משתמש:רפאל דודזון/Connectivism

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Connectivism היא תיאוריה של למידה בעידן הדיגיטלי זה מדגיש את תפקידו של חברתי והקשר תרבותי. איך ואיפה הלמידה מתרחשת. למידה אינו פשוט קורה בתוך אדם, אבל בתוך ועל פני הרשתות. מה קובע connectivism מלבד תיאוריות כגון קונסטרוקטיביזם הוא צפה כי "למידה (כהגדרתו הידע מעשי) יכול להימצא מחוץ לעצמנו (בתוך הארגון או מסד נתונים), מתמקדת חיבור מיוחד ערכות מידע, קשרים המאפשרים לנו ללמוד יותר חשוב עוד יותר מאשר המצב הנוכחי של הידיעה".[1] Connectivism יראה את הידע כרשת למידה כתהליך של זיהוי תבניות.[2] Connectivism יש קווי דמיון עם Vygotsky שלאזור הפרוקסימלי פיתוח' (ZPD) Engeström של פעילות התיאוריה.[3] הביטוי "לימוד תאוריה לעידן הדיגיטלי"[4] . מצביעה על דגש connectivism נותן לטכנולוגיה יש השפעה על איך אנשים חיים, מתקשרים, וללמוד.

צמתים וקישורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את היבט מרכזי של connectivism הוא מטאפורה של רשת עם צמתים וקשרים.[5] בדימוי הזה, צומת הוא כל דבר שיכול להיות קשור צומת אחר כגון ארגון, מידע, נתונים, רגשות, תמונות. Connectivism מזהה שלושה סוגים של צומת: עצבית, רעיוני (פנימית) וחיצונית.[6] Connectivism רואה את הלמידה כתהליך של יצירת קשרים והרחבת או הגדלת רשת מורכבות. החיבורים עשויים לקבל כיוונים שונים וכוח. במובן זה, חיבור להצטרף צמתים A ו-B אשר עובר מ A-ל B-הוא לא אותו הדבר כמו אחד שהולך מ-B ל-A. ישנם כמה סוגים מיוחדים של חיבורים כגון "עצמי להצטרף", דפוס. עצמית להצטרף חיבור מצטרף צומת עצמה ואת תבנית יכולה להיות מוגדרת כ "קבוצה של קשרים המופיעים יחד, כגוף אחד".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ http://www.itdl.org/Journal/Jan_05/article01.htm
  2. ^ AlDahdouh, Alaa A.; Osório, António J.; Caires, Susana (2015). "Understanding Knowledge Network, Learning and Connectivism" (PDF). International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. 12 (10): 3–21. doi:10.5281/zenodo.46186. {{cite journal}}: פרמטר לא ידוע |last-author-amp= (הצעה: |name-list-style=) (עזרה)
  3. ^ Fry, Heather; Steve Kerridge; Stephanie Marshall (2003). Understanding Student Learning. Routledge Falmer. p. 21. ISBN 9780415434645.
  4. ^ Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age, International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, Vol. 2 No. 1, Jan 2005
  5. ^ Connectivism: Learning as Network-Creation, Learning Circuits, November 2005
  6. ^ Siemens, G.; Tittenberger, P. Handbook of emerging technologies for learning. Manitoba, Canada: University of Manitoba. {{cite book}}: פרמטר לא ידוע |last-author-amp= (הצעה: |name-list-style=) (עזרה)

קטגוריה:פילוסופיה של החינוך