משתמש:Eranglo/פורטל:יפן/סמלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל יפן
סמל יפן

הסמלים הלאומיים של ליפן הם דגלמינימליסטי, בצבע לבן אשר במרכזו דיסקה אדומהסמל - המון מעוצב בצורת חרצית מוזהבת-צהובה. • ההמנון – נקרא "שלטונך", מתבסס על שיר מסוג ואקה מתקופת הייאן. המנגינה נכתבה בתקופת מייג'י, אך היא הוחלפה בלחן חדש בשנת 1880
סמלה של יפן הנקרא גם קיקו נו גומון (בעברית: "סמל החרצית האצילי") הוא מון מעוצב בצורת חרצית מוזהבת-צהובה. זהו הסמל המשמש את המשפחה הקיסרית ביפן ומופיע על המסמכים הרשמיים שלה. לפי חוקת מייג'י משנת 1890 איש לא היה רשאי להשתמש בחותם הקיסרי מלבד הקיסר, שהחותם שלו היה חרצית עם 16 עלי כותרת, עד שנת 1947. לכן, לכל חבר במשפחה הקיסרית היה חותם שונה במקצת.

דגל יפן
דגל יפן

דגל סימן השמש (ניסשוהקי), ידוע גם בשם הינומארו (בעברית: "דיסקת שמש") הוא דגל בצבע לבן אשר במרכזו דיסקה אדומה. הדגל שימש דה פקטו כדגלה הלאומי של יפן משנת 1870 אולם קיבל הכרה רשמית וחוקית בשנת 1999. אגדה מספרת שמקורו בתקופת קאמאקורה (המאה ה-13), כשהכהן הבודהיסטי ניצ'ירן הגיש את דגל השמש לקיסר יפן, שנחשב לצאצא של אלת השמש אמטראסו. למעשה, סמל דיסקת השמש היה בשימוש כבר במניפות שנשאו סמוראים שהיו מעורבים בסכסוך בין השבטים טאירה ומינאמוטו במאה ה-12.

המנון יפן הוא שלטונך. שיר יפני קלאסי, המתבסס על שיר מסוג ואקה מתקופת הייאן. נגינה להמנון נכתבה מאוחר יותר, בתקופת מייג'י, אך היא הוחלפה בלחן חדש בשנת 1880. לא ידוע מי חיבר מילות השיר, אך השיר היה נפוץ ביפן ונהגו לשיר אותו בחגיגות ציבוריות. בשנת 1869 ביקר האירי ג'ון ויליאם פנטון ביפן וגילה שאין לה המנון רשמי. הוא המליץ לאויאמה איוואו, קצין צבא יפני משבט סצומה לבחור המנון, והוא בחר את השיר "שלטונך", בשל דמיונו להאל נצור המלכה.