לדלג לתוכן

משתמש:רונן אלטמן קידר/למה התרגזתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני כותב בוויקיפדיה מזה מספר שנים, כתבתי ערך מומלץ (חריזה), תרמתי למספר ערכים מומלצים נוספים והשתתפתי כשפוט בתחרות הכתיבה. בשנים האחרונות אני תורם פחות, כי אין לי מספיק זמן, אבל מדי פעם אני מתקן דברים הדרושים תיקון או מביע דעה על ערכים בתחומי התמחותי.
הערך העוסק בי נכתב לפני זמן רב, על ידי משתמש שאינו מוכר לי, ולמדתי על קיומו רק מפניה בדף השיחה שלי. בהתאם לעקרונות של ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה, לא השתתפתי בשום צורה בדיון החשיבות בערך, וההשתתפות שלי הסתכמה בכך ש*הסרתי* מהערך, *לבקשת ויקיפדים אחרים* פרטים לא-אנציקלופדיים, ותרמתי תמונה ברישיון חופשי. זמן מה לאחר שהובהרה החשיבות הועלה הערך להצבעת מחיקה, תוך שימוש בשפה בוטה ולא נעימה. שוב, לא התערבתי בהצבעה, וזו הסתיימה בהכרעה חד-משמעית (25-2) להשארת הערך. הנחתי שבכך ייגמר העניין ואוכל להתפנות לעריכה נורמלית בוויקפדיה.
אלא שלא כך היה. לאורך השנים נאלצתי להתמודד עם מתקפות של אלמונים, ועם שלושה מקרים שבהם - למרות הרוב המכריע בהצבעת המחיקה - התעקשו ויקיפדים לשוב ולדון בחשיבות הערך. באחת הפעמים נעשה הדבר באופן חד וחלק כדי לנגח אותי על כך שכשמשתמש הבעתי דעה לאי-חשיבות של ערך בתחום אחר לגמרי (דניאלה לוגסי). אני לא חושב שניתן למצוא דוגמא לערך דומה שבו הועלו כל-כך הרבה טענות לאי-חשיבות *לאחר שכבר היתה הצבעת מחיקה*, ולבטח לא כאשר ההצבעה הוכרעה ברוב כמה מכריע. הדבר בולט במיוחד לאור העובדה שיש בוויקיפדיה קריטריונים די מקובלים (שני ספרים בהוצאה מוכרת), שהערך עומד בהם (ויותר מכך), והרף האמיתי אפילו נמוך יותר (יש כמה וכמה ערכים על סופרים שלא הוציא אפילו שני ספרים). לאור ההיסטוריה, התחושה שלי היא שמצב זה *נובע* מהיותי משתמש תורם בוויקיפדיה, ומכך שיש קישור בדף המשתמש שלי לערך שנכתב על אודותי.
ההערה של מרקו, ששוב נבעה מכך שנכנסתי לדיון על ערך אחר בוויקי (הפעם אייל עמית - לבקשתה של דורית, אגב), היתה הקש ששבר את גב הגמל. אני מעריך את ויקיפדיה, משתמש בה הרבה ותורם אליה, אבל פשוט לא נראה לי במקום שבכל פעם שאני - כמשתמש - מביע דעה שמישהו לא מרוצה ממנה, יגררו את הערך שנכתב על-אודותי לעוד סיבוב של דיונים, כאשר הנושא כבר הוכרע בצורה כל-כך מובהקת.
בעקבות הפרשה שקלתי לפרוש מוויקיפדיה בשם זה, או לפחות להחליף את שם המשתמש; בחרתי בגישה דרסטית פחות, שהיא להסיר את הקישור משם המשתמש לערך ולנסות לחתור לכתיבה של דף קריטריונים מסודר לענייני סופרים ומשוררים, שיאפשר לנהל את הדיונים על בסיס ענייני יותר בעתיד.