משתמש:פורטניו/ארגז חול זמני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל חברת ויקטור

תה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תרבות תה שתיית תה פורצלן מול זכוכית בריטניה יפן ארצות ערב מזרח אירופה התה הגיעה לבריטניה עם הנסיכה הפורטוגלית קתרין מבורוגנזה אשתו של צ'ארלס השני ועד מהרה אופנת שתיית תה התפשטה בחצר ובקרב האצולה הבריטית. בבריטניה שותים תה מספלי פורצלן או חרסינה מה שהכתיב את אופן שתיית התה. החרסינה של הספלים הייתה עדינה ולא עמידה בחום רב לכן מזגו ראשית חלב קר לספל ורק לאחר מכן את התה כדי למנוע את הסדקות הספל. סיבה נוספת להוספת חלב קר היא העובדה שהספלים הראשונים שהגיעו מסין לבריטניה היו ספלים נטולי ידיות מה שהקשה על החזקת ספל תה חם. מאוחר יותר הוספו לספלים ידיות כדי להקל על שתיית התה וחברות אנגליות רבות החלו לייצר מערכות הגשה לתה מפורצלן וחרסינה במגוון עיצובים מגמה שנמשכה גם במאה העשרים. בתחילה התה היה מצרך יקר שנצרך רק על ידי אנשים אמידים. כדי למנוע מהמשרתים שימוש במצרך היקר נוצרו קופסאות אחסון שהפכו במשך הזמן מפוארות יותר ויותר. הקופסאות הראשונות היו די פשוטות ולעיתים כללו תא אחד דגם שהמשיכו לייצר אותו גם לאחר מכן. הקופסאות המאוחרות היו מחולקות לשני תאים מצופים בנייר כסף ובעלי מכסים. תא אחד יועד לתה שחור והשני לתה ירוק. בחלק מהקופסאות הושמה בין התאים קערת ערבוב לסוגי התה. הקופסאות נעשו מעצים יקרים בדרך כלל שילוב של יותר מסוג אחד של עץ לעיתים שובצו בהם דר, שנהב או מתכת, לעיתים הם צופו כליל בשנהב, בקרן ובשריון ולעיתים ה ם עוטרו בציורים ובתחריטים.בגלל מחירו של התה הן כמובן כללו מנעול. במהלך הזמן נעשו גם קופסאות תה מעצים פחות יקרים ששיוו להם מראה של עצים יקרים יותר אבל גם מכסף ופאפייה מאשה (עיסת נייר). בתקופת המהפכה התעשייתית התה היה כבר מוצר עממי ובעלי בתי חרושת שהיו מודעים לתכונות המעוררות של התה קבעו מספר הפסקות תה בשעות העבודה כדי שהעובדים יוכלו לעבוד יותר שעות וביעילות גבוהה יותר. רוסיה ברוסיה נוהגים לשתות תה בכוסות זכוכית לשם כך הומצא מחזיק מתכת לכוס (подстаканник). המים החמים נמזגים על תמצית תה שחוממה לכן הומצא הסמובר מתקן שחימם בעזרת כוהל מיכל בו היו מים ובראשו היה התיון שבו תמצית התה. במקומות ששותים תה מכוסות זכוכית שלעיתים אין להן ידיות התה מוגש חם לכן אופן השתייה שונה מאופן השתייה הבריטי. בעוד שתה עם חלב בספלי חרסינה ניתן לשתות בגמיאות קטנות ושקטות, כוסות הזכוכית והתה חמים לכן כדי למנוע כוויה בחלל הפה התה נלגם בשאיבה רועשת. בעת השאיבה נשאף אוויר יחד עם התה שמצנן אותו השאיבה גם מפזרת את הנוזל בכל חלל הפה דבר שמפחית את כמות הנוזל הבא במגע עם אזור בודד בפה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התקופה הטרום קולמביאנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלטון הספרדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלטון ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]


אילינוי
מערב וירג'יניה
דקוטה הצפונית
ארקנסו
אריזונה
אינדיאנה

כובע הנזיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

Nasturtium Tropaeolum צמח חד שנתי בעל כ- 80 זנים שמקורו בדרום אמריקה ובמרכזה ונפוץ בגינות נוי ברחבי העולם. הצמח בעל עלים עגולים ירוקים וזרעים ירוקים ופרחים בגווני כתום אדום וצהוב בוהקים או בצבע קרם. הפרחים מכילים צוף הנמצא בקצה דמוי משפך שהעניק לו את שמו בעברית ובאנגלית ( Nasturtium אף מעוקל).

אופרה להתקנים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופרה מובייל מיני אופרה
סוני Mylo מכשיר הנייד של סוני המשמש כאמצעי בידור ותקשורת בעזרת Wi-Fi יוכל המשתמש לגלוש באמצעות דפדפן אופרה. באמצעות טכנולוגיית (Extensible Rendering Architecture (ERA אופרה מצליחה להציג את תוכן האתר על מסך 2.4 אינטש של המיילו ללא צורך בפסי גלילה אנכיים.
קונסולות המשחקים Wii ו Nintendo DS של נינטנדו
משתמשי הקונסולה יכולים לגלוש באינטרנט בעזרת השלט.

אלביס קוסטלו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם אלבום תאריך הוצאה מקורי חברת תקליטים
My Aim Is True 22 ביולי 1977 סטיפ רקורדס/קולומביה רקורדס
This Year's Model תא תא
Armed Forces תא תא
!!Get Happy תא תא
Trust תא תא
Almost Blue תא תא
Imperial Bedroom תא תא
Punch the Clock תא תא
Goodbye Cruel World תא תא
King of America תא תא
Blood and Chocolate תא תא
Spike תא תא
Mighty Like a Rose תא תא
The Juliet Letters תא תא
Live at the El Mocambo תא תא
Brutal Youth תא תא
Kojak variety תא תא
All This Useless Beauty תא תא
Costello & Nieve תא תא
Painted from Memory תא תא
The Sweetest Punch תא תא
For the Stars תא תא
When I Was Cruel תא תא
Cruel Smile תא תא
North תא תא
The Delivery Man תא תא
II Sogno תא תא
My Flame Burns Blue תא תא
The River in Reverse 6 ביוני 2006 וורוו פורקסט

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר הרשמי של אלביס קוסטלו
אלביס קוסטלו ב- allmusic
אלביס קוסטלו במומה

נסיונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיחה:תורכיה#שואת הארמנים
השמיניה (סדרת טלוויזיה)