משתמש:רעות שטיינברג/ביוטרוניק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:טיוטה פרטית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של רעות שטיינברג.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של רעות שטיינברג.


לוגו החברה

ביוטרוניקאנגלית: Biotronik) היא חברה בינלאומית בבעלות פרטית העוסקת בתחום של ביוטכנולוגיה רפואית. בסיס החברה בברלין גרמניה.

החברה החלה את שיווק טכנולוגיות הטלרפואה (Telemedicine) באירופה מאז שנת 2000, ובארצות הברית משנת 2001. כיום הטכנולוגיה משווקת בלמעלה מ 50 מדינות אחרות בהן גם ישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוטרוניק נוסדה בברלין בשנת 1963 על ידי פרופסור לפיזיקה בשם מקס שלדאך (Max Schaldach) ומהנדס אלקטרוניקה בשם אוטו פרנקה (Otto Franke) אשר פיתחו את קוצב הלב הגרמני הראשון. החברה ייסדה בסיס פעילות נוסף בצפון אמריקה ומפעל ייצור באורוגון בארצות הברית בשנת 1970. ב-1993 ביוטרוניק פיתחה את הדפיברילטור המושתל הראשון שלה וב-1995 החלה בייצור מספר מוצרים בתחום הצינתור הלבבי כגון בלונים ותייל מוליך.

המכשיר הראשון שבו השתמשו בטכנולוגיית ניטור מרחוק הושתל לראשונה באירופה בשנת 2000 ובארצות הברית בשנת 2001. בשנת 2013 חברת ביוטרוניק פיתחה את הדיפברילטור הראשון בעולם המאפשר למטופלים לעבור סריקת MRI. מייסד החברה מקס שלדאך נהרג בתאונת מטוס פרטי בשנת 2001 ואת מקומו כבעל החברה ירש בנו.

ביוטרוניק טוענת כי היא החברה "בעלת הגידול המהיר ביותר מבין כל החברות העוסקות בתחום פעילותה" ומספר עובדיה ברחבי העולם נאמד בכלמעלה מ-5000 עובדים.

מיקוד עסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת ביוטרוניק מתמחה בפתוח וייצור של מוצרים רפואיים לצנתורים ומוצרים לטיפול חשמלי (Electrotherapy) של הלב. מוצרי החברה כוללים: דפיברילטורים מושתלים (ICD), קוצבי לב, קיצוב דו חדרי CRT, אלקטרודות, קטטרים, סטנטים נספגים ממגנזיום, מערכות מדידה, מערכות אבלציה לאלקטרופיזיולוגיה ומוצרים מתחום הצינטורים הקורונרים והפריפארלים כגון: סטנטים, בלונים, ותייל מוליך. בנוסף החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות משלימות נוספות כגון מוצרים חיצוניים המשמשים לניטור אחר מכשירים מושתלים (2,3).

טלרפואה (ניטור מרחוק)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוטרוניק משווקת מערכת ייחודית בשם "Home Monitoring" (ניטור ביתי) המאפשרת לקוצב המושתל בגוף החולה לשדר מידע אודות מצב בריאותו של החולה ומצב המכשיר המושתל ישירות לאתר מאובטח שבו רופא יכול לעבור על הנתונים ששודרו. המערכת מובנת עם מגוון רחב של טכנולוגיות תקשורת שונות כגון שימוש במסרונים, טלפונים ניידים וקוויים ודואר אלקטרוני.

כתלות בסוג המכשיר והתכנות שלו, שיקבע על ידי הצורך הרפואי של כל חולה, קוצב הלב או הדפיברילטור המושתל יכולים להתריע לרופא מידית במקרה של אירוע לבבי הדורש התייחסות רפואית. לרופא המטפל גישה לזרימת המידע מהמכשיר ועל כן יכול לתת את התגובה הרפואית המתאימה למקרה. בנוסף על כך שהמערכת מספקת "רשת ביטחון" לחולה עם מחלת לב העלולה להיות קטלנית, סוג זה של ניטור מרחוק מאפשר בדיקות תקופתיות של המכשיר המושתל ללא צורך בהגעת החולה למרפאה.

הבטיחות של גישה זו הוכחה על ידי מחקר קליני שנערך בבית החולים "Cleveland clinic" בקליבלנד שבו השתתפו 1,443 חולים שגויסו ב 105 מרפאות שונות בצפון אמריקה. זהו המחקר הראשון שבחן את היעילות והבטיחות של ניטור מרחוק וזיהוי מוקדם של אירועים לבבים סימפטומטיים ולא סימפטומטיים במחקר כפול סמויות.

מסוף שנת 2009 ישנם למעלה מ-230,000 חולים ב 55 מדינות ברחבי העולם, שבגופם הושתל מוצר של חברת ביוטרוניק שבו ישנו שימוש בטכנולוגיה של ניטור מרחוק. בישראל קרוב ל-1000 חולים מנוטרים באופן יומיומי על ידי המערכת.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוטרוניק זכתה בפרס "Deutscher Zukunftspreis" [1](בתרגום חופשי: הפרס הגרמני לחדשנות). פרס זה ניתן על ידי נשיא הפדרציה הגרמנית עבור הישגים בטכנולוגיה וחדשנות. פרס זה נחשב להכרה החשובה ביותר לחדשנות מדעית וטכנולוגית שהוכיחו את עצמם בשוק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[2] ביוטרוניק זכתה בפרס Deutscher Zukunftspreis