משתמש:שלם אייזיק/התפשטות הנוצרות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישו בעת מותו

התפשטות הנוצרות התחילה לאחר מותו של ישו. אנשים רבים התחילו להקים עדויות נוצריות רבות ברחבי האימפריה הרומית. חלק גדול מפרסום תורתו של ישו היה דרך שתיים-עשרה תלמידיו שהפיצו את דרכיו ומעשיו לתלמידיו קראו "השליחים" ולאחר מות ישו הצטרף אליהם "שאול הטרסי" יהודי שהתנצר לאחר מות ישו.[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאולוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאולוס היה איש שעבר בן ערים וכפרים ופרסם את תורתו וחוקיו של ישו. הראשונים שפנה אליהם הפאולוס היו היהודים הוא נהג להיכנס לבתי הכנסת ולדבריו היה ישו בן האלוקים, שירד לארץ והופיע בדמות אדם, סבל בחייו ומת, כדי להביא את הגאולה לבני האדם, ולכן צריך להאמין בתורת ישו. עוד משהו שהפאולוס היה עושה הוא שאמר שבמות ישו התבטלה "הברית הישנה" זו שכרת האל עם היהודים ובמקומה "החליף" האל ברית חדשה עם הנוצרים ולכן הוא אמר " הנוצרים הם עם ישראל האמיתי" וכל ההבטחות שהאל הבטיח לעם ישראל יעברו לנוצרים. היהודים דחו את דיברי הפאולוס וזלזלו בו וגרשו אותו מהבית כנסת בבוז וחרפה אבל רק יהודים אחדים האמינו לפאולוס שישו אכן המשיח.

קרב עובדי האלילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברחבי האיפריה הרומית התחיל קרב על האלים אנשים החלו לזלזל באליליהם מכיוון שלא נתן להם מענה ולא הבטיחו להם תגמול העולם הזה וגם לא בעולם הבא ביניהם היו חלק מנכבדי רומא שנמשכו ליהדות מכיוון שראו שהאל של היהודים שומר עלינו והתגירו ואחרים נמשכו לדת היהודים והסתפקו בלקיים רק חלק מהמצוות של היהודים והנה בא הפאולוס אל אותם אנשים ואמר להם לחדול מחיי העשרות והפינוקים והתחיל לחיות חיי פשטות לגמול טובה לבני אדם וגם להאמין שבעולם הבא מובטח להם חיים טובים רבים חשבו כי הפאולוס מביא להם את כל דבריו מתורת היהודות אבל עד מהרה גילו כי דבריו ממש לא דומים לתורת היהודות הפאולוס פנה אל המאמינים ואמר להם שכדי ליהות נוצרים הם יהיו צריכים לשמוע בקולו ולהקשיו לו כי כל דבריו שהוא אומר הכל מתורת היהודים הדבר הראשון הוא שצריך כדי ליהות נוצרי שה לעשות טבילה במקווה ואינו צריך לעבור ברית מילה היה חידוש גדול בדברין שאסר לעשות ברית מילה מכיוון שחשבו שצריך לעשות הכל כמו היהודים ולכן רק לאחר שיכנעים רבים מצד הנוצרים שהאמינו להפאולוס הסכים לעשות ברית מילה. פאולוס פתח את "השערים" של הנצרות לכל הדתות ולכל העמים ולמיתנצרים הוא הבטיח שהאל יסלח להם על הכל וחיי רווחה בעולם הבא ההבטחות האלו משכו רבים לדת הנוצרות. דברי הפאולוס התקבלו במיוחד אצל העניים הם מצאו נחמה ועידוד בדבריו שכל אחד שווה וכולנו עם אחד וגוף אחד.

הרדיפות אחרי הנוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האיפריה הרומית ראתה בשנאה את התפשטות הדת הנוצרית הרומאים ראו כי הנוצרים פורשים מן החברה ומתבודדים ומסרבים לשתף פעולה בחגיים ובטקסים הציבוריים שהיו בדת הרומאית וגם ראו כי הנוצרים לא "האמינו" האלילים שלהם הרומאים היו בטוחים כי ההתפשטות של הנוצרים פוגעת בקדושת האלילים שלהם וגם האמינו שהנוצרים אשמים בכל הדברים הרעים שקורים לאימפריה הרומית האיפריה חשבה שהנוצרים מחכים " בכיליון עיניים" לנפילת האיפריה הרומית ולניצחונם של הנוצרים אלהם ולכן ראו את הנוצרים כמוגדים באיפריה ובממלכה ובגלל זה נאסרה כל תפילה או השתיכות של אנשים לדת הנוצרית בממלכה וכל מי שיעשה דברים שקשורים לנוצרות בסביביות הממלכה והאיפריה יקבל עונש מוות או מאסר עולם.מידי פעם עלו לשלטון קיסרים שרדפו את הנוצרים ביד קשה וכשעלה הקיסר נרון (54-68 לספירה) האשימו את הנוצרים על הצתת העיר רומא וגם האשימו אותם על הפצת מחלות בקרב האיפריה הנוצרית והאשימו את הנוצרים שהם האשמים בכל התפרצויות והתפשטות המגפות בקרב האיכלוסיה. כדי להינצל מרדיפות הקיסרים ורדיפות ממשלת רומא ערכו הנוצריים את טקסיהם הדתית ואת החגים שלהם בתוך מנהרות קברים הרחוקים מהאיפריה ומעין אדם.

המרטירים הנוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרטירים היו נוצרים שמתו למען דתם דרך זה שהקיסרים אמרו שכל אזרח רומי או תייר שבאותו זמן בעיר חייב להשתתף בחגים רומאים או בטקסים רומאים או בפולחן האילם. ומי שלא השתתף בפולחן האלים יצא להורג וכל רכושו הוחרם והיה תחת הממשלה הנוצרים שלא האמינו לאלים סירבו להקריב את הקורבנות ולעשות את החגים ולהשתתף בטקסים ועל כך הם שילמו ביוקר כמו להשילך אל חיות פרא בקרקס הרומי או למות בעינוים אבל כל האיומים של הקיסרים הרומים לא הסיגו את מטרתן ואצל הנוצרים עד היום מספרים על סיפורי הגבורה של המרטירים שמתו בגבורה על דתם הנוצרית ואותם המרטירים עברו מפה לפה ומאוזן לאוזן וחיזקו את בני הדת הנוצרית.

השליח פטרוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין המפיצים של הדת היה גם את הפטרוס חברו של הפאולוס הוא היה גם כמו הפאולוס יהודי שהתנצרו גם אף הוא סייר בקהילות רבות בעולם ולבסוף הגיע גם לרומא וגם שם הפיץ את התורה והדת הנוצרית בקרב קהילת רומא פטרוס נחשב ליורשו ולממלא מקומו של ישו הנוצרים ממאמינים שהפטרוס קיבל מידי ישו את מפתחות ישו ולכן הפטרוס מחליט למי יהיה חיים טובים ואז הוא יעלה לגן עדן או למי יהיה חיים לא טובים והוא יעלה לגהינום לפי המסורת של הנוצרים הפטרוס אצלם הוא הבישוף( כומר נוצרי שאחרי על כל המחוז של אותו אזור) הראשון שהיה בכל רומא. לכן כל הבישופים של רומא יושבים על הכיסא של הפטרוס ונחשבים לממלאי מקומו של ישו עלי אדמות ובזכות מעמדם הרב ניתן להם השם אפיפיור( האב של הנוצרים ולפעמים קראו לו גם האב הקדוש) ואותם האפיפיורים החליטו איך המחוז יתנהג ומה הוא יעשה וכו'

ציורה של מרים אמו של ישו

"הברית החדשה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הברית החדשה היתה קיבוץ של כל מה שהנוצרים והפאולוס והפטרוס אמרו שעברו בין עיירה לעיירה ועוד דבר היה בספרים אלו את כל קורות חייו של ישו ואת מותו כל זה תופס גם מקום בברית החדשה על פי הברית החדשה ישו בכלל לא נולד לידה טיביעית והוא לא היה בכלל בן אדם אלא הוא היה בן אלוקים ונולד לאימא בשם מרים הבתולה שילדה את ישו דרך נס בעזרת רוח הקודש שהיתה לה הנוצרים בעוד דבר מאמינים שהאב(האל) והבן(ישו) ורוח הקודש הם שלוש פנים של האל ( בורא שמים והארץ ) לאמונה זו קוראים הנוצרים אמונת המשולשת. עוד משהו שהיה בברית החדשה הוא שהנוצרים האשימו את היהודים שהם רדפו את ישו ומתוך כך הרגו אותו לדברי הנוצרים הוסיפו היהודים חטא על פשע שגם כאשר מותו של ישו הם עדיין לא רוצים להאמין בו לדיבריהם חדלה הדת היהודים להיתקיים עם הופעתו של ישו הנוצרים מוחיכים את זה כך שכאשר בן המקדש חרב ארץ ישראל עברה לידי זרים נעים ונדים כקין ואינם מוצאים מנוח לכף רגלם ועוד דבר מלבד הברית החדשה גם התנ"ך מקודש לנוצרים אבל הם נתנו לסיפורים ולדברים שקרו בתנ"ך פרושים אחרים לגמרי שיתאימו לאמונתם על פי תענתם הופעת ישו נרמזת בתנ"ך באיזו צורה אך היהודים לא הסכימו טענת הנוצרים ואמרו שהם לא רוצים לעזוב את התנ"ך האמיתי בלי הפרושים של הנוצרים.