משתמש:Dvh/הסבר חסימה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום רב.

אנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה לך ומבקשים להסביר מדוע אינך יכול/ה לערוך בויקיפדיה.

מספק האינטרנט שלך אקספון פועל טרול אינטרנט בשם משתמש:האנציקלופדיסט. מדובר באדם משועמם, קיצוני וחובב פרובוקציות שבמשך חודשים ארוכים מנסה להטות ערכים בויקיפדיה ולחולל מהומות בכל דרך אפשרית. אדם זה נחסם לעריכה בויקיפדיה מאות פעמים, אולם הוא שב ומבצע את פעולותיו ההרסניות תוך החלפה חוזרת ונשנית של כתובת האיי פי לצד שימוש במאות בובות קש (דהיינו חשבונות רשומים רבים שכולם נפתחו על ידו לצורך חבלה). עובדה זו מקשה על טיפול באיש בדרך של חסימת כתובת איי פי בודדת. אגב, השימוש בכתובת איי פי דינמית הוא חלק מדפוס הפעולה של הטרול, אשר נועד לאפשר לו להמשיך ולחבל בהסתמך על כוחה המוגבל של חסימת כתובת איי פי סטטית ספציפית.

זהותו של האיש ידועה לנו. אנו יודעים מה שמו, היכן הוא גר ובמה הוא עוסק. הגשנו תלונות לספקי האינטרנט מהם פעל ורובם סיימו את ההתקשרות עימו ואינם רוצים עימו כל קשר. דא עקא, נכון לרגע זה הטרול מקבל את שירות הגישה לאינטרנט מאקספון. כל המידע הרלוונטי הועבר לחברה זו, אולם היא עדיין מאפשרת לו להמשיך ולהשחית ערכים בויקיפדיה ולהחליף כתובות איי פי בכל כמה דקות.

ויקיפדיה היא התארגנות וולונטארית שפועלת למען הציבור. השתוללות כמו זו שתוארה לעיל גורמת לכך שכותבי ויקיפדיה נדרשים לעסוק בבקרת נזקים במקום בכתיבת תוכן אנציקלופדי. הנזק - הן לציבור הכותבים והן לציבור הקוראים - עצום. לאור כל זאת נאלצנו לחסום טווח של כתובות איי פי בו מצויות עשרות כתובות שבהן נעשה שימוש על ידי הטרול.

החסימה מצומצמת ככל שניתן, אך יש בה פוטנציאל של פגיעה מסוימת במשתמשים חפים מפשע. אם את או אתה משתייכים לקבוצה זו אנו מבקשים מכם לפנות לספק האינטרנט שלכם בבקשת הבהרה ובדרישה לנקוט בפעולה נמרצת לסילוק המטרד. עד שהדבר יקרה אין לנו ברירה אלא להמשיך ולחסום את הטווח ממנו פועל המזיק.