משתמש:רשת הספריות העירוניות פתח- תקוה/משתמש:רשת הספריות העירוניות פתח- תקוה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רשת הספריות העירוניות פתח- תקוה

הספרייה בפתח-תקוה נוסדה בשנת תרנ"ב (1892), על-ידי אליהו ספיר, מורה בביה"ס יק"א של הברון (היום פיק"א). 11 שנים שימש כמורה לעברית ולערבית, את הספרייה הקים מכספו עבור תלמידיו ולצורך עבודתו. נראה כי זוהי הדוגמה הראשונה בארץ לספריית בית-ספר. בשנת 1901 עזב ספיר את עבודתו בהוראה וכמה שנים אחר כך עזב את פתח-תקוה, הספרייה הועברה לרשות וועד המושבה, אשר התקשה לפתח אותה, בעיקר בשל העדר אכסניה ראויה.

ד"ר כהן-ברשטיין, רופא המושבה, העמיד לרשות הספרייה חדר מחדרי עבודתו, וכן ארון ספרים שלו, ופועלי המקום עזרו בפיתוחה. פעילותו זו, של הד"ר, עוררה עליו את זעמם של חוגים דתיים שמרנים, שגרשו אותו מן המושבה ("מלחמת הצעירים והזקנים"). פעילות הספרייה שבתה לזמן מה, עד להקמת ועד חדש לספרייה, ע"י מר [יעקב קרול].

בשנת תרע"א (1911) הלך לעולמו אליהו ספיר, בהשאירו אחריו ספרייה ציבורית הכוללת 400-500 ספרים. שנה לאחר מכן, הובא הספרן [יחיאל כהן] מחיפה, כדי לנהל את הספרייה ובתוך 7 שנים, גדל מלאי הספרים לכ-5000. בימיו נסגרה הספרייה שוב, עם גירוש תושבי פתח-תקוה לתל אביב-יפו.

הספרייה נפתחה עם סיום מלחמת העולם הראשונה. יחיאל כהן עצמו, שב לנהל רק בשנת 1932 והחל לשקמה מהריסותיה. הוא ניהל מאבקים רבים עם המועצה המקומית, בראשותו של שלמה יצחק שטמפפר, שלא הקצתה תקציב ראוי לפיתוחה של הספרייה. עד שנת 1951 ניהל יחיאל כהן את הספרייה שגודלה הגיע ל 16,372 ספרים, רובם בעברית וחלקם בלועזית. עם כניסתו של א.רואי לתפקיד מנהל הספרייה בשנת תשי"ב (1952), החלו להפתח סניפים נוספים ברחבי העיר ארבע שנים לאחר מכן כבר פעלו בעיר 5 סניפים ולאחר 10 שנים הופעלו 10 סניפים.

כיום, רשת הספריות העירוניות בפתח תקווה מזמינה את תושבי העיר ליהנות משירותי ספרייה מתקדמים, ולהצטרף ללא תשלום כמנויים.

רשת הספריות כוללת ספריה מרכזית ועוד 8 סניפים פעילים ברחבי העיר, בהם ניתן למצוא מבחר ספרי קריאה מהקלאסיקה והספרות החדשה, רבי מכר, רומנים, ספרי מתח, ספרות עברית, ספרי ילדים ונוער, ספרי מדע בדיוני ופנטזיה – כל האוספים מתעדכנים באופן שוטף.

ברשת הספריות קיים מגוון גדול מאד של ספרים, עיתונים, ירחונים וכתבי עת, מאגרי מידע, ספרות וחומר עיוני בכל קשת הנושאים בנוסף על נושאים תורניים. ספרות בשפות רוסית, אנגלית וצרפתית. חדרי עיון לנוער, לסטודנטים ולמבוגרים בהם ניתן ליהנות משירותי אינטרנט ללא תשלום, שירותי צילום והדפסת מסמכים במחיר סמלי. מגוון רחב ומתעדכן של ספרות אקדמית ועיונית בנושאים שונים, מותאמים לכל אחד המעוניין להרחיב את אופקיו. אך מעל הכל מצטיין צוות הספרניות במקצועיות ומתן שירות איכותי ומסביר פנים לכל הפונים אליו. במשך השנה אנו מקיימים מבחר פעילויות תרבות לילדים ומבוגרים כגון "שעת סיפור", הרצאות,מפגשי קוראים-כותבים, אירועי שבוע הספר העברי ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

http://www.hasifria.org.il/petachtikva/heb/main/ אתר רשת הספריות העירוניות פתח-תקוה