישה עם הפער הכי גדול בין האגו שלה לכישרון שלה. משוויצה בהתמדה ביכולותיה הרבות ומסרבת בתוקף לתת להצהרות שלה תוקף. נרקיסיזם? זה על שמה.
  • פאדי אל-מוזנפיר כהן (יובל בינימין) – פאדי הוא, לפי הגדרתו, זמר, שחקן, הומוסקסואל לשעבר ושיננית. כל זה לא מפריע לו לעבוד במשטרה, ללמד משחק, לפתוח צימר ולעסוק בשלל עבודות שמסבכות אותו ואת הליבידו הבלתי ניתן לעצירה שלו.
  • גיתית (יונתן גרופר) – בחורה שמחפשת עבודה ומבינה מה שאומרים לה, אבל רק אם מדברים ברור. מאד ברור. משום מה החיים מובילים אותה להיפגש רק עם אנשים בעלי מבטא או דיקציה מאד לא ברורה, ושני הצדדים מפסידים מזה.
  • מרווה ורותי (יונתן אבינועם, מיטל סלמה רייכנר) – מרווה היא נערה מתבגרת והאדם הראשון בהיסטוריה שיצא חי מהפלה. רותי, אמא שלה, שקיומה של מרווה רק מפריע לה לעסוק בתחביב האהוב עליה, מנסה בכל דרך להיפטר מה"מטרד הקטן והמכוער" כלשונה.
  • נפתלי ומשה קונספירציה (יובל בנימין, יהלי חנדרוס דיגמי) – צמד חברים שעוד יגיעו קרוב מאד. נפתלי הוא חצי עיראקי חצי יונה. משה קונספירציה הוא פראנואיד עם טעם רע בבגדים שבכל מפגש עם נפתלי מנסה לשכנע אותו שכל העולם נגדו, ולא עוזב אותו עד שנפתלי חותך מעט מהקשרים החברתיים שנותרו לו.
  • מוריס, עטרה, הרב אלבז (מאור גולדשטיין, ליבנת טיראן, לירון רחל אימנו) – מגישי תוכנית הדת "שבוע טוב". זוג נשוי, למורת רוחו של מוריס. שניהם לא בדיוק התפילין הכי כשרים בבית כנסת, ובכל זאת מידי מוצאי שבת הם מלהגים על מסורת ישראל ומארחים את הרב המפוקפק אלבז.
  • ד"ר שטרינברג (תמיר סממה) – המומחה מספר אחת לחיות בר ולמזגנים מפוצלים. מנחה את תוכנית הטבע הכושלת "יונקים טורפים", בה חיות מזנים שונים מבצעות בו מעשים שלא ראויים לשידור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:yes הטלוויזיה בלוויין: תוכניות וסדרות קטגוריה:סדרות טלוויזיה ישראליות שעלו לשידור בעשור השני של המאה ה-21 קטגוריה:סדרות קומיות