משתמש:ישראל ויצמן/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ישראל ויצמן.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ישראל ויצמן.

מדערום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדערום הוא פרויקט משותף רב-שנתי לקידום החינוך המדעי-טכנולוגי במחוז הדרום. הפרוייקט משלב לימודי פיסיקה ואסטורנומיה יחד עם פעילויות חברתיות המעודדות מנהיגות והעצמה אישית וחברתית.


היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997 החל ביוזמת משרד החינוך וקרן רש"י פרויקט מדערום . נוסד למימוש המלצות דו"ח הררי, תוך התבססות על הניסיון ,הידע והלקחים שהצטברו בהפעלת "מחר 98" הפרויקט פועל משנת 2008 תחת מכרז של משרד החינוך ובמימון המשרד, הרשויות המקומיות, קרן רש"י ושותפים נוספים. במשך למעלה מעשור הפעיל מדערום עשרות תכניות בדרום, מאשדוד ועד אילת. הפרויקט תרם לשיפור משמעותי בהישגיהם של תלמידי הדרום: גידול של 67% במספר התלמידים בדרום הניגשים לבגרות בפיסיקה ברמת 5 יחידות, גידול של 35% במדעי המחשב, 22% בביולוגיה ו-15% בכימיה; עליה של מחוז הדרום במבחני המיצ"ב הארציים מן המקום האחרון לממוצע הארצי.


פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התכניות המרכזיות בפרויקט מדערום הן :נגישות להשכלה גבוהה – תכנית המכינה תלמידים מצטיינים ללימודים באוניברסיטה, כוללת כ-1,000 תלמידים, שיתוף בהקמת מרכז אילן רמון לנוער שוחר פיסיקה, הפעלת תכניות שונות לכ-12,000 תלמידים, מחנות קיץ מדעיים – פעילות קיץ לכ-1,700 תלמידים החושפת אותם בצורה חוויתית למגוון תחומי מדע וטכנולוגיה. אחד ההישגים המרכזיים של מדערום הוא הקמתו של פארק קרסו למדע בבאר שבע. הפארק תוכנן ע"י קרן רש"י כמרכז לתכניות חדשניות בתחום החינוך המדעי. מטרתו היא לקדם מצוינות במדעים בקרב הדור הצעיר בנגב באמצעות פעילות חינוכית פורמלית ובלתי פורמלית.

אחד מהישגיה של הפרויקט

מטרות החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נדרשת השקעה בחינוך מדעית עשיות ההי-טק והביוטכנולוגיה, התעשיה החקלאית והצבאית הביאו את ישראל למעמד מכובד בין המדינות המפותחות בעולם. על מנת לעמוד בקצב ההתקדמות הטכנולוגית ולמנוע קרעים בחברה עקב ה"פער הדיגיטלי" נדרשת השקעה בחינוך הדור הצעיר, ובמיוחד בחינוך מדעי וטכנולוגי. למען מטרה זאת יוסדה חברת מדערום המקדמת את בני הנוער דרך השמת דגש על לימוד חוויתי והתנסות מדעית .בסיום לימודי התיכון מועמדים המדריכים הצעירים לאחת משלושת האפשרויות הבאות : עתודה אקדמית , שנת שירות או שירות לאומי .בוגרי התוכנית שביצעו שירות צבאי /לאומי מועמדים למלגה ללימודים אקדמיים ולאחר מכן הם יחנכו את בני הנוער הבאים.