לדלג לתוכן

משתמש:Adirsin99/חדף אפור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

החדף האפור שם מדעי:(Crocidura pergrisea) הוא זן שיש לו אף שמזכיר פיל אך דומה לעכבר. החדף החדש נלכד לראשונה במלכודת של מצלמות שהוצבו על ידי חוקרים.

החדף האפור מגיע ממלכת היונקים.

בעולם ידוע שיש 200 מינים של חדפים ובישראל יש 3 מינים.

החדף האפור הוא בגודל 6 סנטימטרים וזנבו באורך של 4 סנטימטרים משקלו מגיע לשני גרם.

החדף משמיע קולות של ציוץ. אלו קולות גבוהים שאנחנו לא שומעים.

מין[עריכת קוד מקור | עריכה]

החדף האפור הוא יונק קטן עם חרטום וגם מוכר עכשיו כמין אנדמי בהרי אונדונזווא בדרום-מרכז טנזניה. כחלק ממקבץ הרי ערות הגשם ההרריים המזרחיים בטנזניה, ה-Eastern Arc Mountains הנושקים לרמות הדרומיות הגבוהות, ויחד הם החלו את דרכם האבולוציונית באזור לפני כ-30 מיליוני שנים.

אורך חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורך חייו יכול להגיע עד כשנה וחצי ולפעמים גם שלוש שנים והוא מגיע לבגרות מינית בגיל מספר שבועות. ההתנהגות שלהם פשוטה מאוד למרות זאת הם לא כמו כלבים וחתולים ואי אפשר לקיים איתם יחסי-גומלין. התנהגותם האקולוגיות מרתקת בגלל שהחדפים מתנהגים בדך שונה משאר החיות.

החדף חי בכל מקום בעיקר מתחת לעצמים גדולים המונחים על פני הקרקע, במחילות תת קרקעיות וגם ביערות הגשם ההרריים המזרחים בטנזניה.

התגוננות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החדפים הם חמקניים וגם קטנים, בשעת סכנה הם בורחים לתוך בורות וסדקים בסביבה הקרובה אליהם. הצבע האפור שלהם משמש בתור הסוואה בגלל שהם פעילים בעיקר בשעות החשכה.

הסתגלות בחורף[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן החורף קצב הרבייה הוא גבוה מאוד בשל התמותה הרבה זמן הרבייה הוא פחות מחודש וההמלטה מתרחשת בקן.

האוכל של החדף[עריכת קוד מקור | עריכה]

החדף הוא טורף שאוכל חרקים, עכבישים, עקרבים, שבלולים קטנים, תולעי שלשול וזוחלים קטנים. החדף אוכל בכך שהוא משתמש בחרטומו כדי לחשוף את החרקים כגון: טרמיטים.

מידע נוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא ידוע הרבה על החדף בגלל שהוא עדיין זן חדש. יש עוד הרבה ללמוד על החדף האפור בהתחשב שהם המין הכי קרוב למינים שהיו בעולם לפני מיליונים שנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבה מעולם אחר

החברה להגנה על הטבע-היונק הקטן בישראל

מדריך צבעים לבעלי חיים

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]