משתמש:מתקן234/טוד ברידג'ס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טוד אנתוני ברידג'ס (נולד ב-27 במאי 1965) הוא שחקן אפרו-אמריקאי.

ביוגרפיה:[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברידג'ס נולד ב-27 במאי 1965 בסן פרנסיסקו שבקליפורניה לבטי אליס פריור אשר הייתה שחקנית ולג'יימס ברידג'ס האב אשר היה סוכן שחקנים. כל חמשת אחיו ואחיותיו אף הם שחקנים (ג'ימי [ג'יימס] ברידג'ס הבן, פני ברידג'ס, ברוק ברידג'ס, רייצ'ל ברידג'ס וורדה ברידג'ס).

קריירה:[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד מתפקידיו המוכרים ביותר הוא גילומו של הנער ויליס ג'קסון בסדרה על טעם ועל ריח לצידם של גארי קולמן (כארנולד ג'קסון), דיינה פלטו (כקימברלי דראמונד) וקונרד ביין (פיל דראמונד) אשר הוא גילם את התפקיד כשמונה עונות ברציפות (החל מ-1978 עד 1985). כיום הוא השחקן האחרון שנותר חי מהקאסט המקורי של הסדרה (דיינה פלטו התאבדה בשנת 1999, גארי קולמן מת מתאונה קטלנית בראשו בשנת 2010, קונרד ביין מת מוות טבעי מזקנה בשנת 2013 (בגיל 93) ושרלוט ריי מתה מוות טבעי בשנת 2018 (בגיל 93 אף היא).

חיים אישיים ובעיות משפטיות:[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום ברידג'ס גרוש ואב ל-2 ילדים: ספנסיר ברידג'ס (אף הוא שחקן) ועוד בת.

ברידג'ס התחיל בגיל 15 לעשן מריחואנה ובמהלך משחקו ב-"על טעם ועל ריח" הוא נאבק בהתמכרותו לקראקוקאין ולמתאמפטמין ואף נעצר מספר פעמים בגין תקיפה פלילית והחזקת קוקאין.

בשנת 1983 נקנס ברידג'ס בסך 240 דולר בגין נשיאת נשק סמוי, ובשנת 1987 הוא קיבל עונש מאסר על-תנאי שלא התנגד להאשמות עליו בגין איום הפעלת פצצה.

קישורים חיצוניים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://en.wikipedia.org/wiki/Todd_Bridges