משתמש:חנוך בן ירד/Bishop Lamont

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פיליפ ברנדון מרטין (נולד ב-31 באוקטובר 1978), הידוע יותר בשם בישוף למונט, הוא ראפר אמריקאי מקרסון, קליפורניה . הוא הוחתם בחברת התקליטים אפטרמת' אנטרטיינמנט של ד"ר דרה, הוציא מספר מיקסטייפים תחת חברת התקליטים, הקליט מאות שירים לאלבום בכורה גנוז, כתב לאלבומו המיועד של ד"ר דרה, "Detox", אשר נגנז גם הוא, ולבסוף עזב את אפטרמת' ואינטרסקופ ב-2010.

לאחר מכן הוא הוציא מספר מיקסטייפים עצמאית, וב2016 את אלבום הבכורה שלו, The Reformation: G.D.N.I.A.F.T (God Damn Nigga, It's About Fucking Time)!.

בישוף עובד כעת על אלבומו השני, "Just Don't Die".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למונט נולד באינגלווד, קליפורניה, ב21 באוקטובר 1978, למונט החל לבצע ראפ בגיל 13, ובשנת 2004 משך את תשומת לבו של הראפר קומון עם המיקסטייפ העצמאי הראשון שלו, Who I Gotta Kill to Get a Record Deal, Vol. 1.

קומון השמיע את המיקסטייפ לחברו, הראפר והמפיק המוזיקלי קניה ווסט, שהתרשם ושקל לחתום את למונט לחברת התקליטים שלו, GOOD Music. השניים אמורים היו להיפגש בלוס אנג'לס במהלך צילומי הקליפ של דה גיים עבור שירו "Dreams", אשר ווסט הפיק, אך בגלל שווסט לא נכח בצילומים, למונט דיבר עם ד"ר דרה, אשר לחברת התקליטים שלו דה גיים היה חתום באותו הזמן, ונתן לו קלטת דמו שלו.[1] לאחר שהעניק לו שבחים בתחנת רדיו בלוס אנג'לס, [2] ד"ר דרה החתים את למונט לאפטרמת' ואינטרסקופ ב-2005. מרטין הופיע במדור ה- Unsigned Hype של מגזין ההיפ הופ הפופולרי The Source, אבל הוא כבר נחתם לאפטרמת' עד שהמדור פורסם.

למונט הופיע בפסקול של משחק הווידאו True Crime: Streets of LA , וביצע את "True Crime" ו-"Let's Get It Poppin". ניתן לשמוע אותו בשלושה משחקי וידאו של EA Sports . השירים "The Best" ו-"We Got Next" כלולים ב- Madden 2007 וב- NBA Live 06 בהתאמה. "I'm a Soldier" נכלל ב- NFL Street 2 . כמו כן למונט ביצע את שיר הנושא "Welcome to Havoc", למשחקי גנגסטה, סרט בכיכובה של אן האת'וויי אשר יצא ב2005.

למונט הוא הבעלים של חברת תקליטים עצמאית בשם Diocese Records. [3]

בשנת 2005 למונט פרסם באופן עצמאי את המיקסטייפ השני שלו, .Welcome 2 L.A, אשר הכיל דמואים מוקדמים, פריסטיילים, ומוזיקה מפסי הקול של הסרטים ומשחקי הוידאו בהם הוא היה מעורב.

כמו כן, באותה השנה למונט הופיע בשבעה שירים באלבום האולפן של וורן ג'י, In the Mid-Nite Hour.

למונט היה אמור להופיע באופן אינטנסיבי באלבום הגנוז של ד"ר דרה, Detox, ואף כתב מספר רב של שירים לאלבום באופן דומה למעורבות של סנופ דוג ב"The Chronic", אלבומו הראשון של ד"ר דרה, ושל היטמן ב"2001", אלבומו השני. [4] לדברי למונט, ד"ר דרה הצהיר שיחד עם אמינם, מרטין הוא הראפר הנוסף היחיד שגרם לו לאי נוחות, בשל המלל השנוי במחלוקת והפוליטי של המוזיקה שלו. [5] המיקסטייפ הראשון של מרטין תחת אפטרמת' (והשלישי שלו בסך הכל) היה N*gger Noize, אשר שוחרר ב-2 במרץ 2007, עם עטיפה פרובוקטיבית שמציגה את למונט לבוש בברדס קו קלוקס קלאן. [6]

ב31 באוקטובר באותה השנה הוא פרסם עצמאית אלבום משותף עם הראפר בלאק מילק, Caltroit. האלבום מכיל הופעות אורח של ראפרים רבים מדטרויט וקליפורניה כדוגמת רויס דה 5'9", 40 גלוק, ראס קאס, אלזיי וטריק טריק, כמו גם הופעות של חבריו של למונט לחברת אפטרמת' באותה העת; באסטה ריימס, סטאט קוו וד"ר דרה. למונט רצה לפרסם מיקסטייפ בשם "Caltroit 2: Metropolis" עם מוזיקה שהוקלטה במהלך העבודה על "Caltroit" אבל לא נכנסה לאלבום הסופי, אך נכון ל2022 זה עדיין לא התממש.

ב25 בדצמבר 2007 למונט פרסם את המיקסטייפ השני שלו באפטרמת', "Pope Mobile", אשר הכיל הפקות מוזיקליות של ד"ר דרה וסקוט סטורץ.

במהלך 2008 למונט פרסם עצמאית את המיקסטייפ Who I Gotta Kill to Get a Record Deal Vol. 2, שהוקלט ב2004 אבל לא פורסם בזמן אמת עקב העובדה שלמונט נחתם לאפטרמת' תוך זמן קצר מפרסום החלק הראשון.

כמו כן ב10 ביוני 2008 למונט פרסם את המיקסטייפ השלישי שלו תחת אפטרמת', The Confessional, אשר כלל הפקות של ד"ר דרה, סקוט סטורץ, מיסטר פורטר ודנג'ה, כמו גם הופעות אורח מאקזיביט, באסטה ריימס, וורן ג'י, מיסטר פורטר וסטאט קוו. המיקסטייפ זכה לביקורת חיובית ממגזין ההיפ הופ "XXL".



בינואר 2010, בישוף אישר את הפרידה ההדדית שלו מאפטרמת' אנטרטיינמנט ואינטרסקופ רקורדס לאחר חמש שנים בחברות התקליטים. למונט, שיצא עם יותר מ-700 שירים שהקליט שם, אמר שיש לו עדיין מערכת יחסים עם ד"ר דרה. הוא אמר: "דרה הוא עדיין אחי הגדול, אבל אחרי חמש שנים של פשוט לשבת שם, זה די לא הוגן כלפי המעריצים, המשפחה שלי ועצמי שתאריך השחרור השתנה". [7]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Caltroit (עם בלאק מילק ) (2007)
  • The Shawshank Redemption/Angola 3 (2010)
  • The Reformation GDNIAFT (2016)

מיקסטייפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Who I Gotta Kill to Get a Record Deal, Vol. 1 (2004)
  • Welcome 2 L.A. (2005)
  • Nigger Noize (עם DJ Skee ) (2007)
  • Pope Mobile (2007)
  • The Confessional (2008)
  • Team America Fuck Yeah: Special Forces (With Indef) (2009)
  • The Layover (2012)
  • The (P)reformation (2013)

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Paine (February 7, 2007).
  2. ^ Jason (February 21, 2007).
  3. ^ Nima (October 2004).
  4. ^ Shaheem Reid (February 26, 2007).
  5. ^ Andres Tardio (February 27, 2007).
  6. ^ Bishop Lamont & DJ Skee - N*gga Noize.
  7. ^ Cornish, Melanie (2010-01-10). "Bishop Lamont A Free Agent, Leaves Aftermath Records". HipHopDX.com.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:ראפרים אמריקאים]] [[קטגוריה:ילידי המאה ה-20]] [[קטגוריה:אפרו-אמריקאים]] [[קטגוריה:אמני אינטרסקופ רקורדס]] [[קטגוריה:זמרים אמריקאים]] [[קטגוריה:אמריקאים שנולדו ב-1978]] [[קטגוריה:אמנים אמריקאים הידועים בשם במה]] [[קטגוריה:ילידי 1978]]