משתמש:Eraab/וחי אחיך עימך בישראל (עמותה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

( טיוטה לעריכת ערך: וחי אחיך עימך בישראל (עמותה) )

עמותת וחי אחיך עימך בישראל הוקמה ע"י אגודת ידידי ישראל בשנת 1968 במטרה לסייע לחברה הישראלית, בעיקר ע"י חיזוק החלש שבה. לאורך שנות קיומה פועלת העמותה לטובת הצרכים של אוכלוסיות חלשות כנדבך ותיק ומשמעותי במגזר השלישי.

העמותה פועלת במושבה מגדל. עיקר פעילותה הוא בשילוב בקהילה של חוסי המוסד לבעלי פיגור שיכלי שבמושבה על-יד העסקתם במפעל של העמותה לייצור ריהוט חוץ מבטון. כמו-כן, מפעילה העמותה בהתנדבות וללא מטרות רווח מעון יום לילדי היישוב. בשנת 2009 הקימה העמותה במושבה בית דיור מוגן לגיל השלישי בשם "שבת אחים".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה הוקמה ע"י אגודת ידידי ישראל בשנת 1968 תחת השם "האגודה למען הילד הנזקק". ראשיתה בקבוצת מתנדבים בראשותו של גינטר גוטשלק, אשר הגיעו בצעירותם מגרמניה לישראל, התנדבו במספר מקומות כמו שבי ציון, כפר תיקווה ועוד. במקומות אלו הם בנו מבנים והתנדבו בכל אשר היה נדרש להקמת מקומות אלו.

בחיפושם אחר דרך להשפיע ולתרום, פנו חברי העמותה למשרד הרווחה אשר הפנה אותם למוסד למפגרים במושבה מגדל, מוסד ציבורי. על אף הקשיים הרבים שעמדו מולם, הצליחה העמותה להתגבר על הקשיים וליצור מצב בו האוכלוסייה המקומית מקבלת את חברי העמותה ואת המוסד למפגרים כחלק טבעי משטחה. בפעילותה הצליחה העמותה להביא לשיפור משמעותי ברמת המוסד למפגרים.

כיום חברי העמותה ממשיכים לתרום להצלחתו של המוסד למפגרים ותורמים רבות הן בעבודה ובהעסקת מפגרים בה, והן ע"י מתן כסף למען רווחתם של החוסים במוסד.

על אף שיסודה של העמותה הוא בארגון נוצרי, הרי שכיום מרבית חברי העמותה הם יהודים דתיים המקיימים אורח חיים דתי ומפעילים בית כנסת במושבה. אלו שלא שינו את דתם ליהדות, בחרו בדרך זאת תוך הזדהות מוחלטת עם היהדות, ואמונה שלמה כי דרכה של היהדות הוא אורח החיים הנכון, וכמשתמע, כל חברי העמותה מקיימים אורח חיים יהודי דתי.

מניעים ומטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יסודה של עמותה זו הוא במספר משפחות אשר עזבו את "סיר הבשר" בארצם (גרמניה) ובאו לישראל ע"מ לעשות כל שביכולתם למען החברה הישראלית. זאת תוך ויתור על מעמד ועתיד בארץ מולדתם, מתוך מניעים ציונים טהורים המונעים מאהבת העם היהודי, אמונה כי יש לחזקו בארצו ורצון עז להעניק חום ואהבה לאלו שלא זוכים לכך ביום יום.

מטרתה המרכזית של העמותה היא סיוע לחברה הישראלית, בעיקר ע"י חיזוק החלש שבה. העמותה רואה חשיבות רבה בטיפול בחוסים במוסד ודרך הענקת חום ואהבה, חיבורם לחיי חברה והכנסתם לתוך חיי המשפחות, נוצר קשר המעודד את החוסים ואת משפחותיהם.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה מפעילה כיום מפעל לבטון בו מייצרים בעיקר שולחנות אבן הנפוצים מאוד ברחבי הפארקים בישראל, מפעל עץ בו מיוצרים שולחנות מוצלים הנמצאים בהרבה מבסיסי צה"ל, ועוד מגוון רחב של מוצרי עץ ובטון. לצורך יצור זה העמותה מפעילה חניכים מהמוסד למפגרים שבמגדל.

חניכי המוסד אשר מקורבים לעמותה מוצאים בה מסגרת תעסוקתית, מסגרת חברתית ובית פתוח אצל כל אחת ממשפחות העמותה. כך הם חשים כחלק מחברה וחלקם אף רואים בקשר עם חברי העמותה, קשר חזק לאין שיעור מזה הקיים עם משפחתם הביולוגית.

העמותה מקיימת קשר חזק עם הקהילה המקומית, במסגרת זו היא מפעילה שלא למטרות רווח מעון לילדי הישוב. כל זאת מתרומות ומעבודה קשה של חברי האגודה המשתכרים שכר מינימום, על מנת שיעלה בידם לתרום את יתרת הכסף לחניכי מוסד המפגרים ולמען הקהילה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:ארגוני עזרה בישראל]] [[קטגוריה:ארגוני חסד בישראל]]