משתמש:Ace-af/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בניין שמשון
בניין שמשון, מימנו מגדל יהלום.
בניין שמשון, מימנו מגדל יהלום.
מידע כללי
שימוש משרדים, בורסת היהלומים הישראלית.
כתובת ז'בוטינסקי 3
מיקום גבעתיים
מדינה ישראלישראל ישראל
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה 19641968 (כ־4 שנים)
עלות 18,000,000~ ל"י[1]
אדריכל אלי גבירצמן
סגנון אדריכלי מודרני
מידות
גובה 78 מטר

בניין שמשון היה הבניין הראשון שנבנה במכלול בנייני הבורסה ברמת גן. מאז היווסדה בשנת 1947 עד שנת 1968 שכנה בורסת היהלומים בקומת המסחר שבבניין בנק קופת העם ברחוב אחוזת בית בתל אביב. משרדי היהלומנים היו מפוזרים בבניינים הסמוכים, והדבר הקשה מאוד על הפעילות העסקית. בתחילת שנות השישים של המאה ה-20 החלו לחפש מקום בתל אביב כדי לבנות עליו את בניין הבורסה. ראש עיריית רמת גן, אברהם קריניצי, שהיה בעל חזון ומעוף, הציע ליהלומנים לעבור אליו לרמת גן ואף כרך בהצעתו תנאים מפתים בנושא הקרקע והמיסוי הן לבניין והן למלטשות שהוקמו בסביבתו.

בערב חניכתו היה המגדל השני בגובהו בארץ.

לאחר לבטים ומחלוקות בין חברי הבורסה נתקבלה הצעתו, וב-1964 הונחה אבן הפינה לבניין, שבנייתו הושלמה בשנת 1968. הבניין נקרא על שמו של סגן נשיא הבורסה, שמשון רוזנבלום, שנפטר סמוך להשלמת הבניין. בבניין שמשון 28 קומות, ובהן 21 קומות של משרדי יהלומנים.

עם הכניסה לבניין זה החלה הגשמתו של הקונספט, שהיה ראשוני בבורסות היהלומים בעולם: הכל תחת קורת גג אחת. בניין שמשון מכיל את כל השירותים הנדרשים לעסקי הענף – אולם מסחר, משרדים, משרדי הפיקוח על היהלומים והמכס (חדר יבוא-יצוא), בנקים, דואר, מסעדה, חדר רופא, בית כנסת וחנויות.

בניין שמשון מהווה מרכז פיזי של מכלול בנייני הבורסה, המחוברים אליו בגשרים פנימיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמשון, מגדל קטגוריה:מתחם הבורסה