משתמש:ליאור9078/קינגס אוף קונביניאנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קינגס אוף קונביניאנס - (להקה)

קינגס אוף קונביניאנס (בלועזית: Kings of Convenience) הם צמד אינדי-פולק מברגן נורווגיה. הצמד, ארלנד אוי ואריק גלמבק בוי (Erlend Øye & Eirik Glambek Bøe), ידועים בקולם הרגוע, בצלילים השבריריים ובעיבודי הגיטרה המעודנים והמורכבים שלהם. אוי ובוי מלחינים ושרים את השירים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוי ובוי נולדו בשנת 1975 והכירו בגיל צעיר בבית הספר. שיתוף הפעולה המוזיקלי הראשון שלהם היה קומדיית ראפ על אחד המורים. בגיל 16 ניגנו בהרכב הרוק SKOG(בנורווגית: יער) עם עוד שני חברים. הם הספיקו להוציא עם ההרכב EP עד שהתפרקו לפני הקמת הצמד. הצמד הוחתם בחברת התקליטים Kindercore אחרי שהופיעו בהצלחה בפסטיבלים ברחבי אירופה בקיץ של 1999. אחרי תקופה בה גרו בלונדון הם הוציאו ב2001 את אלבום הבכורה שלהם "Quiet Is the New Loud". האלבום הופק על ידי המפיק של להקת קולדפליי קן נלסון. האלבום הצליח מאוד.

Versus, אלבום רמיקסים מתוך Quiet Is the New Loud יצא זמן קצר לאחר מכן. אחרי שנת הפריצה, לא נשמע הרבה מהצמד. אוי עבר לברלין והחל לעבוד על חומרים אישיים אותם שחרר תחת סדרת DJ Kicks ואלבום סולו נוסף תחת השם Unrest. היה לו פרויקט צד נוסף בשם The Whitest Boy Alive.

ב2004 יצא אלבומם השני Riot on an Empty Street. הוידאו של ""I'd Rather Dance With You", הסינגל השני מתוך האלבום, דורג במקום הראשון במצעד הקליפים של MTV לשנת 2004. באלבום התארחה גם הזמרת Feist. לצמד הייתה תקופה של חוסר פעילות שהובילה לשמועות על הפסקת פעילות. ב2007 הכריז הצמד על חזרה לפעילות ועבודה על אלבום חדש בעיר הנופש Puerto Vallarta במקסיקו. במהלך 2008 יצא הצמד לסיבוב הופעות בארצות סקנדינביה, אירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה. ב2009 יצא אלבומם השלישי Declaration of Dependence

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]