משתמש:עוזי עילם/ארגז חול נמרוד עילם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נמרוד עילם (נולד ב20 באפריל 1966, בתל השומר) הוא יוצר ומעצב בעץ ובחומר. מפתח של TONUS – הטכנולוגיה לשילוב שרף בעץ.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב1966. השתלם באומנות ובעיצוב, בלונדון, פריס, תל אביב וחיפה. עילם הוא מוסיקאי מחונן שהיה מתלמידיו של אגון קרטן נגן הפילהרמונית הנודע (קונטרה בס). עילם מנגן בפסנתר, בסקסופון, בחצוצרה ובגיטרה. מספר יצירות מוסיקליות מפרי עטו ראו אור. עילם הוא אוטודידקט. החיפוש אחר צורות וכלי ביטוי חדשים מלווה את דרכו וכך הגיע לעיצוב בעץ ובחומר. את השראתו מקבל נמרוד מהטבע המדברי, ערוצי הנחלים בנגב ובמדבר יהודה וצוקי ים המלח. גם הטבע האורבני של מקטעי ערים ואזורי תעשיה מעשיר את יצירתו.

ב 4 שנים האחרונות שוקד עילם על פיתוח טכנולוגית TONUS וישומה, והיא אשר הביאה לפריצת הדרך בהכרה הבינלאומית של נמרוד עילם ו EILAM WORKSHOP. נמרוד עילם נשוי לרות כהן עילם ולהם שני בנים.

TONUS[עריכת קוד מקור | עריכה]

TONUS נוצרה מחיפוש, מנגיעה בחומר, ממשחק מתאר עילם את הדרך לטכנולוגיה חדשנית זו: ב 2005 פיניתי לי זמן ליצירה "נטו" זמן תרפיה. לאחר תקופה עסקית עמוסה, שואבת ושוחקת. ותוך כדי התעמקות בעשיית חריצים ושקעים בעץ צץ הרעיון למלא אותם בשרף ולשחק באפשרויות שהחלו להיפתח. ימים ולילות ביליתי בסטודיו, ניסיונות וכישלונות אין ספור. עדין לא הייתי בטוח ששני החומרים הללו יכולים באמת להתחבר. טכנולוגית ועיצובית. משהו במיזוג שני העולמות הללו, השונים כל כך, משך אותי לנסות, לבדוק. תוך כך גיליתי את הקסם וההרפתקה הקיימים בשילוב עץ עם שרף. התחלתי לשלב את TONUS ביצירותיי. ברהיטים, בגופי תאורה – בודק את השילובים. מתי זה מתחבר? מתי לא? מה המשמעות של קו, של קימור? טכנולוגיה חדשה החלה להתהוות. כדי להתמודד עם עיבוד חומר המורכב משני חומרים כל כך שונים, אני יוצר ומפתח כלים ומכונות במיוחד ל TONUS. זהו מסע הרפתקה של מחקר וגילוי בתוך עולם של חומר ויצירה.

פרופיל סטודיו עילם[עריכת קוד מקור | עריכה]

EILAM WORKSHOP הוקמה ע"י המעצב והאמן נמרוד עילם ב 2009 . במקום - חלל תצוגה , נגריה, מפעל ומעבדה בה מתרחש היצור והפיתוח של טכנולוגית TONUS. המקום שוכן ופועל במושב צלפון בין נוף יערות ושדות פתוחים, מרחבים נותני השראה, חוגג שנה להיווסדו, וצועד צעד נועז קדימה בעולם העיצוב ונותן ביטוי לטכנולוגיה החדשנית והיחודית הנקראת TONUS. TONUS - הוא שילוב חומרים חדש בתחום העיצוב והאדריכלות - פרי פיתוחו של המעצב והאמן נמרוד עילם. TONUS הוא חומר חדש הבנוי מעץ ויציקות שרף שקוף [resin]. שני החומרים מתרכבים יחד לחומר הומוגני חזק ויציב. התוצאה היא למעשה עץ שקוף! יכולות העיצוב עם החומר הזה הן בלתי מוגבלות. משחקי שקיפות ואטימות היכולים להתאים לכל רעיון עיצובי ואדריכלי, מפריטים ורהיטים קטנים, גופי תאורה, דרך ארונות קיר ודלתות ועד קירות, תקרות ומחיצות. מעבר לתוצאות המחקר עליהן נרשם פטנט [pending patent], פיתח והקים נמרוד עילם מפעל עם כל הכלים והמכשירים הנדרשים ליישום הרעיונות. בין מגוון השימושים הרב ניתן למצוא: • רהיטים רהיטים הקיימים בתצוגה ורהיטים לפי הזמנה, לכל שימוש וצורך, בשילוב TONUS או בעץ נטו. • גופי תאורה גופי תאורה בשילוב TONUS בדגמים קיימים ולפי הזמנה. • פריטי ריהוט ופרויקטים לפי הזמנה, בעיצובו של נמרוד עילם . • שילוב TONUS ביישומים רבים , כגון: אריחי קיר, תקרה, מחיצות, מדרגות, דלתות וכו' [ניתן לשתף פעולה עם בעלי מקצוע נוספים ולשלב איתם את לוחות ה TONUS ] • ביצוע פרויקטים לפי תכנית אדריכל.

Eilam workshop בקאזה 2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקאזה 2010 נחשוף לראשונה את טכנולוגית TONUS * החדישה[פיתוח כחול לבן!] ואת הפיתוח החדש מבית EIlam workshop – אריחי קיר בטכנולוגית TONUS. האריחים עשויים מעץ המשולב ביציקת שרף שקוף או צבעוני וניתן לחפות או לרצף בהם קיר שלם או רצועה, ניתן לשלבם בתקרה ובקרוב יצא הפיתוח החדש שהוא אריחים לרצפה. ייחודם של אריחי העץ הללו הוא בחלקים השקופים המהווים חלק הומוגני מהאריח, ניתנים לתאורה וניתן ליצור אותם כמעט בכל דוגמא רצויה. כל ארכיטקט בעל מעוף יוכל ליצור קיר מרשים ביותר, בדוגמא בעיצובו, היכול להשתלב בלובי, מסעדה, או כל חלל אחר. או לחילופין, להשתמש בדוגמאות האריחים הקיימים בתצוגת סטודיו Eilam workshop. עוד בקאזה 2010 - ריהוט, גופי תאורה, דוגמאות לשידות, מטבחים חדרי שינה, דלתות ומדרגות – שכולם משובצים בשרף שקוף בטכנולוגית TONUS – פרי עיצובו של נמרוד עילם.