משתמש:Davidkram/שוקי (משחק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שוקי (משחק)- משחק חוף ים תחרותי לשני שחקנים המבוסס בחלקו על משחק המטקות. המשחק התפתח בתחילת 2012 בישראל.

"שוקי" הומצא ופותח על ידי עמרי ואילון פ., בתחילת שנת 2012 בחופי ים בתל-אביב[1].

מטרת המשחק היא חציית קו מטרה השורטט מראש בחול, תוך כדי הקפצת כדור המטקה ומבלי שהכדור יפול לקרקע. על היריב לחסום את השחקן ולנסות לחטוף ממנו את הכדור. נגיעה בכדור מותרת רק באמצעות מחבט המטקה.


תיחום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגרש המשחק נתחם בעזרת שרטוט שני קווי מטרה מקבילים, באורך של כ-3-4 מ' האחד. הקווים מרוחקים בסביבות 12 מ' זה מזה, ומשמשים כ"שערים".

שירטוט קו המטרה בחול מתבצע בתחילת המשחק. בתמונה, קו המטרה מודגש בעזרת קו נוסף.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו בזריקת כדור ביניים בכדורסל, המשחק מתחיל באמצע המתחם, ע"י זריקת כדור המטקה לאוויר. השחקן הראשון שמקפיץ את הכדור בעזרת מחבט המטקה מתחיל את המשחק. על השחקן להתקדם ולחצות את קו המטרה תוך כדי הקפצת הכדור על מחבט המטקה. נקודה אחת מושגת כשלפחות רגל אחת של השחקן עוברת את קו המטרה תוך כדי הקפצת הכדור. מטרת היריב היא למנוע מהשחקן להתקדם לכיוון קו המטרה באמצעות חסימתו. חסימת שחקן נעשית באמצעות דחיפות קלות או עמידת גוף יציבה, המכריחה את השחקן לעבור את היריב מהצד. כמו בכדורסל או כדורגל, גם ב"שוקי" השחקן עובר את היריב ע"י הטעייה והקפצת הכדור תוך כדי תזוזה לעבר קו המטרה. היריב יכול לנסות לחטוף את הכדור באמצעות הפלתו בעזרת מחבט המטקה. במקרה שהכדור נפל לקרקע, השחקן שהפיל אותו זוכה להקפיץ אותו הלאה מאותה הנקודה בה הכדור נפל, וכך בעצם מתאפשרת חטיפת הכדור.

חוק שלוש השניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אין לשחקן להשאיר את הכדור על מחבט המטקה ללא הקפצה יותר מ-3 שניות רצופות. במידה והכדור נשאר סטטי ליותר מהזמן המותר, הכדור יעבור לשחקן היריב. בדומה לחוק חמש השניות בכדורסל, חוק זה נועד להמריץ את השחקנים וליצור משחק מהיר.

ניקוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקפצת הכדור מעבר לקו המטרה מעניקה לשחקן נקודה אחת. בסיום המהלך ואחרי שהוענקה הנקודה, הכדור עובר ליריב, שיתחיל להתקדם לכיוון קו המטרה שלו הממוקם בצידו השני של מתחם המשחק.