לדלג לתוכן

משתמש:Dangerous25/ליסה מקווי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ליסה מקווי נולנד (נולדה במרץ 1966/1967) היא שוטרת אמריקאית, קצינת אכיפה בבתי ספר ודוברת מטמפה, פלורידה. בגיל 17, נחטפה על ידי רוברט לונג, רוצח סדרתי ואנס אשר תקף מינית ורצח עשרות נשים באזור מפרץ טמפה ב1984. מקווי הייתה אחת מקורבנותיו של לונג והמידע שסיפקה למשטרה הוביל למעצרו. כמה שנים לאחר המקרה, מקווי החלה בקריירה של אכיפת החוק.

ההתעללות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקווי סיפרה רבות על חוויתה כקורבן להתעללות, אפילו לפני חטיפתה. "בבית תקפו אותי מינית. בן זוגה של סבתי היה נוהג לכוון אקדח לראשי בכל פעם שהתעלל בי במשך שלוש שנים. זה לא היה חדש לי. חוויה רעה אחת שהובילה לחוויה רעה אחרת היא זו שהצילה את חיי. בלילה שלפני (החטיפה) אני כותבת את מכתב ההתאבדות שלי ובלילה שאחרי אני נלחמת על חיי."

אמה שהייתה מכורה לסמים ואלכוהול הכריחה אותה בגיל 14 לעבור לגור עם סבתה ולדאוג לה. בעבר, היא הייתה במשפחת אומנה.

החטיפה ב-1984[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 בנובמבר 1984, מקווי נחטפה מהאופניים שלה בזמן שנסעה לבית סבתה אחרי שחזרה מהעבודה. במשך 26 שעות היא נאנסה ,אויימה באקדח ועונתה כשעינייה מכוסות. מאוחר יותר התברר כי האדם אותה אנס היה לונג, שהיה אחראי ללפחות 10 מקרי רצח ו-50 מקרי אונס. בזמן שהוחזקה, ניסתה לשכנע את החוטף לשחרר אותה בדרכים כמו שהיא תהיה החברה הסודית שלו, או שאביה חולה והיא היחידה שמטפלת בו. לבסוף נכנע ושחרר אותה במקום מרוחק, כשהוא מורה לה להשאיר את עינייה מכוסות למשך כמה דקות בזמן שהוא בורח. כשחזרה לבית סבתה, היא נשאלה והכותה במשך שעות ארוכות על ידי סבתה ובן זוגה, עד שהרימו טלפון למשטרה בכדי לדווח להם על הימצאה של ליסה.