משתמש:EfratWePower/מיכל יודין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

מיכל יודין היא יו"ר עמותת כ"ן - כוח נשים לקידום מנהיגות נשים בישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכל נולדה בישראל ולמדה פסיכולוגיה ואנגלית בארצות הברית.

שירתה בצה"ל כקצינה ומפקדת בקורס בית הספר לקצינות, וכן כקצינת רווחה וחינוך. בעת שירותה הצבאי לקחה חלק בסיור בארצות הברית תחת חסות המגבית היהודית המאוחדת. לאחר מכן מונתה על ידי הסוכנות היהודית לסניף ניו יורק במטרה לקדם תוכניות לימוד בישראל, כולל הקיבוצים, אולפן השפה העברית, ותוכניות שונות באוניברסיטאות.

עם חזרתה לישראל לאחר השירות בסוכנות היהודית, מונתה למנהלת "Kibbutz Ulpan Hebrew program" במחוז המרכז. במסגרת זו ייעצה לסטודנטים לגבי המשך חייהם בישראל. בשנת 1979 מונתה לייצג את הסוכנות היהודית בניו יורק ובשנת 1990 נבחרה כראש מחלקת הקליטה בויצ"ו. באותן שנים החלה העלייה הגדולה לישראל לאחר נפילת ברית המועצות וכן העלייה האתיופית. ויצ"ו שיחקה תפקיד חשוב בקליטת מעל חצי מיליון העולות[דרוש מקור] בעת כהונתה של מיכל. זה הזמן בו היא שמה לב לחשיבותן המכריעה של מנהיגות נשים בתפקידים בזירה הפוליטית. בשנת 1995 נבחרה כראש ועדת ויצ"ו לקידום נשים בפוליטיקה.

בשנת 2000 הקימה יחד עם קבוצת חברות את עמותת כ"ן - כוח נשים לקידום מנהיגות נשים בישראל, מתוך אמונה בשוויון מגדרי ובזכות לשוויון הזדמנויות בדמוקרטיה. מיכל משמשת כיו"ר העמותה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:עובדי הסוכנות היהודית קטגוריה:פמיניסטיות ישראליות